memtest standalone versie voor winpe

Pagina: 1
Acties:

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Heeft er iemand een standalone versie van memtest die draait op een winpe omgeving?

Het mag ook een ander test programma voor geheugen zijn

update:
op memtest.org zie ik alleen Pre-built & ISOs (welke niet opstarten vanaf mijn winPE

[ Voor 24% gewijzigd door donderdraak op 27-08-2015 20:58 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De versie die je op memtest.org vind zijn stand-alone, helemaal niet bedoelt om in wat voor OS dan ook te draaien. Het is heerlijk klein zodat het al je geheugen kan testen, behalve dan de 2 MB die 't zelf inneemt om te draaien. Wat is je bedoeling, waarom moet het in WinPE draaien?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• donderdraak
Ik wil geen bootable usb maken want ik heb al een bootable usb (winpe) en ik wil de .exe onafhankelijk kunnen aanroepen en opstarten vanaf WinPE

Vroeger had je UBCD, Hirens en daarna BartPE. Nu heb ik een eigen winPE usb. Daarop wil memtest.exe kunnen laden maar ik kan het om een of andere reden niet de juiste versie vinden.

Misschien moet ik maar googlen op memtest opensource, dat had ik nog niet gedaan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik neem aan dat die WinPE met een bootloader aangeroepen wordt. Wat weerhoud je ervan om een entry hieraan toe te voegen voor memtest en deze dan aanroept, buiten je PE omgeving om?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• donderdraak
Mijn WinPE is gemaakt met PStart wpeinit. Een bootloader toevoegen is geen gewenste oplossing want ik wil applicaties juist toevoegen aan mijn WinPE en niet daarbuiten.