Dual boot Windows/Ubuntu op Acer Aspire V3 771 bios password

Pagina: 1
Acties:

• riri1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11-2023
graag zou ik wat hul willen omtrent mijn bios ik wil graag naast windows ubuntu nu wou ik een duo boot maken via bios maar krijg dat ik een password moet geven? nooit gedaan.
dit is mijn pc acer aspire v3 771

Manufacturer Acer
Model VA70_HC (U3E1)
Version V2.28
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Sandy Bridge
Chipset Revision 09
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model HM77
Southbridge Revision 04
BIOS
Brand Insyde Corp.
Version V2.28
Date 21-10-2013
kan iemand me helpen om de bios wacht woordt te reseten.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan heel lastig worden, omdat tegenwoordig (zelfs voordat die laptop was gemaakt), wachtwoorden van het BIOS in een apart gedeelte wordt opgeslagen. Deze kan je dus niet resetten op de gebruikelijke manier (stroom eraf, accu eruit, eventuele knoopcel verwijderen). Het is hier ook niet toegestaan om te vragen naar manieren om beveiliging te omzeilen, maar ik laat het eindoordeel over aan de lokale crew, ik heb hier niet echt iets te zeggen daarin :P.

Voor je doel hoef je trouwens niets in je BIOS aan te passen of te doen. Je kan zo van een ander apparaat opstarten. Als het systeem in UEFI modus draait, kan je dit via de geavanceerde afsluit opties van Windows opgeven. Houd hiervoor de shift toets ingedrukt terwijl je voor herstarten kiest. Maar bij het opstarten van het systeem kan je ook via een sneltoets, kan F12 zijn, check je handleiding of gewoon het scherm, een ander boot apparaat selecteren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riri1
bedankt voor de tip, en mijn excusses voor deze vraag ik had beter moeten lezen of ik de vraag hier had mogen stellen.

ri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb hier genoeg topics langs zien komen met dezelfde vraag. Daarom laat ik 't verder over aan de lokale crew, die heeft vaker hiermee te maken gehad dan ik heb gezien. ;) Ik heb dan wel een rode naam, maar heb niet veel te zeggen over 't beleid dat hier gehandhaafd wordt.

Heb je zelf nog wat kunnen vinden met Google? Misschien dat er een universeel wachtwoord is voor 't unlocken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riri1
nee heelaas dat is me niet gelukt,maar als ik nu terug ga naar fabrieks instelingen hou ik dan het zelfde probleem of kan ik dan wel in de bios komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hero of Time schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:10:
Deze kan je dus niet resetten op de gebruikelijke manier (stroom eraf, accu eruit, eventuele knoopcel verwijderen).
Niet helemaal; er is zeker wel een optie bij Acer machines (niet allemaal) om middels een powercut het password te laten verdwijnen. Het lastige is een beetje (gezien de rest van je antwoord) dat het inhoudt dat de topicstarter deze oplossing zelf al had kunnen vinden elders op internet.

Ik heb een URL en indien toegestaan, kan ik die ook posten hier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Sowieso hoort dit topic natuurlijk thuis in PMG. Bij deze een move.

Vragen om tips om beveiliging te omzeilen zijn inderdaad niet toegestaan, dus pas op hoe je het formuleert :).

Als bonus je titel nog wat inzichtelijker gemaakt.
Pagina: 1