Hallo,
Ik heb een probleem met mijn router. Hij doet het niet meer...
Ik heb de volgende opstelling thuis:
VAN
Ziggo Ubee EVM3200
NAAR/VAN
Netgear Switch FS605 (V3)
NAAR
TP-Link WR1043ND (V1.8)
Solaredge omvormer SE3000
Ik heb de pc bedraad aangesloten en de rest van de apparaten in huis zijn draadloos aangesloten. Je moet daarbij denken aan: tv, printer, Ziggo-interactieve ontvanger tv, 2 telefoons, 2 tablets, enzovoorts.
Internet doet het goed als ik de kabel vanaf de switch direct in de pc stop, dus volgens mij is er dan geen probleem met de modem of switch.
Zodra ik de kabel in de WAN-poort van de TP stop en vanaf de TP een kabel naar de pc heb ik geen internet meer. Ook draadloos internet is dat niet te gebruiken.
Hij zendt wel een draadloos signaal uit, maar internet is er niet.
Ik heb de router een factory reset gegeven en daarna de laatste firmware geïnstalleerd (V1_140319).
Helaas heeft dit geen effect gehad.
Ik ben bang dat de router op is, maar misschien heb ik iets vergeten of over het hoofd gezien.
Ik lees wel eens dingen als OpenWRT, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd.
Ik hoor graag of jullie iets weten!!!
Ik heb een probleem met mijn router. Hij doet het niet meer...

Ik heb de volgende opstelling thuis:
VAN
Ziggo Ubee EVM3200
NAAR/VAN
Netgear Switch FS605 (V3)
NAAR
TP-Link WR1043ND (V1.8)
Solaredge omvormer SE3000
Ik heb de pc bedraad aangesloten en de rest van de apparaten in huis zijn draadloos aangesloten. Je moet daarbij denken aan: tv, printer, Ziggo-interactieve ontvanger tv, 2 telefoons, 2 tablets, enzovoorts.
Internet doet het goed als ik de kabel vanaf de switch direct in de pc stop, dus volgens mij is er dan geen probleem met de modem of switch.
Zodra ik de kabel in de WAN-poort van de TP stop en vanaf de TP een kabel naar de pc heb ik geen internet meer. Ook draadloos internet is dat niet te gebruiken.
Hij zendt wel een draadloos signaal uit, maar internet is er niet.
Ik heb de router een factory reset gegeven en daarna de laatste firmware geïnstalleerd (V1_140319).
Helaas heeft dit geen effect gehad.
Ik ben bang dat de router op is, maar misschien heb ik iets vergeten of over het hoofd gezien.
Ik lees wel eens dingen als OpenWRT, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd.
Ik hoor graag of jullie iets weten!!!