Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mepp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 13:00
Beste Tweakers,

gisteren mijn nieuwe R9-270X HAWK (MSI) geplaatst, en meteen gebenchmarked (Furmark 1.16).
Hierbij valt op dat onder 100% load de GPU-temp oploopt tot 80 gr. C en de fan-control ook oploopt tot ca. 45%, waarbij de fans op 1120 rpm draaien.
Na maximaal 1 minuut valt het toerental echter vanzelf terug naar 700 rpm en loopt het stuursignaal op naar 70% zonder dat toerental iets doet (blijft 700 rpm).
Af en toe schiet toerental dan naar 2300 rpm en valt na enkele seconden weer naar 700 rpm (blijvend).
Benchmark zelf gestopt omdat GPU-temp > 90 gr. C werd.
Kaart gekocht bij Centralpoint voor 148 euro; omdat deze "geretourneerd/open doos" was.
Kan hem uiteraard retourneren (volgende klant/tweaker heeft dan weer dit probleem).

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen (anders dan retourneren). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Niet onder koop of afstand terug sturen, maar onder garantie dan heeft de volgende niet hetzelfde probleem. Zal zelf toch weinig aan te doen zijn. Enige wat je zelf kan doen is kijken of de twee fanconnectors goed zijn aangesloten en eventueel als er een bios update voor de videokaart is die het probleem oplost.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

2 Connectors? De hawk heeft 1 4-pins connector waarvan 1 fan de rpm terug geeft. Terug onder RMA met melding: "ventilator snelheid faalt onder belasting".

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag