Poker/gamen pc max 1000

Pagina: 1
Acties:

• StatusDown
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2023
Hi,

Het wordt eens tijd om een nieuwe pc te bestellen, budget is toch wel ongeveer 800-1000 euro voor onderdelen. Ik kan wel zelf het pc in elkaar zitten.
Ik ben een full time poker speler (en poker is geen gokken jongens off topic :P) en het is vooral belangrijk dat mijn nieuwe pc 2-3 relatieve zware programma's kan runnen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk om ermee te pokeren.
De programma's waar ik namelijk gebruik:

-Pokersoftware van de site zelf (niet echt een zwaar programma)

- Table ninja, een redelijk zware programma. Er zit best wel veel handige dingen erin, zoals hotkeys en layout dingen. Even snel en simpel gezegd.

-Holdemmanager2: Dat is een soort database waar ik al mijn informatie in verzamel van spelers en statestieken. Het is best wel een zware progamma, want alles wordt up to date opgeslagen.
De eisen om te programma soepel te laten runnen kan ik wel even kopieren en plakken van de site:
-1 Get a fast harddisk! (= more important than having a QuadCore over a DualCore processor!)
---x Preferably a fast SSD harddisk (fastest) for your database and Windows (Intel or OCZ Vertex 2/3)
---x A new 5400/7200 RPM IDE/SATA harddisk (slowest)
The SSD not only wins on Sequential Read/Write speeds (of big files), they win the most with access time, 4K Read/Write speeds (small files) and just "overall" I/O operations per second.
A Western Digital VelociRaptor used to be easily twice as fast as the best 7200 RPM harddisk. However it currently only is about 10% faster than the latest Seagate Barracudas, Hitachi Deskstars, Western Digital Caviar Blacks and Samsung Spinpoints F1/F3. The VelociRaptor does not justify its price difference anymore.

Note: a brand new $60 high-end 2012 model 7200 RPM harddisk will be twice as fast as your 3-4+ yrs old 7200 RPM harddisk!...

An alternative to a SSD SATA harddisk: are the new PCI-Express cards like the OCZ RevoDrive. And if you have a USB 3.0 mainboard the SuperTalent RAIDDrive)

-2 Get lots of RAM (at least 2+ GB RAM recommended if you have a 10+ GB database) (note: when using more than 3 GB RAM, use a 64-bit version of Windows)
-3 PostgreSQL loves multiple CPUs, so the more CPUs the better. (Intel i5 / i7 or AMD Phenom) Also "Holdem Manager will be adding improvements that will take advantage of quad core/64 bit versions."

Om het kort samen te vatten (het komt later ook aan te pas maarja). Een i5, harddisk van 1TB, SSD 250gb(?) en 8gb of 12gb ram is wel nodig.

In me vrije tijd kan ik gamen zoals LoL, elsword etc en film kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
het liefst tussen 800-1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik weet niet zeker of ik mijn voeding en koeling kan gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD, redelijke videokaart en vooral goede werkgeheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stroomgebruik kan wel wat vriendelijker, aangezien ik tussen 8 to 10 uur per dag poker

Ga je overklokken?
Als me nieuwe pc nog niet alles soepel aankan, dan ja

Wat verwacht je van ons?
Voeding en processor koeling heb ik even buiten gelaten.
Eventuele adives.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 6600K Boxed€ 256,95€ 256,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 141,95€ 141,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 209,75€ 209,75
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Raijintek Agos Zwart€ 44,50€ 44,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 44,50€ 44,50
1Crucial MX100 256GB€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,50

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Je kiest voor de nieuwste processor maar niet voor het nieuwste moederbord. Kijk naar een socket 1151 moederbord of naar een 1150 processor.

een moederbord als deze
Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER

of zo een processor.
Intel Core i5-4690K Boxed

Je kan er ook voor kiezen om je SSD te veranderen naar een BX100 bespaar je volgens mij nog 3 tientjes mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Ollievssn op 28-08-2015 10:47 ]

Steam

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Wat zijn de specs van je huidige PC? Dan kunnen we gelijk een oordeel vellen over de koeler en voeding.
Als je al die pokerprogramma's tegelijk wil draaien heb je wellicht veel aan meerdere cores/threads. Een pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed icm. een B85 mobo als de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer is dan een stuk sneller dan die I5k en nog goedkoper ook!

• StatusDown
Ollievssn schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:45:
Je kiest voor de nieuwste processor maar niet voor het nieuwste moederbord. Kijk naar een socket 1151 moederbord of naar een 1150 processor.

een moederbord als deze
Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER

of zo een processor.
Intel Core i5-4690K Boxed

Je kan er ook voor kiezen om je SSD te veranderen naar een BX100 bespaar je volgens mij nog 3 tientjes mee.
Zal ik dan voor de "oude" i5 gaan? En waarom BX100?

• StatusDown
svenvv2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:24:
Wat zijn de specs van je huidige PC? Dan kunnen we gelijk een oordeel vellen over de koeler en voeding.
Als je al die pokerprogramma's tegelijk wil draaien heb je wellicht veel aan meerdere cores/threads. Een pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed icm. een B85 mobo als de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer is dan een stuk sneller dan die I5k en nog goedkoper ook!
Specs van me huidige computer:
- AMD X4 740 Quard core proeccessor 3.2 ghz
- 4gb ram
- 1 TB geheugen
- 512mb videokaart

Voeding en koeling komen uit hongkong. Ik vind dat me pc op dit moment wel stil is, maar of het stroomgebruik hoog of laag is. Dat weet ik niet

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Zal ik dan voor de "oude" i5 gaan? En waarom BX100?
De BX100 is beter te leveren en de prijs/kwaliteit verhouding. Je krijgt zowat hetzelfde als mx100 alleen voor 2 tientjes minder.

Steam

• StatusDown
Ollievssn schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

De BX100 is beter te leveren en de prijs/kwaliteit verhouding. Je krijgt zowat hetzelfde als mx100 alleen voor 2 tientjes minder.
hmmm okay, is deze build voor de rest okay?

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Aangezien je professioneel pokert en meerdere multithreaded applicaties gebruikt zou ik ook neigen om een i7 (of een fx 8350) te adviseren.

Daarnaast zou je eventueel ook kunnen kijken naar een zeer goede grote beeldscherm aangezien je de hele dag staart naar een scherm, en meerdere tafels tegelijkertijd open hebt staan (neem ik aan). Ook kan een gaming muis handig zijn om in de heetst van de strijd de snelle en "precieze" clicks te maken.

edit: Ik zie dat je een GTX960 hebt geselecteerd, dat is een prima gfx. Echter is deze overkill voor alleen poker. Een gtx 750ti volstaat prima en bespaart je ook nog eens ruim 70 euro die je eventueel in een betere processor kunt investeren.

[ Voor 21% gewijzigd door novosibirk op 28-08-2015 19:17 ]

• StatusDown
novosibirk schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:09:
Aangezien je professioneel pokert en meerdere multithreaded applicaties gebruikt zou ik ook neigen om een i7 (of een fx 8350) te adviseren.

Daarnaast zou je eventueel ook kunnen kijken naar een zeer goede grote beeldscherm aangezien je de hele dag staart naar een scherm, en meerdere tafels tegelijkertijd open hebt staan (neem ik aan). Ook kan een gaming muis handig zijn om in de heetst van de strijd de snelle en "precieze" clicks te maken.

edit: Ik zie dat je een GTX960 hebt geselecteerd, dat is een prima gfx. Echter is deze overkill voor alleen poker. Een gtx 750ti volstaat prima en bespaart je ook nog eens ruim 70 euro die je eventueel in een betere processor kunt investeren.
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb ook even rondgekeken naar specs van andere online poker spelers. Ze gebruiken in ieder geval hoger dan i5k. Videokaart was idd overkill als ik nu zie, bedankt daarvoor!

Een goed muis heb ik al. Ik gebruik ook namelijk me toetsenbord, krijg ik minder snel last van mijn polsen.

• StatusDown
Een off topic vraag:

Ik heb gelezen dat mijn moederbord gebruik maakt van een ddr3 geheugen.
Kan ik alvast Crucial Ballistix bestellen van mijn lijstje? Ik heb het eigenlijk hard nodig aangezien ik nog niet zoveel geld heb om alles te bestellen. En de programma's lopen af en toe vast, wat mij best irriteerd.

Moederbord info pricewatch: ASRock FM2A55M-VG3+

[ Voor 17% gewijzigd door StatusDown op 28-08-2015 19:57 ]

• svenvv2
StatusDown schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:52:
Ik heb ook even rondgekeken naar specs van andere online poker spelers. Ze gebruiken in ieder geval hoger dan i5k. Videokaart was idd overkill als ik nu zie, bedankt daarvoor!
Zie mijn eerste post voor wat inspiratie wat de processor betreft. Die Xeon is praktisch een I7, maar dan zonder interne GPU.

Over het geheugen: Dat kun je prima in je huidige moederbord kwijt. Welk geheugen draai je momenteel exact? (typenummer) Wellicht kun je dat transplanteren naar je toekomstige PC.
StatusDown schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Specs van me huidige computer:
- AMD X4 740 Quard core proeccessor 3.2 ghz
- 4gb ram
- 1 TB geheugen
- 512mb videokaart

Voeding en koeling komen uit hongkong. Ik vind dat me pc op dit moment wel stil is, maar of het stroomgebruik hoog of laag is. Dat weet ik niet
HDD kun je ook nog meenemen. Scheelt ook weer €50.

Voeding: Heb je een typenummer en/of een tabelletje met de maximale vermogens? Bij de woorden "voeding uit Hongkong" zonder verdere info gaan mijn nekharen overeind staan.....

• StatusDown
http://nl.tinypic.com/r/2evrqfb/8

Dit is 'm. Ik hoop dat je er iets van begrijpt :P

-Over geheugen. Ik gebruik namelijk 4.00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28), waarvan 2.94gb wordt gebruikt. Moederbord kan max 32gb geheugen aan, dus zal ik alvast 2x 8gb ram bestellen?

[ Voor 255% gewijzigd door StatusDown op 28-08-2015 23:23 ]

• svenvv2
StatusDown schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:58:
http://nl.tinypic.com/r/2evrqfb/8

Dit is 'm. Ik hoop dat je er iets van begrijpt :P

-Over geheugen. Ik gebruik namelijk 4.00GB Single-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28), waarvan 2.94gb wordt gebruikt. Moederbord kan max 32gb geheugen aan, dus zal ik alvast 2x 8gb ram bestellen?
240W over de 12V lijn. Sorry, maar dat gaat hem niet worden met een PC als dit. Een nieuwe voeding is hier wel aan te raden. Een mooi instapmodel is de pricewatch: Antec VPF Series 450W. Een kwalitatief betere en efficienter model is de pricewatch: Seasonic S12G 450W. Niet strikt nodig, maar persoonlijk vind ik dat stukje kwaliteit die €15 wel waard.

Over het geheugen: Begin eens met 2X4, mocht dat niet genoeg zijn is een extra setje er makkelijk bijgeprikt. Zonde als je (net als de meeste mensen) aan 8GB meer dan genoeg hebt en dus 8GB extra "nutteloos" geheugen in je PC hebt steken.

• StatusDown
Ik heb me werkgeheugen van 2x4 al besteld.

Over voeding, als je al niet echt 100% tevreden bent met me voeding. Laat staan de processorkoeling ...
Pagina: 1