Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over utp inbouwdoos

Pagina: 1
Acties:

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Goedendag tweakers!

Ik ben van plan om internet aan te leggen op mn slaapkamer. Dit doe ik dmv cat 5e. Omdat het op mijn kamer is wil ik het mooi wegwerken. Daarom heb ik een cat 5e inbouwdoos gekocht.

Maar ik heb een vraagje, kan ik aan de ene kant de draadjes in de inbouwdoos doen en dan aan de andere kant gewoon een RJ-45 connector en deze dan aansluiten op de router?

Werkt dit?

En welke kleurcode moet ik dan voor de inbouwdoos gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes
Risath

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Afbeeldingslocatie: http://www.yazzy.org/docs/RJ-45.gif
De linkse pakken.

Overigens staat dit ook in de instructies van zo'n RJ45 contactdoos.

TheS4ndm4n#1919

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Let ook op de kabel en connectoren die je gaat gebruiken. Een inbouwdoos wordt normaal gesproken aangesloten met solide kabel, als je hierop aan de andere kant een standaard rj45 connector wilt knijpen heb je een hiervoor geschikte connector nodig.

• Risath
RocketKoen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:55:
[afbeelding]
De linkse pakken.

Overigens staat dit ook in de instructies van zo'n RJ45 contactdoos.
Dus ik kan gewoon een female naar male maken? Dit geeft geen problemen?
Ik heb ook ergens gelezen dat de wall outlet naar een patchpaneel gaat omdat dit female is?

• RocketKoen
Risath schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Dus ik kan gewoon een female naar male maken? Dit geeft geen problemen?
Ik heb ook ergens gelezen dat de wall outlet naar een patchpaneel gaat omdat dit female is?
Dat verschilt per merk. Maar de meeste outlets hebben aan de achterkant 8 schroefjes waar je de adertjes in moet doen. Meestal staat er ook een kleur of de nummer 1 tm 8 bij.

Maar je hebt ze vast ook met een female RJ45 aansluiting aan de achterkant.

TheS4ndm4n#1919

• Risath
RocketKoen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:05:
[...]

Dat verschilt per merk. Maar de meeste outlets hebben aan de achterkant 8 schroefjes waar je de adertjes in moet doen. Meestal staat er ook een kleur of de nummer 1 tm 8 bij.

Maar je hebt ze vast ook met een female RJ45 aansluiting aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/ddb9e17ece436da940837d8087d07ac4.jpg
Het gaat om deze inbouw doosp (roline, cat 5e), dus op nummer 1 in de kleurcode die jij stuurde zou ik dus orange/wit doen en in 2 oranje etc. Dit doe ik dan ook bij de rj45 connector aan de andere kant van de kabel en die plug ik in in mijn router en dit zou moeten werken?

• RocketKoen
Risath schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:13:
[...]

[afbeelding]
Het gaat om deze inbouw doosp (roline, cat 5e), dus op nummer 1 in de kleurcode die jij stuurde zou ik dus orange/wit doen en in 2 oranje etc. Dit doe ik dan ook bij de rj45 connector aan de andere kant van de kabel en die plug ik in in mijn router en dit zou moeten werken?
ja. vooral aan beide kanten dezelfde volgorde.

TheS4ndm4n#1919

• Risath
RocketKoen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:22:
[...]

ja. vooral aan beide kanten dezelfde volgorde.
Echt heel erg bedankt! Je hebt me heel erg geholpen. Thank you!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Risath schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:13:
Op de doos houd je het hierop gedrukte kleurenschema 'B' aan, en bij de connector op de kabel de volgorde zoals in het linker plaatje (568B) van RocketKoen. Deze hoeven op het oog niet overeen te komen aangezien de kabels intern in de wcd al gekruist kunnen zijn.
Pagina: 1