Sissors schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:58:
[...]
Ik ben het met je eens dat sommige bedrijven idioot lange garantie trajecten heeft. Echter überhaupt als je op het punt aankomt dat je een advocaat in de arm wil gaan nemen dan heb je al 'verloren'. Heb je echt zin in dat gezeik omdat je niet even wilde overleggen met de verkoper? En daarnaast heb je ook nog behalve het minimum juridisch noodzakelijke ook dat je gewoon aardig kan zijn imo.
En nee, jouw overlast moet ook beperkt blijven. Maar als voorbeeld: Toen ik mijn TV kocht zat er bij aankomst een hele rij dode pixels. Oftewel bij de BCC eens bellen wat daarmee moest gaan gebeuren, zonder pseudo-juridisch dreigmateriaal erbij te halen. Binnen een paar dagen stond er een Samsung monteur bij me op de stoep die hem heeft gerepareerd (waarbij reparatie neerkwam op alles behalve de voet en het voedingscircuit vervangen zo ongeveer).
Voor de duidelijkheid, het lijkt erop dat de verkoper hier naar de transporteur gaat wijzen, en dat is zeker niet de bedoeling, dat mogen ze onderling uitvechten. Maar ik zou persoonlijk toch als het enigszins mogelijk is proberen weg te blijven van juridische gevechten. (Soms is dat helaas niet mogelijk, vaak ook wel).
Ik ben met je eens dat een advocaat niet de beste oplossing is. Echter WKOA claimen lijkt me in het geval dat de verkoper niets van zich laat horen de beste optie. Daar komt eigelijk nooit juridisch gezeik bij kijken.
Ik maak meerdere malen per maand gebruik van WKOA van kleding tot hardware.
Ik heb 1 keer een Duits bedrijf achterna moeten zitten om mijn geld binnen 30 dagen terug te krijgen (na 14 dagen nog niets ontvangen, toen had ik vriendelijk verzocht het bedrag binnen 5 werkdagen over te maken anders zag ik mij gedwongen stappen te ondernemen, keurig mijn geld toen ontvangen). Voor de rest is WKOA ook een standaardprocedure voor webwinkelbedrijven , die ze als het goed is in de prijs incalculeren.
Zolang het geen maatwerk of hygienisch artikel betreft is dat geen probleem. Als je in de eerste 2 weken (of soms 30 dagen zelfs) twijfelt: WKOA.
Dit vereist wel van jezelf de ijzeren discipline om het artikel ook als nieuw te houden (dus niet op schoenen gaan lopen en na een week denken van WKOA, want zo werkt het niet). Maar ik heb wel bijv 4 Zotac EN 760 geWKOAt (2 NL, 2 DE) omdat er met allemaal wel wat mis was (1 keer zwaar beschadigde doos, 2 keer bekrast case, 1 keer BSOD's na 1 week (op zich wel lekker 1,5 week op gegamed).
Dat zou theoretisch namelijk de enige reden kunnen zijn waarom dat ze WKOA mogen weigeren maar dat kunnen ze in 99,9999999999999999% van de situaties niet aantone.
[
Voor 14% gewijzigd door
eL_Jay op 28-08-2015 17:12
]