Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn router. Hij doet het niet meer... 8)7
Ik heb de volgende opstelling thuis:

VAN
Ziggo Ubee EVM3200
NAAR/VAN
Netgear Switch FS605 (V3)
NAAR
TP-Link WR1043ND (V1.8)
Solaredge omvormer SE3000

Ik heb de pc bedraad aangesloten en de rest van de apparaten in huis zijn draadloos aangesloten. Je moet daarbij denken aan: tv, printer, Ziggo-interactieve ontvanger tv, 2 telefoons, 2 tablets, enzovoorts.

Internet doet het goed als ik de kabel vanaf de switch direct in de pc stop, dus volgens mij is er dan geen probleem met de modem of switch.
Zodra ik de kabel in de WAN-poort van de TP stop en vanaf de TP een kabel naar de pc heb ik geen internet meer. Ook draadloos internet is dat niet te gebruiken.
Hij zendt wel een draadloos signaal uit, maar internet is er niet.
Ik heb de router een factory reset gegeven en daarna de laatste firmware geïnstalleerd (V1_140319).
Helaas heeft dit geen effect gehad.
Ik ben bang dat de router op is, maar misschien heb ik iets vergeten of over het hoofd gezien.

Ik lees wel eens dingen als OpenWRT, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd.

Ik hoor graag of jullie iets weten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Niemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14

lier

MikroTik nerd

Welk IP adres krijgt je pc als:

1) je je pc verbindt met de switch
2) je je pc verbindt met de TP-Link

Hoe heb je de TP-Link geconfigureerd? Instellen als accesspoint is het mooiste, tutorial staat hier:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
lier schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:42:
Welk IP adres krijgt je pc als:

1) je je pc verbindt met de switch
2) je je pc verbindt met de TP-Link

Hoe heb je de TP-Link geconfigureerd? Instellen als accesspoint is het mooiste, tutorial staat hier:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
1) IPv4-adres: 217.121.187.180
IPv4 DNS server: 89.101.251.228 en/of .229

2) als ik de utp in de WAN stop krijg ik geen ip-adres, stop ik hem in LAN 1 tm 4 en herstart ik de router, krijg ik dezelfde IP als bij 1) genoemd. (en heb ik dus wel internet, maar geen wifi!)
Ik heb geen idee hoe ik hem heb geconfigureerd. Volgens mij gewoon de quick setup uitgevoerd. Zal even kijken of ik er een accespoint van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Iemand die me met bovenstaande gegevens kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 18:52
Het ip adres dat je noemt, 217.121.187.180, is niet een gebruikelijk ip adres voor DHCP overigens. Hoe ben je aan dit ip adres gekomen? Als ik er op ga zoeken http://whois.domaintools.com/217.121.187.180 dan krijg ik namelijk te zien dat dit je externe ip is, dat is niet wat lier bedoelde. Om je interne ip adres van je computer te verkrijgen: Start => cmd intypen => ipconfig /all.

Staat in je router de DHCP server aan? Als die aanstaat in zowel je router als je ziggo modem/router (want dat is wat dat ubee ding is), dan heb je misschien een DHCP conflict, waarbij zowel je modemrouter als je router allebei op een bepaald bereik ip adressen proberen uit te delen. Dit omzeil je door in je router de DHCP server uit te zetten (makkelijkste optie) of een ander ip bereik (range) op te geven (bijvoorbeeld hij staat nu op 192.168.1.1 - 192.168.1.100, dan zou je hem op 192.168.10.1 - 192.168.10.100 kunnen zetten).

Een DHCP conflict zou kunnen verklaren dat het wel werkt als je hem als een zogenaamde switch aansluit (dus niet via de WAN poort), omdat het internet vanaf de ubee dan letterlijk doorgegeven wordt, zonder dat de functionaliteit van de router hierbij conflicteert, en apparaten achter je router hun ip adres van de modemrouter krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door thomasv op 01-09-2015 08:37 . Reden: Onjuiste volgorde van opbouw door extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
thomasv schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:27:
Om je interne ip adres van je computer te verkrijgen: Start => cmd intypen => ipconfig /all.

Staat in je router de DHCP server aan?
Bij dezen mijn ipconfig: Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/ipconfig_zpsbdsyss9b.jpg

In de router staat DHCP op dit moment aan, maar ik had al geprobeerd hem uit te zetten, maar dat maakte geen verschil.

Dit screenshot is gemaakt toen de router aangesloten was met de UTP vanaf de modem in de WAN en vanaf de LAN1 naar de pc, met DHCP UIT: Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/ipconfig%202_zpslyedxrxe.jpg
In dit geval heb ik dus geen internet. :(

Ik hoor graag of je iets kunt doen met mijn ip-gegevens. d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door BvZwolle op 01-09-2015 10:31 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 18:52
Heb je al geprobeerd Ziggo te bellen, de situatie uit te leggen, en te kijken met welk antwoord zij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo te zien krijgt je PC een IP adres van ziggo zelf. Dus je modem is echt alleen een modem. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar vroeger wilden kabelboeren wel een moeilijk doen over mac adressen. Ze hebben een IP gegeven aan je PC, en geven dus geen IP meer aan je router. In dat geval kan het helpen om de router op de modem aan te sluiten, en dan de modem uit- en weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
thomasv schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:17:
Heb je al geprobeerd Ziggo te bellen, de situatie uit te leggen, en te kijken met welk antwoord zij komen?
15 minuten wachttijd.... :X
Mijzelf schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:53:
Zo te zien krijgt je PC een IP adres van ziggo zelf. Dus je modem is echt alleen een modem. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar vroeger wilden kabelboeren wel een moeilijk doen over mac adressen. Ze hebben een IP gegeven aan je PC, en geven dus geen IP meer aan je router. In dat geval kan het helpen om de router op de modem aan te sluiten, en dan de modem uit- en weer aan te zetten.
Bedoel je het aansluiten gewoon een utp van de modem naar de WAN van de router? In dat geval is dit al meermaals geprobeerd.

Ben nu aan het bellen, zal het antwoord zo snel mogelijk posten...

Contact gehad: DHCP in de router moet volgens Ziggo aan staan. Het IP-adres (wat begint met 217) schijnt normaal te zijn. Dit overigens na langdurig overleg met de supervisor van de helpdeskmedewerker.

Advies: andere router proberen en anders een aanvraag voor de nieuwe modem van ZIggo doen en hierin de routerfunctie uit laten zetten.
Weet ik alleen nog steeds niet of de router van mij kadoek is. Ik denk het niet, maar onderbouw dat maar eens.... :?

[ Voor 19% gewijzigd door BvZwolle op 01-09-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Raar... Ik heb de router gereset, daarna de UTP in de WAN gestoken, vanaf LAN1 naar de pc en daarna de Ziggomodem gereset.
Ik kreeg eerst een 192 ip-adres en daarna viel het internet weg en na ongeveer 15 seconden had ik weer internet met een 217 ip-adres. Ook draadloos.
Ik snap er geen reet van, maar blijkbaar is het weer norrmaal...
Pagina: 1