Telefoonlijn naar een RJ45 voor internet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Goedendag tweakers!

Ik heb me rond gezocht op internet maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik wil graag een internet kabel naar mijn slaapkamer laten trekken. Dit is in een nieuw gedeelte van ons huis waarvan een lege pvc buis loopt naar de meter kast.
Bij de meterkast hangt een kastje voor de telefoon. (RJ-11 als het goed is? Zie foto's) Maar onze router is in het kantoor. Wat een stuk verder door het huis is. Het lukt dus niet om een kabel van het kantoor naar mijn slaapkamer te trekken. Maar het lukt wel om deze CAT 5e kabel in de meterkast te krijgen waar dus een telefoon lijn in hangt. Zie de foto's.

Mijn vraag is dus, kan ik vanaf de telefoonlijn een rj-11 naar rj-45 krijgen om daarna een kabel (CAT 5e) te trekken naar mijn slaapkamer en deze aan te sluiten op een wall outlett.

http://i1077.photobucket....ile%20Uploads/image_1.jpg
http://i1077.photobucket....obile%20Uploads/image.jpg

Als ik het goed begrijp, we hebben thuis een dsl. Dat is de grijze kabel die je aan de onderkant ziet.
Afbeeldingslocatie: https://www.lmi.net/wp-content/uploads/how-dsl-works2.png

Hiervandaan loopt er een dsl kabel naar de router voor het internet en zitten er 2 kabels voor de telefoon lijn? Maar deze kan ik dus niet gebruiken omdat ze alleen gefiltert zijn voor de telefoon? Of kan ik het wel omvormen naar internet? Of zou hiervoor een aparte modem moeten komen?

Mijn plan is dus,
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w464/ProStreet_/Naamloos.png

Alvast heel erg bedankt als jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groeten,
Risath

[ Voor 36% gewijzigd door Risath op 28-08-2015 12:05 . Reden: Wat duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:27

Umbrah

The Incredible MapMan

De connectoren zijn minder van belang dan de kabel; wat voor soort kabel is het? Cat5e of Cat6 UTP heb je nodig, bij voorkeur met CU kernen (geen CCA). Als ze dat al voor de telefoon hebben gebruikt, kun je er eigenlijk gewoon de stekkertjes af halen en er een RJ45 connector aanmaken, en een RJ45 breakout box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat niet zomaar werken, die RJ11 komt een andere telefoonlijn op binnen die waarschijnlijk ook niet actief is. Dus dan zou je een tweede internetverbinding moeten afsluiten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
Umbrah schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:50:
De connectoren zijn minder van belang dan de kabel; wat voor soort kabel is het? Cat5e of Cat6 UTP heb je nodig, bij voorkeur met CU kernen (geen CCA). Als ze dat al voor de telefoon hebben gebruikt, kun je er eigenlijk gewoon de stekkertjes af halen en er een RJ45 connector aanmaken, en een RJ45 breakout box.
Ik heb een cat 5e, misschien handig om het erbij te zetten in de openingspost idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
Tsurany schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:50:
Dat gaat niet zomaar werken, die RJ11 komt een andere telefoonlijn op binnen die waarschijnlijk ook niet actief is. Dus dan zou je een tweede internetverbinding moeten afsluiten.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

Nibbz

Postmaster General

Is het ook niet zo dat de RJ-11 connector maar 6 kabels nodig heeft, waar RJ-45 er 8 heeft toch? Dan kom je 2 draden in de kabel tekort.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan een netwerk kabel aansluiten met 4 aders.
http://www.camsecure.co.u...rough%20patch%20cable.png

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
het is nog niet duidelijk wat je nu precies wilt. Misschien kun je een korte schets maken met de plaats van de kabels, je modem, je router (in 't kantoor) en wat je naar je slaapkamer wilt leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Volgens mij zoek hij een verloop om de inkomende telefoonlijn om te zetten in een netwerkkabel. Ofwel eigenlijk een modem. Omdat er vanaf de meterkast naar het kantoor een telefoonlijn loopt, en terug geen netwerkkabel.

Hij haalt met die rj11 en rj45 slechts de connector typen erbij wat het verhaal lastig maakt.

1. Inkomende telfoonlijn in meterkast.
2. Loze leiding naar slpk.
3. Telefoonlijn naar kantoor en in kantoor router.
4. Geen netwerkkabel vanuit kantoor naar meterkast.

Hij wil een cat5 kabel trekken vanuit de meterkast naar de slaapkamer en een verloopje hebben om te koppelen aan de telefoon kabel naar kantoor om zo internet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

Croga

The Unreasonable Man

Risath schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:46:
Hiervandaan loopt er een dsl kabel naar de router voor het internet en zitten er 2 kabels voor de telefoon lijn? Maar deze kan ik dus niet gebruiken omdat ze alleen gefiltert zijn voor de telefoon? Of kan ik het wel omvormen naar internet? Of zou hiervoor een aparte modem moeten komen?
Het is niet van belang of de tweede aansluiting gefilterd is voor telefoon verkeer.

Jullie hebben 1 DSL abonnement. Een tweede modem aansluiten kan dus niet omdat het andere modem ingelogd is op dat ene abonnement.
Maar zelfs al had je twee abonnementen: Er kan maar 1 DSL signaal over je verbinding. Een tweede modem aansluiten heeft dus geen zin omdat het simpelweg niet mogelijk is twee DSL signalen over die ene verbinding te gooien.

Wat een betere oplossing is:
- DSL modem verplaatsen naar de meterkast. Nu heb je 1 RJ11 aansluiting die het DSL signaal naar het modem vervoerd en meerdere RJ45 aansluitingen op het modem.
- RJ45 op UTP kabel van het modem naar het kantoor
- RJ45 op UTP kabel van het modem naar je kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
Fr33z schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:51:
het is nog niet duidelijk wat je nu precies wilt. Misschien kun je een korte schets maken met de plaats van de kabels, je modem, je router (in 't kantoor) en wat je naar je slaapkamer wilt leggen
Nou dit is dus mijn plan.
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w464/ProStreet_/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
als ik dit zo zie dan zit het als volgt:

je telefoonlijn komt binnen in de meterkast en gaat daar in splitter. Deze wordt gesplitst in telefonie (zwarte kabel op foto) en kabel naar je adslmodem (witte lijn op foto). Je modem staat in het kantoor.

Dit is in lijn met wat Croga hierboven ook schrijft. Je kunt niet het ethernet-signaal door de witte lijn van kantoor naar de meterkast en daarna naar je slaapkamer sturen, want dan heeft je modem geen aansluiting meer op het telefoonnet (en dus is er geen internet).

Beste oplossing is in principe die witte lijn van kantoor vervangen door een UTP kabel, modem verplaatsen naar meterkast en daar aansluiten op de witte lijn. Dan kun je van daaruit netwerk naar je slaapkamer laten gaan, en ook naar het kantoor door de nieuwe UTP kabel. Moet je nog wel een switch in het kantoor neerzetten eventueel, maar dat kan al voor € 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
Fr33z schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:53:
als ik dit zo zie dan zit het als volgt:

je telefoonlijn komt binnen in de meterkast en gaat daar in splitter. Deze wordt gesplitst in telefonie (zwarte kabel op foto) en kabel naar je adslmodem (witte lijn op foto). Je modem staat in het kantoor.

Dit is in lijn met wat Croga hierboven ook schrijft. Je kunt niet het ethernet-signaal door de witte lijn van kantoor naar de meterkast en daarna naar je slaapkamer sturen, want dan heeft je modem geen aansluiting meer op het telefoonnet (en dus is er geen internet).

Beste oplossing is in principe die witte lijn van kantoor vervangen door een UTP kabel, modem verplaatsen naar meterkast en daar aansluiten op de witte lijn. Dan kun je van daaruit netwerk naar je slaapkamer laten gaan, en ook naar het kantoor door de nieuwe UTP kabel. Moet je nog wel een switch in het kantoor neerzetten eventueel, maar dat kan al voor € 20.
Dit lijkt mij opzich ook een goed idee. Ik zal is kijken of dat gaat lukken. Voeldoet een 20 euro switch voor 1gbit internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dat kun je prima zelf opzoeken in de Pricewatch.
Pagina: 1