Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flinke kortingen nieuwe auto in duitsland

Pagina: 1
Acties:

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Tot mijn verbazing las ik onlangs in auto motor und sport een artikel over de grootste kortingen op nieuwe auto's in Duitsland. En het viel me op dat dit riant wordt gedaan, bijv nieuwe 3 serie met 20% korting.

Ik hoor in Nederland altijd dat je bij een dealer maar een paar procent kan krijgen omdat ze zelf heel weinig marge maken.

Waarom kan het daar wel en hier niet, iemand met meer kennis hierover die dit kan toelichten?
Wel leuk om zelf te kijken op www.meinauto.de om een idee te krijgen van de kortingen die ze geven. :)

Verwijderd

20% van wat? Redeneren dat 20% korting goedkoper is dan 'een paar %' is natuurlijk een beetje huisvrouwenlogica :+

Waarschijnlijk blijft het grootste deel van die korting in NL ergens bij de belastingdienst plakken.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
In Nederland heb je te maken met de BPM en de BTW die daar nog eens vrolijk overheen gaat. (en nog eventueel slurptaks als je voor een leuke uitvoering gaat).

Om de auto's nog redelijk betaalbaar te houden is de casco prijs vaak lager in Nederland, dan in de omringende landen. Echter, de BPM e.d. maakt dat de auto hier belachelijk duur wordt.

(ter eenvoudig vergelijk, een Chevrolet Corvette Stingray die in de states 55k (dollar +/- 45/47k euro) kost, kost hier 136k en niet omdat de auto hier 2x over de kop gegaan is).

BMW 535D

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:01
Misschien zijn het voorraad modellen.

En grote dealers bestellen vaak auto's terwijl er nog geen klant voor is, afhankelijk van waar hij in het proces zit kunnen ze nog dingen aanpassen aan de bestelling. Maar hier krijg je soms ook nog korting op.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mijn Duitse collega heeft pas 2 keer een nieuwe auto gekocht in DE, het gaat idd vaak om voorraad modellen of showmodellen en als er een nieuw model/motor uitkomt dan gaan de oude met grote kortingen weg, je kan ze ook meteen meenemen omdat ze meestal al op die locatie staan of bij een dealer van dat concern.
Zijn laatste Civic heeft ie dan ook ongezien gekocht, hij wist alleen dat ie blauw was :P
Dat was dus een 2.2D met 10km op de teller en die werd vervangen door een 1.6D, daarom ging de auto van 25K naar 18K.