mis koop mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views

• jorik7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09-2022
Beste tweakers,

Ik heb een poosje geleden een moeder bord opgehaald bij een van jullie leden. Ik heb hier 150e voor betaald en zou werken. Helaas bleek dit niet het geval. Het mobo gaf een q code 00. Forum gelezen en wat bleek er zijn twee socket pins weg. Contact opgenomen met de verkoper.maar die wil niet mee werken tot een compromis. Wat nu

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je het moederbord gecheckt toen je hem ophaalde? Werkte het toen wel?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:36
De FAQ van vraag en aanbod lezen en opvolgen. Hierin staat precies in wat je moet doen en wanneer bij geschillen tussen kopers en verkopers op V&A.

Succes!

• jorik7
Helaas hebben we dat niet gecheckt. Ik heb hem trouwens via marktplaats gekocht. Maar hij staat op tweakers goed beoordeelt als verkoper. Staan oude advertenties van tweakers nog altijd in zin profiel?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jorik7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:26:
Staan oude advertenties van tweakers nog altijd in zin profiel?
Waarschijnlijk wel maar niet altijd direct zichtbaar voor jou.

Ik vind het wel interessant (maar kortzichting van mezelf) dat je zegt dat het moederbord kapot is, dat je "het forum" hebt gelezen en erachter bent gekomen dat er 2 pins weg zijn. Normaliter, maar misschien ben jij bovengemiddeld, duurt het in sommige topics erg lang voordat men erachter komt dat er 2 pins weg zijn. Gezien je post-history, had ik toch meer info van jou gevonden op GoT?

Wat is "een poosje geleden"? Is dat een week? Een maand? Langer? En sinds wanneer werkt de verkoper niet mee? En wat zegt Marktplaats ervan (want daar heb je de deal blijkbaar gesloten)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik verplaats het naar het V&A forum, maar Tweakers is geen Marktplaats. Je kunt dus geen feedbacks etc achterlaten voor Marktplaats aankopen hier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jorik7
Ik heb hem anderhalve week geleden gekocht. Maar ik had nog een kinderkamp. Ben vandaag begonnen met instaleren.

Helaas kreeg ik toen q code 55 op het asus bord. No memory dus maar een balkje er in gezet. En de cmos ge reset. Alles starten op even beeld en niks meer q code 00. Op Google gekeken en en daar stond dat het wel eens de CPU kon zijn dus die er af en alles beken. En toen zag ik twee pinnen weg lijkt wel verbrand want de gaatjes waren vrij groot. En niks te zien op mijn cpu.

Ik heb marktplaats gemaild en krijg binnen twee dagen bericht. Ik ver moet dat hij zijn slechte waren op marktplaats verkoopt. want hij is wel een shagera. Maar mag nog niet oordelen, eerst maar alles goed uitzoeken en ben het geld waarschijnlijk toch kwijt.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
@TS: Hoe weet jij dat de verkoper op marktplaats dezelfde persoon is als "ons" lid?

Als je het bord via V&A had aangeschaft had je daar zeker van kunnen zijn maar ik kan ook wel iets op marktplaats verkopen en op Tweakers iemand aanwijzen die hetzelfde tekoop heeft staan.

Volgens mij ben je dus op de verkeerde plek aan het klagen.

Overigens is dit de reden dat ik niks meer via marktplaats koop. Daar zitten echt ontzettend veel oplichters.

[ Voor 68% gewijzigd door jbhc op 27-08-2015 21:59 ]

• MAX3400

MAX3400

Vind het een beetje overtrokken reaktie. Code 55 & 00 staan goed gedocumenteerd en wijzen, in veel gevallen, naar problemen met het geheugen. Aangezien je achteloos post "ik heb er een balkje in gezet", is dat te weinig info om daadwerkelijk code 55 of code 00 te relateren aan het socket of aan iets anders. Laat ik het subtiel zeggen; er zijn meer hondjes die Fikkie heten maar allemaal reageren ze anders.

Mogelijk, maar niet in dit topic, zou je even een correct topic kunnen plaatsen in Processors, Moederborden & Geheugen voorzien van een goede startpost en een duidelijke en zeer scherpe foto van het socket. Ik wil niet zeggen dat "we" dan bewijs hebben voor jouw claim maar het is wel duidelijker om te constateren of het socket defect is/lijkt.

• jorik7
gambieter schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:36:
Ik verplaats het naar het V&A forum, maar Tweakers is geen Marktplaats. Je kunt dus geen feedbacks etc achterlaten voor Marktplaats aankopen hier.
Duidelijk, helaas heb ik het niet hier gekocht. Maar eens afwachten wat marktplaats kan betekenen.

• jorik7
Heeft iemand een idee hoe er twee pennen weg zijn. Heb gelezen dat socket 1155 pennen weg branden bij zwaar over clocken. En niet bij normale installatie?

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Nogmaals:

Hoe weet jij dat de verkoper op marktplaats dezelfde persoon is als "ons" lid?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 18:18
jorik7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:59:
Heeft iemand een idee hoe er twee pennen weg zijn. Heb gelezen dat socket 1155 pennen weg branden bij zwaar over clocken. En niet bij normale installatie?
Pennen branden niet spontaan weg bij overklokken. Ze kunnen wel afbreken als je klungelt tijdens het installeren van een CPU, maar dan moet je toch ook al je best doen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jorik7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:48:
Ik heb hem anderhalve week geleden gekocht. Maar ik had nog een kinderkamp. Ben vandaag begonnen met instaleren.

Helaas kreeg ik toen q code 55 op het asus bord. No memory dus maar een balkje er in gezet. En de cmos ge reset. Alles starten op even beeld en niks meer q code 00. Op Google gekeken en en daar stond dat het wel eens de CPU kon zijn dus die er af en alles beken. En toen zag ik twee pinnen weg lijkt wel verbrand want de gaatjes waren vrij groot. En niks te zien op mijn cpu.

Ik heb marktplaats gemaild en krijg binnen twee dagen bericht. Ik ver moet dat hij zijn slechte waren op marktplaats verkoopt. want hij is wel een shagera. Maar mag nog niet oordelen, eerst maar alles goed uitzoeken en ben het geld waarschijnlijk toch kwijt.
Code 55 geheugen in slot 1 en 3 doen.
Code 00 4 of 8 pin power connector aansluiten

NRG

• jorik7
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3LZS8GCB.jpg
GerardVanAfoort schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

Code 55 geheugen in slot 1 en 3 doen.
Code 00 4 of 8 pin power connector aansluiten
Ik zou het eens proberen. Maar weet eigenlijk al zeker dat het de socket.

Ik weet voor 95% zeker dat het die persoon is. want hij bied de zelfde producten aan die hij liet zien in zijn woonkamer. En dus met een foto van een deel van zijn woonkamer. En de postcode die ik hier kan zien klopt met zijn adres.

Maar ik wil geen vete maar gewoon een goede oplossing. En daarom maar marktplaats afwachten wat zij kunnen doen. zo dat het minder vaak voor komt.

[ Voor 4% gewijzigd door jorik7 op 27-08-2015 23:06 . Reden: foto toevoegen ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:36
Dus vandaag heb je contact gezocht. Ben je nu op zoek naar andere mogelijkheden omdat je geen contact hebt kunnen krijgen? Of heb je contact en is er geen "medewerking" ?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:57
Je wil een goede oplossing. Ik neem dan aan dat je dan een werkend moederbord bedoelt.

Heb je de stappen zoals CH 033 voorstelt ook geprobeerd? Je schuift nu volledig de schuld van code 55 en 00 in de schoenen van de socket. Die je mogelijk zelf beschadigd kan hebben (als ze al beschadigd zijn.)

Het voorstel is om het geheugen in Slot 1 & 3 te plaatsen,
en om de controleren of je daadwerkelijk alle power connectors die nodig zijn op het moederbord goed hebt aangesloten. je zult de 1e niet zijn die dat vergeten is. (is mijzelf ook een enkele keer gebeurd.)

post eens een goede foto van de "schade" en zou je het merk, model en uitvoering van het moederbord kunnen posten? misschien zijn de missende pinnen gewoon by-design.

nav type en model zou dit de socket moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://extreme.pcgameshardware.de/attachments/713543d1390836429-asus-maximus-vi-formula-c2-ram-fehler-asus-maximus-vi-formula-pin-fehler.jpg

Als ik dan goed kijk en jouw foto een kwartslag draai dan lijken op het rijtje van 10 inderdaad 2 pins te missen.

Maar ja. je hebt het moederbord opgehaald, en kunnen bekijken voor aankoop. Je hebt het toen niet gezien.

[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 27-08-2015 23:27 ]

• jorik7
jorik7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:52:
[afbeelding]
[...]

Ik weet voor 95% zeker dat het die persoon is. want hij bied de zelfde producten aan die hij liet zien in zijn woonkamer. En dus met een foto van een deel van zijn woonkamer. En de postcode die ik hier kan zien klopt met zijn adres.

Maar ik wil geen vete maar gewoon een goede oplossing. En daarom maar marktplaats afwachten wat zij kunnen doen. zo dat het minder vaak voor komt.
Het is een asus maximus vi formula.

Alle stekkers zitten en goed in. Na een geheugen balkje er in gedaan te hebben. Was code 55 over en heeft hij dus geheugen en zou dus door moeten kunnen starten. En na inspectie van de socket. missen er toch twee pins die mijn andere asus wel heefd. Ook een formula!

• MAX3400

MAX3400

jorik7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:14:
[...]

Alle stekkers zitten en goed in. Na een geheugen balkje er in gedaan te hebben. Was code 55 over en heeft hij dus geheugen en zou dus door moeten kunnen starten. En na inspectie van de socket. missen er toch twee pins die mijn andere asus wel heefd. Ook een formula!
Leer mij Asus kennen maar blijkbaar heb je zelf ook meer spullen in huis van Asus; vaak starten ze pas door met 2 bankjes gevuld zoals GerardVanAfoort in "mis koop mobo" suggereert.

Je foto laat inderdaad wel zien alsof er inderdaad 2 pins ontbreken. Door de schaduw kan ik slecht beoordelen of het verbrand is of gewoon zwart (van de printplaat ofzo).

Vervelend; ik hoop dat Marktplaats en/of de verkoper met constructieve informatie komen om het probleem/misverstand uit de wereld te helpen.

• jorik7

[/quote]

Hij heeft het allemaal kort af gedaan. En heb geen contract. Ik heb aan geboden om naar hem toe te gaan met het bord om naar een oplossing te zoeken

[ Voor 36% gewijzigd door jorik7 op 27-08-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien je dit mobo via Marktplaats hebt aangeschaft heeft dit niets met Tweakers of V&A te maken. Je zal het dus met Marktplaats of de persoon in kwestie moeten afhandelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.