Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Avast Secure DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met de secure DNS functie van Avast Internet Security? Toen ik mijn DNS probeerde te veranderen naar DNS.Watch kwam ik erachter dat deze functie van Avast alle instellingen overruled. Alle DNS verzoeken worden weggevangen en beveiligd verstuurd naar de Avast DNS servers. Klinkt heel mooi natuurlijk maar ik vroeg me af of iemand weet of dit wenselijk is. Zijn de Avast servers snel of langzaam vergeleken met bijvoorbeeld ziggo en opendns? En wat betreft privacy. Betekend het dat Avast al mijn internet gedrag logged nu al mijn DNS verzoeken langs hun servers lopen?

Ik ben benieuwd of iemand meer van deze functie af weet.

Verwijderd

- Zijn de Avast servers snel of langzaam vergeleken met bijvoorbeeld ziggo en opendns?
- Betekend het dat Avast al mijn internet gedrag logged

Ik zie niet in hoe je deze vragen niet voor jezelf beantwoord kunt krijgen.

De eerste vraag via https://code.google.com/p/namebench/
En de tweede vraag door de voorwaarden van Avast's DNS service door te pluizen.

Verwijderd

Topicstarter
Namebench heb ik gebruikt maar dat word geblokkeerd door avast en kan dus niet aangeven hoe snel de server is. De avast ip adressen zijn daarnaast ook niet te zien als je uitvoeren>ipconfig/all gebruikt. Vandaar vroeg ik me af hoe je kan meten wat de performance van Avast DNS is en je kan zien waar de data nu precies naartoe gaat: welk land met name.

Loggen zal inderdaad in de gebruiksvoorwaarden staan. Vroeg me gewoon af of bekend is wat avast hiermee doet.