Toon posts:

game computer 800-1000 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk natuurlijk gamen, daarnaast ook video's maken maar houd daar maar geen rekening mee.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs is 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen apparatuur die ik mee wil nemen naar mijn nieuwe computer.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon 1 videokaart lijkt mij het handigst. Verder wil ik wel een ssd maar als ik deze later nog kan toevoegen ziu dat beter zijn, dan kan ik die 1000 euro aan een echt goede computer besteden en als ik dan over 1-2 maand een ssd kan tievoegen zou dat ideaal zijn, kan dit?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een intel processor en een Nvidia videkaart. Het liefst houd ik de houdige videokaart en processor aangezien mijn vrienden zeggen dat deze erg goed zijn. Jammer genoeg is vooral de videokaart nogal duur. Daarom wil ik proberen op andere delen die ik later nog kan toevoegen wat geld te besparen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
enrgieverbruik is niet van belang, geluid is wel belangrijk, maar als ik hem met mijn koptelefoon op niet kan horen is het prima aangezien ik toch altijd een koptelefoon op heb.

Ga je overklokken?
Als dit mogelijk is misschien nog wel maar houd er maar geen rekening mee.

Wat verwacht je van ons?
Dat ik een zo goed mogelijke conputer krijg voor mijn budget, het moet gericht zijn op spellen als Dayz, Arma3 en battlefield. Dit zijn spellen met grote werelden.

Mijn vragen:
●kan ik een SSD later nog toevoegen en is dit veel moeite?(bijvoorbeeld het overzetten van bestanden)
●Zijn er nog andere componenten die ik eventueel later kan toevoegen zidat ik nu als een de essentiële onderdelen heb die ook echt goed zijn en dat ik dan later wat minder belangrijke dingen toevoeg?
●Waar moet ik bij een scherm naar kijken? Ik snap dat inch betekent hoe groot hij is etc maar iver de kwaliteit weet ik eigenlijk niks.(deze koop ik later nog maar als de computer rond de 900 komt zou dat fijn zijn zodat ik nog wat geld over houd.)
●wat voor voeding moet ik kopen?, hoeveel watt heb ik nodig?
●Kunnen mijn onderdelen samen?(compatible?)

Mijn onderdelen tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,95€ 178,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 366,75€ 366,75
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 171,51€ 171,51
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 45,95€ 45,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.079,92

alvast bedankt!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 01:03 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Als je voor een SSD gaat dan wil je juist je windows installatie op je SSD hebben: Dus het zou handiger zijn EERST een SSD te kopen, en later een HDD toe te voegen, dan andersom (je kan met clone software je windows installatie wel naar je SSD kopieren, maar of dat nou de optimale manier is)

Zover ik je systeem zo zie zit het prima in elkaar! Het enige wat ontbreekt is nog een voeding:) 450 watt moet genoeg zijn, mits deze van goede kwaliteit is. pricewatch: Antec VPF Series 450W gaat voldoende zijn, maar als je iets betere kwaliteit wilt is een pricewatch: Seasonic S12G 450W een betere optie.

Qua scherm: freesync en Gsync zijn vrij interessante technieken, maar volgens mij zijn vooral de Gsync schermen prijzig. Omdat dat volgens mij uit budget valt is het vooral handig om naar soort paneel te kijken (TN heeft matige kleuren en kijkhoeken) en naar de imputlag (hierin is TN meestal beter) Het beste kan je kijken naar een niet TN scherm met een lage imputlag.

Zover ik zie is je build compatable. Misschien heeft je moederbord een BIOS update nodig voordat die je cpu herkent. Mail hiervoor eerst de winkel als je 100% garantie wilt, maar waarschijnlijk werkt het wel.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Om alvast een poging doen tot het beantwoorden van je vragen:

●kan ik een SSD later nog toevoegen en is dit veel moeite?(bijvoorbeeld het overzetten van bestanden)
Ja dit kan, maar ga er maar vanuit dat een verse herinstallatie de makkelijkste manier is om alles weer draaiend te krijgen. Persoonlijk zou ik liever een maandje doorsparen dan een SSD later kopen. (Of de HDD weglaten en later toevoegen.)

●Zijn er nog andere componenten die ik eventueel later kan toevoegen zodat ik nu als een de essentiële onderdelen heb die ook echt goed zijn en dat ik dan later wat minder belangrijke dingen toevoeg?
Je zou later eventueel nog een processorkoeler kunnen aanschaffen. Niet essentieel, wel makkelijk om te hebben. (stilte/temps)

●Waar moet ik bij een scherm naar kijken? Ik snap dat inch betekent hoe groot hij is etc maar over de kwaliteit weet ik eigenlijk niks.(deze koop ik later nog maar als de computer rond de 900 komt zou dat fijn zijn zodat ik nog wat geld over houd.)
Met schermen heb je 2 groepen panelen: TN en IPS. TN heeft als voordeel dat het iets sneller reageert (1 vs. 8 ms oid.), maar als groot nadeel dat de kleuren minder zijn. Zeker wanneer je niet recht voor het scherm zit.
IPS is dus iets langzamer, maar voor alles behalve gamen superieur vanwege de grote kijkhoeken en goede kleurweergave.
Verder heb je nog de verversingssnelheid. (60/75/144Hz). 144Hz is een stukje vloeiender dan 60Hz. Het is een verschil dat je zeker merkt met snelle shooters ed., maar als je het verschil niet kent (lees: al een 144Hz scherm gebruikt hebt) mis je het ook niet. Het nadeel van 144Hz schermen is dat het allemaal TN-panelen zijn, welke dus een slechtere kleurweergave hebben.
Persoonlijk zou ik voor een 24" of 27" IPS scherm gaan. Een duur gamepaneel kan later altijd nog als 'upgrade'.
1440P schermen zijn overigens weer een stukje scherper dan 1080P schermen, maar tevens een stuk duurder. Ook dit is een verschil dat je merkt, maar niet mist wanneer je een 1440P scherm nog niet gebruikt hebt.

●wat voor voeding moet ik kopen?, hoeveel watt heb ik nodig??
I5+970: Ga voor een 450W model. De pricewatch: Antec VPF Series 450W is een goede instapvoeding. De pricewatch: Seasonic S12G 450W Is weer een stukje efficiënter en van hogere kwaliteit. Daarnaast zijn de kabels mooi zwart, iets wat een stuk netter zal staan in een kast als de S340. (raam....)[/i]

●Kunnen mijn onderdelen samen?(compatible?)
ja. :)

edit: Als ik tussen de regels doorlees gok ik zo dat je nogal tegen je limiet aanloopt wat budget betreft. Je zou hier en daar wat tientjes kunnen besparen zonder in te leveren op prestatie mocht dat nodig zijn:
Mobo: pricewatch: ASRock B85M Pro4 Scheelt €10, nadeel: minder luxe/kleurstelling.
HDD: 1TB model ipv. 2TB. Scheelt €20.
Kast: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) of pricewatch: BitFenix Comrade Zwart oid. Nadeel: uiterlijk (hoewel dat strikt persoonlijk is.) Scheelt €35
Zeker als je ook je randapparatuur nog in die €1000 moet proppen zullen besparingen als dit nodig worden.

[ Voor 16% gewijzigd door svenvv2 op 28-08-2015 12:23 ]

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Ik vind het al een mooie build, De onderdelen passen ook qua kleursamenstelling goed bij elkaar. Alleen in een build als deze mag een processor koeler natuurlijk niet missen, die stock koeler is te luid en te lelijk.

Mijn voorstel zou zijn om deze bij de build te doen. pricewatch: Scythe Mugen 4

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
svenvv2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:09:
Met schermen heb je 2 groepen panelen: TN en IPS. TN heeft als voordeel dat het iets sneller reageert (1 vs. 8 ms oid.), maar als groot nadeel dat de kleuren minder zijn. Zeker wanneer je niet recht voor het scherm zit.
IPS is dus iets langzamer, maar voor alles behalve gamen superieur vanwege de grote kijkhoeken en goede kleurweergave.
Verder heb je nog de verversingssnelheid. (60/75/144Hz). 144Hz is een stukje vloeiender dan 60Hz. Het is een verschil dat je zeker merkt met snelle shooters ed., maar als je het verschil niet kent (lees: al een 144Hz scherm gebruikt hebt) mis je het ook niet. Het nadeel van 144Hz schermen is dat het allemaal TN-panelen zijn, welke dus een slechtere kleurweergave hebben.
Persoonlijk zou ik voor een 24" of 27" IPS scherm gaan. Een duur gamepaneel kan later altijd nog als 'upgrade'.
1440P schermen zijn overigens weer een stukje scherper dan 1080P schermen, maar tevens een stuk duurder. Ook dit is een verschil dat je merkt, maar niet mist wanneer je een 1440P scherm nog niet gebruikt hebt.
Tegenwoordig zijn de meeste mensen ervan overtuigd dat het verschil in reactietijd irrelevant is en dat je dus prima op een IPS/AMVA/PLS kunt gamen. Je merkt het echt niet. Daarnaast zijn er ook 'snelle' non-TN schermen te krijgen. Verder is het nut van een 144Hz ook discutabel. Je moet ook een pc hebben die even een zeer hoge fps eruit perst om de zogenaamde voordelen hiervan te benutten. Bij een zware game op hoge settings kom je dus niet eens in de buurt. ;)

Persoonlijk vind ik dat je zeker een 24" scherm moet hebben en dan lekker op 1080p blijft om te gamen. Aanraders wat betreft goede prijs/kwaliteit-verhouding:

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart: Goede reactietijd (4ms), AMVA paneel, goede kijkhoeken, goede kleurweergave, hoge contrast en goede ververssnelheid (75Hz). En dat alles voor een hele mooie prijs en ik denk dat hij daarmee echt wel een van de beste is schermen is in deze prijsklasse. Misschien is hij wat betreft uiterlijk wat minder mooi te noemen dan andere schermen. Ik heb hem zelf ook en vind hem er gewoon prima uit zien. ;)

pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart: Goede reactietijd (5ms), PLS paneel, en ziet er denk ik veel strakker uit. Wel wat mindere ververssnelheid en contrast, maar nog steeds prima.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een 1 terrabyte geheugen kaart neem en ik heb ooit weer meer ruimte nodig, kan ik er dan een 2e in plaatsen of moet ik dan de kaart verwisselen?

Ik ga nu even kijken naar de onderdelen die door jullie allemaal genoemd zijn en mijn build wat aan passen. Alvast bedankt!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:50:
Als ik een 1 terrabyte geheugen kaart neem en ik heb ooit weer meer ruimte nodig, kan ik er dan een 2e in plaatsen of moet ik dan de kaart verwisselen?

Ik ga nu even kijken naar de onderdelen die door jullie allemaal genoemd zijn en mijn build wat aan passen. Alvast bedankt!
Bij het moederbord zijn meestal een paar (2-4) SATA kabeltjes inbegrepen om HDD's aan te sluiten op een van de 6(+-) aansluitingen op je moederbord. In je kast (S340) passen 3 HDD's en 2 SSd's. Ruimte zat voor opslaguitbreidingen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga de kast nu veranderen en daarmee ook wat onderdelen die ik eigenlook koos omdat ze er mooi uitzagen maar de nieuwe kast zit dicht dus dan maakt dat toch niet meer uit. ik ben nu de build even aan het aanpassen maar ik denk dat ik in die case dan ook wel nog een HDD kan aansluiten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu iets boven het bidget uit maar dan zou ik maar 1 maandje langer door moeten sparen. Als er hierin nog onderdelen zijn die niet samengaan of die volgensjou beter vervangen kunnen worden laat het me maar weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een build gemaakt samen met de hulp van een aantal mensen die op tweakers actief zijn. De build opzich is erg goed denk ik en er hoeft niet veel aan verandert te worden. Een vriend bekeek mijn build en zei dat ik met mijn build veel geld uitgeef aan een videokaart terwijl mijn cpu niet zo duur is en dat daarom niet alles uit de videokaart gehaald.
Dus mijn vraag is:
Als ik deze videokaart haal betaal ik dan erg veel geld terwijl ik het zelfde resultaat met een andere videokaart krijg door mijn cpu?

hier is mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,95€ 178,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 365,95€ 365,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 175,50€ 175,50
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 45,95€ 45,95
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.083,11

Als mijn videokaart niet goed genoeg is welke zou dan een betere optie zijn?

alvast bedankt!

Verwijderd

De videokaart is een uitstekende keuze icm de i5 4460. Het systeem ziet er erg goed uit.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Videokaart is prima voor je systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan houd ik de build die ik heb! Brdankt!

Verwijderd

Topicstarter
mijn allerlaatste vraag, mijn vader heeft liever dat ik een kant en klare computer koop, nu is het probleem dat deze meestal veel duurder zijn. mar ik wou sowieso mijn processor en videokaart behouden. Ik heb de volgende computer gevonden voor een goede prijs:
https://www.compusale.nl/...=642&cpath=25_239&cat=239

Is deze veel slechter dan de build die ik zelf had?en wat is er slechter aan?

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Vaak zijn de componenten van een kant-en-klare computer net even wat minder. De kast, de voeding. De GPU zal ongetwijfeld geen gaming edition zijn enz.

Is het niet met je vader bespreekbaar dat je je eigen configuratie kant-en-klaar laat assembleren door een winkel? Feitelijk heb je dan een kant-en-klare computer met volledige garantie :)

Dat doe ik zelf ook altijd, omdat ik het risico van zelf prutsen met cpu's en koelers zelf niet (meer) wil nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:43:
mijn allerlaatste vraag, mijn vader heeft liever dat ik een kant en klare computer koop, nu is het probleem dat deze meestal veel duurder zijn. mar ik wou sowieso mijn processor en videokaart behouden. Ik heb de volgende computer gevonden voor een goede prijs:
https://www.compusale.nl/...=642&cpath=25_239&cat=239

Is deze veel slechter dan de build die ik zelf had?en wat is er slechter aan?
Ja, deze pc is een behoorlijke stap terug.
Moederbord met H81 chipset, PCIe 2.0, 2 geheugenbanken ipv 4 een mindere audio- en netwerkchip.
Geen ssd, echt een heel groot nadeel.
Waarschijnlijk een GTX 970 met een reference koeler wat een hoog geluidsniveau betekent.
Een eenvoudige CoolerMaster 600w voeding waarvan ik denk dat het een B600 is.

Je eigen samenstelling is kwalitatief echt stukken beter.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik mijn vader maar iver proberen te halen :)
Pagina: 1