Ik ben een CPU aan het kiezen en 1 v/d keuzes die ik moet maken is het aantal CPU lanes (28 of 40)
Ik weet onvoldoende om een verantwoorde keus te maken. Ik heb gegoogled en heb een beetje info gevonden maar lang niet voldoende. Vandaar dit draadje.
Ik heb nog geen moederbord en videokaart (dat is een beetje afhankelijk v/d reacties).
Wat ik denk te weten:
- 16 lanes voor mijn GeForce videokaart -> Ik wil CUDA gaan gebruiken.
- 4 lanes voor een M.2 NVMe SSD --> Enkele moederborden hebben 2 M.2 slots
- ? lanes per SATA 600 poort
- ? lanes naar SATA express
- ? lanes voor audio, LAN etc
- ? lanes voor USB
Wat ik verder begrepen heb is dat alleen de 3.0 lanes direct naar de CPU lopen en de overige 2.0 lanes naar de (SATA) chipset lopen. Indien correct denk ik dat veel lanes niet meetellen voor de keuze v/d CPU
Mijn PC
- M.2. SSD
- 3 interne SATA schijven
- 1 SATA DVD brander
- 3 USB drives die niet zo vaak actief zijn.
- 6 core CPU die vaak zwaar belast is. Video encoding, RARren en allerlei andere taken en taakjes.
Enlighten me, please! :-)
Ik weet onvoldoende om een verantwoorde keus te maken. Ik heb gegoogled en heb een beetje info gevonden maar lang niet voldoende. Vandaar dit draadje.
Ik heb nog geen moederbord en videokaart (dat is een beetje afhankelijk v/d reacties).
Wat ik denk te weten:
- 16 lanes voor mijn GeForce videokaart -> Ik wil CUDA gaan gebruiken.
- 4 lanes voor een M.2 NVMe SSD --> Enkele moederborden hebben 2 M.2 slots
- ? lanes per SATA 600 poort
- ? lanes naar SATA express
- ? lanes voor audio, LAN etc
- ? lanes voor USB
Wat ik verder begrepen heb is dat alleen de 3.0 lanes direct naar de CPU lopen en de overige 2.0 lanes naar de (SATA) chipset lopen. Indien correct denk ik dat veel lanes niet meetellen voor de keuze v/d CPU
Mijn PC
- M.2. SSD
- 3 interne SATA schijven
- 1 SATA DVD brander
- 3 USB drives die niet zo vaak actief zijn.
- 6 core CPU die vaak zwaar belast is. Video encoding, RARren en allerlei andere taken en taakjes.
Enlighten me, please! :-)