Toon posts:

De Onkyo TX-RZ800 geschikt voor de Klipsch RP-280F

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zou een van deze dagen de Klipsch RP-280F (2) willen aanschaffen. In de toekomst zouden hier nog speakers bijkomen vandaar een 7.2 versterker.
De speakers worden voornamelijk voor muziek gebruikt en af en toe een film.
Mijn vraag is nu: Is deze versterker voldoende om de speakers maximaal te benutten qua geluid(kwaliteit)? Is dit een goede keuze. Of hebben jullie nog ander voorstellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

De Onkyo TX-RZ800 is naar mijn weten nog niet zo heel lang uit dan wel nog niet uit, dus denk dat niet veel mensen iets kunnen gaan zeggen over die machine. Verder geef je ook niet echt wensen/eisen waar de machine aan moet voldoen en waarom je op die Onkyo komt. Alternatieven aandragen wordt daarmee haast onmogelijk aangezien er tientallen 7.2-receivers zijn. Kom met andere harde eisen als welke HDMI-versie, netwerk, Spotify, et cetera. Idem geldt voor de speakers: waarom die? Heb je ze gehoord? Dat is toch wel zeer cruciaal bij speakers.

Als ik de adviesprijzen zo zie vraag ik me eerder af of je het budget niet beter anders kan verdelen. De Klipsch is per stuk zo'n 500 euro, de Onkyo is drie keer zo duur. Ik zou eerder meer geld in de speakers steken en minder in de receiver, daarmee haal je meer in huis. Als je bij Klipsch blijft hoef je je sowieso geen zorgen te maken over maximaal benutten. De aangehaalde Klipsch hebben een rendement van 98 dB. Normale speakers heb je al maar een paar Watt voor nodig in de gemiddelde kamer, maar dit duikt daar nog (ver) onder.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!
Waarom deze speakers? Omdat deze binnen mijn budget passen en heel degelijk zijn. Ik heb deze uiteraard beluisterd in een demo. Ze hebben me dit type versterk aangeraden (ben er zelf niet opgekomen). Maar ik zou graag een toekomstgerichte versterker hebben, om later uit te kunnen breiden van 2 speakers naar 4,...
Waarom ik in versterk niet lager wil gaan is omwille van de geluidskwaliteit die ik zou willen behouden. Ik beschouw de Onkyo dus als een goede versterker die uitermate goede geluidskwaliteit voor deze speakers? Nog een klein extra vraagje: Zou u misschien een voorstel kunnen doen betreffende de bekabeling van deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Betreffende bekabeling (en eigenlijk ook verschillen tussen receivers) zou ik eens op GoT zoeken. Die onderwerpen zijn al zo vaak aan bod gekomen dat er meer dan genoeg over te vinden is om jezelf een beeld te geven. Inderdaad geen antwoord, want dat is er niet binnen de audio.

Verder ga je niet in op de vragen die ik in mijn eerste post aanhaalde, dus er valt weinig meer over te zeggen. Zowel qua meetbarw eisen als qua verdeling budget. Persoonlijk heb ik niets met Onkyo, dus echt objectief zal ik in deze ook niet kunnen zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Yamaha RX-A1050 met Oehlbach 2.5 mm speakerdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:21:
Zou u misschien een voorstel kunnen doen betreffende de bekabeling van deze speakers?
Qua kabels kun je niet zo heel veel fout doen als je kabels hebt van 2.5mm en ook over de dikte valt vervolgens weer te discussiëren. Het principe is dat er wat van je receiver naar je boxen 'verstuurd' moet worden, zolang dat kan is het goed.
Pagina: 1