Duurzame multipc met goede prijskwaliteit verhouding

Pagina: 1
Acties:

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-11 07:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
We zoeken een pc waar je een game mee kan spelen. Momenteel speelt zoonlief minecraft, maar in de toekomst kan dat nog wel eens een zwarder game worden. Verder doen we niet veel bijzonders op de pc, behalve de dagelijkse dingen. Geen videobewerking, al zou het voor een enkele keer wel mogelijk moeten zijn

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen max. prijs, als iets een goede koop is, wil ik daarvoor betalen. Wel denk ik aan een bedrag van rond de 600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een ssd van min 250 gb, heb geen hdd nodig, die heb ik nog genoeg liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ligt dat niet vooral aan processor en het moederbord wat erbij hoort? Ik kom er niet uit. Bij mediamarkt zie ik een medion configuratie met een AMD a10 processor met 8 gb werkgeheugen voor 600 euro. Als ik daar zelf een sdd schijf in zet heb ik dan niet iets moois wat ook nog snel is?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_MEDION-Akoya-P4346-D,10259,1997964.html?langId=-11
Ik weet echt te weinig van onboard gpu´s of een kaart in een slot, en bij welke processor dat wel of niet moet. Verder vind ik duurzaamheid belangrijk omdat ik lang met een pc wil doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn huidige medion is 8 jaar oud en heeft het altijd gedaan. Daar ben ik dus wel over te spreken. Hij is alleen met een dualcore 1.8 Ghz en 2 gb ram te sloom geworden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorzover energie besparing interessant is, prima. Pc staat dagelijks uurtje of 5 aan. Stille pc is ook handig, hij staat in de huiskamer. En een kast die ik niet elke jaar een aantal keren keer uit moet zuigen staat me ook wel aan. Ik heb niet het idee dat het hier erg stoffig is, de huidige pc moet ik echt jaarlijks een aantal keren uitzuigen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Geld is uiteraard belangrijk, de juiste spullen nog iets meer. Duurzaam, en snel genoeg voor de komende jaren. Geen topsegment, maar lekker pctje wat ook in de toekomst snel genoeg blijft, en uiteraard goede prijskwaliteit.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heb je al gekeken naar de laatste Best Buy Guide, met name het budget game systeem.

Zo'n samengesteld systeem is net iet meer bang for buck, en je kan het tegen betaling ook vooraf in elkaar laten zetten. In dit systeem is al rekening gehouden met de ssd, dus die 80,- kan je dan inzetten voor het OS, mocht je dat nodig hebben. Dan hou je nog wat ruimte over voor assemblage en evt. een andere kast mocht je die niet mooi vinden.

Van de andere kant, als je al tevreden klant bent van Medion en je wil snel klaar zijn kan je natuurlijk gewoon die bij de mediamarkt op gaan halen. Je hebt dan vaak minder upgrade mogelijkheden, maar ik schat zo in dat je dat toch niet gaat doen.

Maar hoe meer wensen je hebt, hoe minder snel je met een prefab systeem uit de voeten kunt. Zaken zoals stilte en stofmanagement moet je maar net geluk mee hebben.

Tenzij je het systeem zelf in elkaar gaat zetten hou je het probleem van het naderhand je ssd erin plaatsen waardoor je of moet gaan clonen of een verse installatie moet gaan doen. Ik weet niet hoe het met evt. garantie geregeld is bij Medion als je de kast open hebt gemaakt. (dat zal je dan even aan de verkoper moeten vragen.)

Verwijderd

Voor €600,- is het Budget Game Systeem veel sneller wat met name komt door de videokaart en de ssd.
Het systeem van de Mediamarkt is eigenlijk een heel raar systeem. Er zit een apu in maar ook een aparte videokaart en die is notabene langzamer dan de geintegreerde gpu. Ook zullen diverse onderdelen in de MMpc van mindere kwaliteit zijn en dan denk ik vooral aan de voeding.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is een beetje dubbel allemaal; ontzettend leuk om te lezen dat je huidige PC al acht jaar mee gaat maar dat houdt ook meteen in dat de gespeelde games in die tijd voornamelijk heel erg licht zijn voor je PC. Dan ga ik er voorlopig even vanuit dat het niet heel veel zwaarder allemaal zou kunnen worden.

Het Budget Systeem wat men hier noemt is een mooi startpunt maar ik wil wel opmerken dat de kast nogal groot & open is; hierdoor zou het dus wel mogelijk zijn dat je nog steeds moet/mag stofzuigen. Ook de grootte kan voor sommige mensen een nadeel zijn in een openbare ruimte zoals de huiskamer. Als alternatief (maar dat is mijn mening) kan je kijken naar een pricewatch: Fractal Design Node 804 of bijvoorbeeld een pricewatch: Lian Li PC-A05FNB welke wat handzamer zijn en relatief minder luchtopeningen hebben.

Verder, maar ook dat is mijn mening, zou je heel misschien kunnen overwegen om pricewatch: Asus GTX750-DCSL-2GD5 aan te schaffen; deze videokaart is waarschijnlijk bakken sneller dan wat je nu hebt, is zeker niet de snelste kaart die je kan kopen maar is wel passief gekoeld. Dit houdt in dat je tijdens het gamen niet ineens ventilators gaat horen. Een mooie opvolger is reviews: Nvidia GTX 950: gericht op de moba-gamer maar die is ietsje prijziger en heeft (volgens het artikel) ventilators die maar soms werken en alsnog weinig geluid maken.

En gezien het budget zou je ook even kunnen lezen op Floating Points wat er allemaal mogelijk is met tweedehands spullen; hier komt wel enige eigen kennis bij kijken qua hardware inderdaad dus mogelijk niet het beste advies van me ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 28-08-2015 07:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:51:
Het is een beetje dubbel allemaal; ontzettend leuk om te lezen dat je huidige PC al acht jaar mee gaat maar dat houdt ook meteen in dat de gespeelde games in die tijd voornamelijk heel erg licht zijn voor je PC. Dan ga ik er voorlopig even vanuit dat het niet heel veel zwaarder allemaal zou kunnen worden.

Het Budget Systeem wat men hier noemt is een mooi startpunt maar ik wil wel opmerken dat de kast nogal groot & open is; hierdoor zou het dus wel mogelijk zijn dat je nog steeds moet/mag stofzuigen. Ook de grootte kan voor sommige mensen een nadeel zijn in een openbare ruimte zoals de huiskamer. Als alternatief (maar dat is mijn mening) kan je kijken naar een pricewatch: Fractal Design Node 804 of bijvoorbeeld een pricewatch: Lian Li PC-A05FNB welke wat handzamer zijn en relatief minder luchtopeningen hebben.

Verder, maar ook dat is mijn mening, zou je heel misschien kunnen overwegen om pricewatch: Asus GTX750-DCSL-2GD5 aan te schaffen; deze videokaart is waarschijnlijk bakken sneller dan wat je nu hebt, is zeker niet de snelste kaart die je kan kopen maar is wel passief gekoeld. Dit houdt in dat je tijdens het gamen niet ineens ventilators gaat horen. Een mooie opvolger is reviews: Nvidia GTX 950: gericht op de moba-gamer maar die is ietsje prijziger en heeft (volgens het artikel) ventilators die maar soms werken en alsnog weinig geluid maken.

En gezien het budget zou je ook even kunnen lezen op Floating Points wat er allemaal mogelijk is met tweedehands spullen; hier komt wel enige eigen kennis bij kijken qua hardware inderdaad dus mogelijk niet het beste advies van me ;)
Behuizingen van €100,- adviseren op een budget van €600,- is natuurlijk flauwekul. De prestaties van de systeem gaan gigantisch achteruit omdat op een ander onderdeel bespaard moet worden en meestal gaat dat ten koste van het duurste onderdeel: de videokaart. Adviseer dan een filtertje van €4,-.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Behuizingen van €100,- adviseren op een budget van €600,- is natuurlijk flauwekul. De prestaties van de systeem gaan gigantisch achteruit omdat op een ander onderdeel bespaard moet worden en meestal gaat dat ten koste van het duurste onderdeel: de videokaart. Adviseer dan een filtertje van €4,-.
Blij dat je advies constructief & op maat is ten opzichte van de vraagstelling van de topicstarter. Ja, een case van 100 Euro is misschien overbodig maar GoT vereist enige eigen inzet dus mijn opmerking kan ook als referentie worden gezien naar andere/betere cases die misschien goedkoper zijn maar ook niet zoveel stof verzamelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gerard4
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:51:
Ooit was ik woest op de Myst adventure games. Daarna kwam trackmania, toen jarenlang niks. Nu is zoonlief 10 en heeft minecraft. Dat werkt niet lekker. Wie weet wat er allemaal nog gespeeld gaat worden, het lijkt me handig om daarop voor te sorteren. Iig bedankt voor je advies en je links.

Geld overigens voor alle reacties. Top!

Ik zal melden wat de keuze geworden is.

ps Is de assemblage een kwestie van in elkaar zetten, stekker in het contact en de aan knop in drukken? Of moet voor alles een driver opgezocht worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Gerard4 op 29-08-2015 21:43 ]

• Gerard4
Heb nu het volgende lijstje. Het moederbord uit de best buy is niet meer verkrijgbaar. Is mijn alternatief oke? Is dual of single uefi nog van belang?

AMD Athlon X4 860K Boxed
€ 72,95
Gigabyte F2A88XM-D3H
€ 59,95
Asus GTX750-DCSL-2GD5
€ 131,50
Zalman Z1
€ 30,95
BenQ GL2450 Zwart
€ 129,-
Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM
€ 98,95
Sharkoon FanFilter alu
€ 4,05
Logitech K120 (Internationaal)
€ 11,04
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
€ 43,95
Samsung SH-224DB Zwart
€ 14,40
Antec VPF Series 450W
€ 52,01
Crucial BX100 250GB
€ 82,95

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zou je het even in een lijstje kunnen zetten, dat is wel zo makkelijk. Lees dit even door als je niet weet hoe.

Verwijderd

De gekozen videokaart is veel te duur voor de prestaties die het biedt. Voor minder heb je een GTX 750Ti, pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti (GV-N75TOC-2GI), is toch weer 10% sneller. Of voor ruim €10,- meer een R9 270 welke behoorlijk sneller is dan een GTX 750Ti. Zijn niet passief gekoeld wat in jou systeem geen probleem zal zijn want ze zullen niet boven het geluid van je cpu koeler uit komen. De stockkoelers van AMD zijn immers niet de stilste.

• Gerard4
Hippocampus schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:43:
Zou je het even in een lijstje kunnen zetten, dat is wel zo makkelijk. Lees dit even door als je niet weet hoe.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 59,95€ 59,95
1Asus GTX750-DCSL-2GD5€ 131,50€ 131,50
1Zalman Z1€ 30,95€ 30,95
1BenQ GL2450 Zwart€ 129,-€ 129,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 98,95€ 98,95
1Sharkoon FanFilter alu€ 4,05€ 4,05
1Logitech K120 (Internationaal)€ 11,04€ 11,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,95€ 43,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,40€ 14,40
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,70

• Gerard4
De stockkoelers van AMD zijn immers niet de stilste.
Oke, dat geld dan voor alle amd processors? Ik maak graag nog even een configuratie met een Intel.
Op de een of andere manier heb ik juist de associatie dat Intel processors ratelen en daardoor meer herrie maken.
Vind ik wel belangrijk, ik ga niet voor 5 tientjes minder 8 jaar meer geluid aanhoren.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Gerard4 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:16:
[...]

Oke, dat geld dan voor alle amd processors? Ik maak graag nog even een configuratie met een Intel.
Op de een of andere manier heb ik juist de associatie dat Intel processors ratelen en daardoor meer herrie maken.
Vind ik wel belangrijk, ik ga niet voor 5 tientjes minder 8 jaar meer geluid aanhoren.
Tegen de tijd dat je een cpu (AMD, of Intel) gaat horen dan gaat er iets niet goed. Misschien verwar je het geluid met een harde schijf of koeler, maar cpu's hoor je niet.

Mag ik vragen waarom je voor een andere videokaart hebt gekozen?

• Gerard4
Mja.. soort hekel aan vinnen. Wellicht onterecht. Ik heb het idee dat alles wat beweegt en draait sneller kapot is. Vandaar ook de ssd, naast dat laatstgenoemde ook nog eens veel sneller is.
Dat ratelen herrinner ik me van mijn vorige pc. Dat is dan ook al even geleden. Was een typisch geratel wat ik (wellicht onterecht) toeschreef aan mijn processor.

ps, het mainbord is wel een goed alternatief?

[ Voor 36% gewijzigd door Gerard4 op 29-08-2015 21:14 ]

• Gerard4
Toch mediamarkt configuratie gekocht. Bevalt prima, niet ideaal, wel makkelijk. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1