PC valt soms automatisch uit, en gaat in BIOS.

Pagina: 1
Acties:

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-02 22:18
Allereerst, mijn excuses als ik dit in een verkeerd topic heb geplaatst. Ik heb helaas geen deel op dit forum kunnen vinden waar ik vragen kan stellen, of problemen kan aankaarten. Ik wil een moderator dan ook vragen om dit te verplaatsen, indien dit nodig is.

Voordat ik begin;
Wat ik heb aangesloten voor het installeren van de PC;
- Powercable (waarom vermeld ik dit eigenlijk...?)
- 2x Samsung (LS22C300BS/EN) beeldscherm (via VGA & DVI)
- 1x USB voor mijn Bose speaker set (Bose companion 5)
- 1x USB voor mijn (meegeleverd met de PC) toetsenbord.
- 1x USB dongle voor mijn draadloze muis (RAPOO 7800P)
- 1x Ethernet kabel

Welke PC heb ik precies gekocht;
pricewatch: Medion Erazer P5397 G

Dan nu mijn verhaal;
Zaterdag 15 augustus heb ik een computer gekocht via Coolblue die netjes op de zondag is afgeleverd. Nadat ik het systeem heb uitgepakt en aangesloten heb ik mijn systeem aangezet en volgens het normale proces Windows 8 geïnstalleerd. De laatste vraag in dit proces was of ik wou updaten naar Windows 10, en dat heb ik direct gedaan. Nadat ik Windows 10 volledig heb geüpdatet heb ik maandag ochtend de PC nog aan gehad om alvast te kijken naar mijn nieuwe PC, niets aan de hand. Ik heb hem uitgezet om naar het werk te gaan.

Toen ik terug kwam van het werk, heb ik de PC weer aangezet, en heb niets anders gedaan dan AVG gedownload, Steam gedownload en YT gekeken, toen plots het scherm zwart werd (zonder enige melding), en ik terecht kwam in de BIOS. Probleem was, ik kwam er niet meer uit. Als ik aangaf dat ik de BIOS wou verlaten (zowel als ik zei wijzigingen opslaan, als niet opslaan) ging het scherm voor 2 á 3 seconden op zwart, en kwam ik weer in de BIOS. Uiteindelijk (ik weet helaas niet meer hoe) ben ik uit de BIOS gekomen en kwam ik in het automatische recovery programma van MEDION, en dit heb ik gedraaid. Helaas heeft dat het probleem niet opgelost, want ik kwam na de recovery opnieuw in de BIOS. Als ik hier eenmaal uit kwam.

Na contact gehad te hebben met Coolblue, en een paar mogelijke oplossingen (die geen oplossingen waren, bijvoorbeeld veilige modus opstarten, opstarten met shift ingedrukt, echter kwam ik niet verder dan de BIOS, en was opstarten niet eens mogelijk) heb ik besloten het systeem terug te sturen naar Coolblue, en heb ik mijn geld terug gekregen.

Vrijdagavond heb ik hetzelfde systeem bij de Mediamarkt gekocht, omdat ik dacht dat het gewoon een probleem van die PC was. en dit nieuwe systeem is zaterdag geleverd. Ook deze heb ik aangesloten (opnieuw met componenten die ik hierboven heb vermeld), en heb het systeem aangezet. Nog voordat ik bij het installeren van Windows 8 terecht kwam, zat ik alweer in de BIOS. Mijn vader gaf aan dat ik de DVI kabel er eens uit moest halen, en het met 1 beeldscherm moest gaan doen. Zo gezegd, zo gedaan, en jawel, ik kon Windows 8 installeren.

Echter heb ik het toen anders gedaan. Ik ben niet ingegaan op de directe update van Windows 10, maar heb eerst alle Windows 8 updates voldaan, om vervolgens een clean install voor Windows 10 te doen. Deze was zonder problemen gelukt, tot ik het systeem na opnieuw een dag werken weer aan heb gezet, en ik opnieuw automatisch in de BIOS kwam (ondertussen had ik wel het 2de beeldscherm, en alle USB kabels weer aangesloten). Ik heb direct een recovery gedaan en heb Windows 8 opnieuw geïnstalleerd.Ondertussen was mijn vader er achter gekomen dat er een BIOS update (en een aantal andere driver updates) beschikbaar waren, dus deze heb ik geïnstalleerd voordat ik een update naar Windows 10 heb gedaan. Nadat ik alle updates heb gedaan, heb ik opnieuw een Windows 10 update gedaan, waarna mijn PC het 3 dagen lang heeft gedaan. Opgelost zou je denken?

Zojuist viel mijn PC opnieuw uit, op dezelfde manier (zonder melding, 3 seconden zwart, BIOS). Ik kwam er opnieuw niet uit, en ik heb direct mijn DVI kabel eruit gehaald, en de PC opnieuw opgestart. Raar maar waar, het systeem startte op. Vervolgens heb ik het systeem weer uitgezet, de DVI kabel omgewisseld met een nieuwe kabel (tip van de IT afdeling van mijn werk), en opnieuw aan, en tot nu toe werkt het.

Je zou denken, mooi toch? Waarom ben je hier?

Nou, ik hoop dat iemand weet wat het probleem kan zijn, die mij kan helpen met een oplossing zoeken. Ik heb namelijk totaal geen idee, en twijfel of ik ook deze PC terug ga sturen voor een andere. Ik ben namelijk zeer tevreden over de prestaties van de PC, echter niet over de problemen, en nu ik nog gratis terug kan sturen, wil ik dat graag doen als ik dit probleem blijf houden.

Kan het probleem aan mijn 2de beelscherm liggen? Is hier een oplossing voor? Ik ben het spoor helemaal kwijt...

Mochten jullie kunnen helpen, jullie zijn nu al mijn helden. Als het dan ook nog een oplossing is... _/-\o_

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik wil echt heel graag een oplossing vinden.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je zit inderdaad in het verkeerde subforum maar een mod gaat dit wel verplaatsen. Ja, het lijkt er verdomd veel op dat de 2e monitor op de een of andere manier voor een conflict zorgt. Het best kan je eens googelen op de _exacte_ naam van je pc (dus het typenummer) en dan dual screen bios problem of iets dergelijks. Kijken of deze ervaring door meer mensen gedeeld wordt.

Wat ook nog kan is dat je een GPU op je moederbord hebt (verticaal zittende aansluiting vlak naast bijvoorbeeld de stroomkabel) én een losse GPU (horizontaal liggende aansluiting die wat lager zit). Als je die beide gaat gebruiken zou ik mij kunnen voorstellen dat dit in het BIOS goed ingesteld moet worden bij dual monitor gebruik.

youtube.com/@hisrep

• AlxRoelofs
DeNachtwacht schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:10:
Je zit inderdaad in het verkeerde subforum maar een mod gaat dit wel verplaatsen. Ja, het lijkt er verdomd veel op dat de 2e monitor op de een of andere manier voor een conflict zorgt. Het best kan je eens googelen op de _exacte_ naam van je pc (dus het typenummer) en dan dual screen bios problem of iets dergelijks. Kijken of deze ervaring door meer mensen gedeeld wordt.

Wat ook nog kan is dat je een GPU op je moederbord hebt (verticaal zittende aansluiting vlak naast bijvoorbeeld de stroomkabel) én een losse GPU (horizontaal liggende aansluiting die wat lager zit). Als je die beide gaat gebruiken zou ik mij kunnen voorstellen dat dit in het BIOS goed ingesteld moet worden bij dual monitor gebruik.
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb op verschillende dingen gezocht op Google, maar kan dit probleem niet vinden. Helaas kan ik daar dus ook geen informatie vandaan halen.

Over de GPU; Ik weet niet precies waar deze zouden moeten zitten, maar ik denk dat je deze 2 bedoeld (2x rood omcirkelt);
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/9ucjt2.jpg
Echter gebruik ik de bovenste rode (de VGA) en de groene (DVI).

Ook kan in geen instellingen vinden voor mijn 2de beeldscherm in de BIOS, maar misschien zoek ik verkeerd?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk weinig met aankoop advies te maken. Schopje naar PMG.

Verwijderd

Weet niet of je de grafische driver bij Nvidia hebt opgehaald, zo nee probeer deze eens.

• AlxRoelofs
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:53:
Weet niet of je de grafische driver bij Nvidia hebt opgehaald, zo nee probeer deze eens.
Ik heb deze inderdaad al opgehaald (echter wel de W10 versie), alleen heeft het probleem zich daarna alsnog voorgedaan.

Dat is helaas dus niet de oplossing. Bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Heb je al een combinatie geprobeerd DVI en HDMI indien mogelijk? Met een tv bijvoorbeeld?

• AlxRoelofs
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:05:
Heb je al een combinatie geprobeerd DVI en HDMI indien mogelijk? Met een tv bijvoorbeeld?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, omdat mijn TV een stuk verder weg staat dan mijn overige componenten en deze afstand bijna niet te overbruggen is. Echter, als dit een oplossing kan zijn, ga ik het gewoon proberen. Bedankt!

Weet iemand anders misschien nog een oplossing, hoe meer oplossingen hoe beter!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vermoed dat de twee DVI poorten elkaar in het bios in de weg zitten, dwz dat ze dezelfde IRQ poort proberen aan te spreken (beetje vergelijkbaar met het mounten van een harde schijf in je OS. Zie het als 2 harde schijven die allebei graag C: partitie genoemd willen worden. Kortom ik zou in het BIOS eens kijken of de iets kan vinden over de IRQ poorten en het zou helemaal mooi zijn als je daarin iets kunt wijzigen.

Het blijft wel een vreemd probleem; het is mooi dat we meteen hardwareproblemen kunnen uitsluiten omdat dit een compleet nieuwe machine is.

Tenzij je mediamarkt stiekem een refurbished is en je bij puur toeval je eigen oude defecte pc hebt gekocht in een nieuw doosje. Zou mooi zijn :o

youtube.com/@hisrep

• AlxRoelofs
DeNachtwacht schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:47:
Ik vermoed dat de twee DVI poorten elkaar in het bios in de weg zitten, dwz dat ze dezelfde IRQ poort proberen aan te spreken (beetje vergelijkbaar met het mounten van een harde schijf in je OS. Zie het als 2 harde schijven die allebei graag C: partitie genoemd willen worden. Kortom ik zou in het BIOS eens kijken of de iets kan vinden over de IRQ poorten en het zou helemaal mooi zijn als je daarin iets kunt wijzigen.

Het blijft wel een vreemd probleem; het is mooi dat we meteen hardwareproblemen kunnen uitsluiten omdat dit een compleet nieuwe machine is.

Tenzij je mediamarkt stiekem een refurbished is en je bij puur toeval je eigen oude defecte pc hebt gekocht in een nieuw doosje. Zou mooi zijn :o
Is dit ook mogelijk als je niet 2 DVI poorten gebruikt? Ik maak namelijk gebruik van 1 DVI, en 1 VGA. Ik ben momenteel op het werk, dus moet vanavond even in de BIOS opzoek gaan naar deze instellingen.Ik heb echter wel al eerder alle opties in de BIOS doorlopen, en kon niets vinden over beeldschermen of dat soort instellingen. Echter ga ik vanmiddag is opzoek naar IRQ instellingen.

Daarnaast weet ik bijna zeker dat het een ander systeem is (in ieder geval niet de oude), omdat ik (perrongeluk) een bepaalde vouw in een van de boekjes had gezet, deze vouw was in het nieuwe boekje niet te vinden :).

Bedankt!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja dat is mogelijk. Het kan zelfs ook zijn dat je gewoon geen VGA én DVI niet tegelijk kan gebruiken. Dat zou je dan in videokaart handleiding wel kunnen vinden.

youtube.com/@hisrep

• Wimpie44
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01-2024
Vervang of verwissel de beeldschermkabels / verwissel de aansluitingen op
beide beeldschermen / TV aansluiten als beeldscherm. :)

Staat voor beide beeldschermen dezelfde resolutie ingesteld ?
Controleren in W10 instellingen.

Bij de gebruikte videokaart, kan je HDMI, DVI en VGA gelijktijdig gebruiken.
(als het klopt met wat er in de PC zit / dit is te controleren onder Configuratie W7/8(.1)/W10.

=-=

Gebruik alleen de drivers van Medion die voor de videokaart meegeleverd worden.

Zoek bij Medion niet alleen op het type PC, maar op het MSN nummer dat achterop de PC staat. Ook het serienummer kan je invoeren.
Je krijgt dan alles te zien, wat voor jouw PC van toepassing is.

Dus geen updates doen, uit andere bron. Dus ook niet via Windows update, en ook niet via NVIDIA.

[ Voor 162% gewijzigd door Wimpie44 op 07-09-2015 20:54 ]

Wim

• AlxRoelofs
DeNachtwacht schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:01:
Ja dat is mogelijk. Het kan zelfs ook zijn dat je gewoon geen VGA én DVI niet tegelijk kan gebruiken. Dat zou je dan in videokaart handleiding wel kunnen vinden.
Probleem is dat ik geen handleiding heb (of waar kan ik deze vinden?) omdat ik het systeem kant en klaar heb gekocht. Ik kan ook geen handleiding op Google vinden.
Wimpie44 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:59:
Hebben beide beeldschermen dezelfde resolutie (welke beeldschermen gebruik je, merk en type) ?

Staan ze beiden wel op dezelfde resolutie ingesteld ?
Als het beeldschermen met verschillende specs zijn, laagste spec voor beide beeldschermen instellen.
Ik heb 2x de Samsung LS22C300BS.

Waar de instellingen precies op staan weet ik niet, dit ga ik thuis even nakijken. Kan het zo zijn dat mijn beelschermen de snelheid van de videokaart op een of andere manier niet aan kunnen? Dit probleem heb ik namelijk nooit gehad met mijn vorige (zo'n 6 jaar oude) systeem.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou hem snel terugbrengen en voor een niet-Medion gaan. Medion staat bekend om brakke BIOSsen, wat met OS-upgrades en hardware-upgrades eigenlijk altijd tot problemen leidt.

• Wimpie44
@AlxRoelofs

Zie mijn reactie hierboven.
Je gaf je reactie terwijl ik het oorspronkelijke bericht aanpaste.
(je had het scherm merk en type al vermeld en de manier van aansluiten).

W10: klik rechtermuisknop op bureaublad / Beeldscherminstellingen / onderaan kiezen: Geavanceerde Beeldscherminstellingen / rechts in het venster wordt de instelling van het beeldscherm dan vermeld.
Volg wel de procedure van identificatie 1 en 2 zodat je de juiste instellingen krijgt van scherm 1 en 2.

=-=

Wim

• AlxRoelofs
johnkeates schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:12:
Ik zou hem snel terugbrengen en voor een niet-Medion gaan. Medion staat bekend om brakke BIOSsen, wat met OS-upgrades en hardware-upgrades eigenlijk altijd tot problemen leidt.
Bedankt voor je reactie!

Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt? Ik kan hier namelijk niets over vinden op Google, en voorheen had ik ook een Medion (zonder problemen), en mijn broertje heeft ook een Medion (ook hij zonder problemen, en met 2 beeldschermen).

Ik geloof je natuurlijk graag, maar wil dan wel graag een onderbouwing.
Wimpie44 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:29:
@AlxRoelofs

Zie mijn reactie hierboven.
Je gaf je reactie terwijl ik het oorspronkelijke bericht aanpaste.
(je had het scherm merk en type al vermeld en de manier van aansluiten).

W10: klik rechtermuisknop op bureaublad / Beeldscherminstellingen / onderaan kiezen: Geavanceerde Beeldscherminstellingen / rechts in het venster wordt de instelling van het beeldscherm dan vermeld.
Volg wel de procedure van identificatie 1 en 2 zodat je de juiste instellingen krijgt van scherm 1 en 2.

=-=
Ik zag het inderdaad al!

Ik ben momenteel aan het werk, dus zal rond 5 uur pas kunnen kijken naar mijn beeldscherm instellingen. Mocht daar iets bijzonders te zien zijn, laat ik dat natuurlijk weten!

• Wimpie44
In Medion PC's brakkige BIOS ?: dat is onzin. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wimpie44 op 28-08-2015 14:46 ]

Wim

• Wimpie44
Controleer onderstaande gegevens (achterop PC / sticker)
MEDION AKOYA P5397 E EU
MSN: 10017030
komen deze gegevens overeen met jouw PC ?
(dit om zeker te zijn, dat we het over hetzelfde model PC hebben / er zijn kleine verschillen).

De handleiding van de PC vind je op de PC (PDF) zelf en onder support op de website van Medion.
(zoek met het MSN nummer en/of het serienummer (s/n) achterop jouw PC).

Mijn ervaring met Medion PC's is, dat met meerdere aansluitmogelijkheden voor beeldschermen op dezelfde videokaart, de beeldschermen (ook met verschillende aansluiting) gelijktijdig zijn te gebruiken.

Support link:
http://www.medion.com/nl/...ct.php?msn=10017030&gid=2

Wim

• AlxRoelofs
DeNachtwacht schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:47:Kortom ik zou in het BIOS eens kijken of de iets kan vinden over de IRQ poorten en het zou helemaal mooi zijn als je daarin iets kunt wijzigen.[/small]
Beste, ik heb in de BIOS verder geen IRQ instellingen kunnen vinden. Ik ben ook niet super bekend met de BIOS, maar ik heb alles doorlopen en ben het niet tegengekomen.
Wimpie44 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:59:
Staat voor beide beeldschermen dezelfde resolutie ingesteld?
Ik heb dit gecontroleerd, en voor beide beeldschermen heb ik 1920 x 1080 ingesteld (dit stond ook al zo).
Wimpie44 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:50:
Controleer onderstaande gegevens (achterop PC / sticker)
MEDION AKOYA P5397 E EU
MSN: 10017030
komen deze gegevens overeen met jouw PC ?
(dit om zeker te zijn, dat we het over hetzelfde model PC hebben / er zijn kleine verschillen).

De handleiding van de PC vind je op de PC (PDF) zelf en onder support op de website van Medion.
(zoek met het MSN nummer en/of het serienummer (s/n) achterop jouw PC).

Mijn ervaring met Medion PC's is, dat met meerdere aansluitmogelijkheden voor beeldschermen op dezelfde videokaart, de beeldschermen (ook met verschillende aansluiting) gelijktijdig zijn te gebruiken.

Support link:
http://www.medion.com/nl/...ct.php?msn=10017030&gid=2
Mijn PC heeft MSN: 1002 0010

Wat ik begrijp uit de handleiding is dat hij gewoon 2 beeldschermen (VGA & DVI) aan moet kunnen, dus dat is het probleem niet. Daarnaast heb ik alle stuurprogramma's van Medion (van de website die jij aangaf, alleen dan mijn MSN) al geïnstalleerd. Echter heeft het probleem zich daarna alsnog voorgedaan (1 maal).

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Volgens goed gebruik van Medion staat er in de handleiding noch op de site technische specificaties van de PC. Lastig dus om verder iets uit te zoeken maar ik vermoed toch dat deze combinatie van analoog (VGA) en digitaal (DVI) ergens voor conflicten zorgt.

Ik denk dat je behoorlijke kans van slagen hebt als je VGA poort niet gebruikt en de tweede monitor aansluit op de hdmi poort met een converter naar DVI.

youtube.com/@hisrep

• AlxRoelofs
DeNachtwacht schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:15:
Volgens goed gebruik van Medion staat er in de handleiding noch op de site technische specificaties van de PC. Lastig dus om verder iets uit te zoeken maar ik vermoed toch dat deze combinatie van analoog (VGA) en digitaal (DVI) ergens voor conflicten zorgt.

Ik denk dat je behoorlijke kans van slagen hebt als je VGA poort niet gebruikt en de tweede monitor aansluit op de hdmi poort met een converter naar DVI.
Ik heb momenteel (na een tip van onze IT afdeling) de DVI en VGA kabel vervangen voor nieuwe, misschien dat daar een storing in zat. Tot nu toe (echter pas 1 dag verder) nog geen problemen! Mochten er alsnog problemen komen dan ga ik de DVI omzetten naar HDMI. Als het dan alsnog problemen oplevert dan houdt het helaas op.

Ik heb ook nog een mailtje richting Medion gedaan, of deze problemen bekend zijn, echter (na 2 dagen) nog geen reactie. Mochten er hier alsnog mensen zijn die dit probleem herkennen, of een mogelijke oplossing hebben, hoor ik dat natuurlijk graag!

Bedankt voor alle hulp tot zover!

• Wimpie44
Als je "diagnose tool" draait, krijg je moederbord en BIOS info.

Met die gegevens kan je zien wat er bij ECS(*) op het gebied
van Moederbord en gebruikte BIOS is / wordt aangepast.

(*) moederbord producent.

gr.
W

[ Voor 95% gewijzigd door Wimpie44 op 29-08-2015 11:24 ]

Wim

• Wimpie44
De PC met dit typenummer is verkrijgbaar in verschillende varianten.
Er zijn verschillende MSN nummers bij hetzelfde typenummer.

Het kan voorkomen dat het MSN niet in de lijst onder Support vermeld wordt.

Met intoetsen van MSN#, krijg je bij geldig MSN# de beschikbare updates te zien,
waaronder ook BIOS update..

Je kan AIDA64 trial downloaden van:
http://www.aida64.com/downloads/MTVkNTFjMzM=

Kies de <Extreme. of <Engineer> versie voor download.

Van "speculeren" en "het zou kunnen zijn dat", ben je dan af.

Je weet dan de volledige HW en SW configuratie van je PC.

[ Voor 112% gewijzigd door Wimpie44 op 07-09-2015 20:57 ]

Wim

• Wimpie44
Bron:
Website medion.nl onder support / zoek onder MSN 10020010.

Voor Medion PC met MSN 1002 0010 zijn er o.a. de volgende updates.
Controleer nogmaals <voor de zekerheid> of dit MSN op de sticker van je PC staat.

=-=

1/. Is deze BIOS versie op je PC geinstalleerd.

Bios Update ECS H81H3-EM2
Reprogrammation Bios ECS H81H3-EM2
Win 8.x!
Lees eerst de download details voordat je deze update doorvoert!
Versie: 3.09 - /Win 8.1 64bit

=-=

2/. Is de volgende update op je PC geinstalleerd.

Voor de VGA chip is er voor Windows10 de volgende update
Stuurprogramma Intel VGA Chip
Versie: 15.40.4.64.4256 - Win 10 64bit

=-=

Voor MSN 10020010 zijn er meer updates voor deze PC beschikbaar.
Lees de instructies bij de updates door.

=-=

gr.
W

[ Voor 70% gewijzigd door Wimpie44 op 29-08-2015 22:48 ]

Wim

• AlxRoelofs
Wimpie44 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:29:
Bron:
Website medion.nl onder support / zoek onder MSN 10020010.

Voor Medion PC met MSN 1002 0010 zijn er o.a. de volgende updates.
Controleer nogmaals <voor de zekerheid> of dit MSN op de sticker van je PC staat.

=-=

1/. Is deze BIOS versie op je PC geinstalleerd.

Bios Update ECS H81H3-EM2
Reprogrammation Bios ECS H81H3-EM2
Win 8.x!
Lees eerst de download details voordat je deze update doorvoert!
Versie: 3.09 - /Win 8.1 64bit

=-=

2/. Is de volgende update op je PC geinstalleerd.

Voor de VGA chip is er voor Windows10 de volgende update
Stuurprogramma Intel VGA Chip
Versie: 15.40.4.64.4256 - Win 10 64bit

=-=

Voor MSN 10020010 zijn er meer updates voor deze PC beschikbaar.
Lees de instructies bij de updates door.

=-=

gr.
W
Sorry voor de late reactie Wimpie, ik was dit weekend jarig heb hem geen moment gezien om even te reageren op je berichten.

Wat bedoel je precies met die ''diagnose tool''? Is dat dat programmatje wat je in je post daaronder aangeeft? Ik heb alle updates die ik kon vinden op de Medion website reeds gedraaid (dus ook de BIOS en VGA chip update). Echter heb ik hierna het probleem nog gehad, dus was dat geen oplossing. Ik heb donderdag de VGA en DVI kabel vervangen voor nieuwe, en tot op heden heb ik nog geen problemen.

Ik hoop natuurlijk dat dat zo blijft, maar mocht iemand nog een idee hebben wat het probleem is, ik hoor het graag.

• Wimpie44
De kans is groot dat de problemen veroorzaakt werden door een van de beeldscherm kabels. Dat is het eerste wat je over het algemeen controleert.

=-=

Het lijkt in ieder geval niet een probleem te zijn wat bij de PC's met jouw MSN bij anderen optreedt.

=-=

Het heeft weinig zin om in deze fase met meer tips te komen.
De kans is groot, dat het probleem is opgelost.

groeten,
W

[ Voor 59% gewijzigd door Wimpie44 op 07-09-2015 20:52 . Reden: Probleem opgelost, overige tekst verwijderd ]

Wim

Pagina: 1