Snelheid Airport Expres omlaag aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• jorisvo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01-2023
Forumleden,

Ik heb hier (helaas) een Ziggo aansluiting (40mb down) en maak gebruik van een airport expres icm MacBook Pro 13 inch. Nu haal ik perfect de snelheid die Ziggo mij zegt te leveren indien ik verbinding heb, echter ik heb dus ook heel vaak geen verbinding (en al mijn buren ook maar toch ligt het volgens Ziggo aan de apparatuur hier in huis, daar moet ik eens een expert naar laten kijken is me verteld). Meerdere keren per avond valt mijn verbinding een minuut of wat weg, erg onhandig met het kijken van uitzendinggemist.En sowieso frustrerend, wat mij betreft moet het gewoon werken.

Weet iemand of het mogelijk is je maximum downloadsnelheid omlaag te zetten in een AirPort Expres?

Waarom:
Ik zou dus weg willen bij Ziggo. Dat houdt in dat ik naar bijvoorbeeld Vodafone of Telfort kan verhuizen, maar daar krijg ik maximaal 16mb/s down. Dat is niet echt heel veel natuurlijk (?) misschien wel genoeg voor mij.
KPN biedt me overigens wel 32mb. Ik zou graag eens testen hoe de ervaring met 16 of 32 mb internet is.

mvg Joris

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Mogelijke oplossing is het in brugmodus laten zetten van je ziggo modem. Dit betekent dat de wifi uitgeschakeld wordt en je apple airport express dit overneemt. Nadeel is dat je geen gebruik meer kunt maken van de ziggo wifi hotspots.

Bij mij heeft dit geholpen.

• jorisvo
dat staat hij al, zijn al 2 monteurs geweest hier etc etc.. blijf wegvallende verbinding hebben. Ziggo zegt dat het aan mij ligt (echter de verbinding met mijn airport dus de wifi valt niet weg, mijn internetverbinding wel). Hoor dat veel mensen hier last van hebben, sowieso alle buren hier in het appartementencomplex (ca 25 woningen). Wifi hotspots hoef ik niet, ik wil überhaupt geen Ziggo maar goed het alternatief lijkt wat langzaam. Daarom zou ik willen testen hoe langzaam of snel 16 of 32 mb internet is, dus ik zou mijn internet snelheid omlaag willen aanpassen middels de airport indien dat gaat?

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Al eens getest met een ander accespoint? Ander kanaal? 2,4 Ghz of juist 5 Ghz? Ik zou even het zoeken in problemen met de airport icm ziggo spul. Mocht een ander accespoint/router ook problemen geven dan idd het ziggo gedrocht in bridge mode laten zetten.

En heb je dat bij elk apparaat, of alleen bij die ene telefoon/tablet/laptop/pc en de rest niet?

En heb je die wegvallende verbinding ook met ethernet? Sowieso even daarmee checken, dan kun je heel snel zien of het probleem nu met wifi te maken heeft of niet.

[ Voor 34% gewijzigd door MenN op 27-08-2015 21:24 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
eerst een kijken of je met een vaste aansluiting via ethernet ook het probleem hebt.
Wat zegt ziggo daar dan op mocht dat ook problemen leveren?

...

• jorisvo
Problemen doen zich voor op elk apparaat, het wifi icoontje blijft in beeld dus je blijft netjes verbonden je hebt alleen geen dataverkeer. Heb hier inmiddels naast de ingebouwde wifi van het modem 2 routers getest (Netgear en nu dus Apple), bij alle 3 hetzelfde probleem. Hij staat al lang in bridge modus, dat is het probleem ook niet. Heb met een wifi analyzer (gratis te downloaden op android) gekeken wat er in de buurt zit en uiteindelijk de minst gebruikte gekozen, nog steeds wegvallend wifi. Heb alle 13 (of waren het er 12) radio kanalen daarna sowieso geprobeerd, ook niet.

Accespoint? geen idee.. wat zou ik in kunnen stellen om het te proberen?

Via ethernet kan ik niet werken, dat zit niet op een macbook pro 13 inch retina en op mn iPhone ook niet ;-)

Ziggo geeft garantie van internet tot en met het modem en dan bedraad. Al het andere wat je er achter hangt is niet hun probleem komt het op neer. Ben dit probleem al ongeveer 1,5 jaar aan het oplossen met allerlei moeilijk gedoe en er lijkt niet echt een einde aan te komen, kortom, ik wil eigenlijk gewoon weg bij Ziggo. Ofja eigenlijk ook niet want overstappen en alles opnieuw aansluiten zit ik ook niet op te wachten maar ik wil onderhand gewoon eens een avondje internetten zonder gedoe.

Heb KPN gesproken en die zeggen in het tweede kwartaal volgend jaar aan hun netwerk te gaan sleutelen. Ik wil alleen geen KPN (want duur: 60 euro voor 40mb en ik krijg er bellen bij wat ik niet hoef). Dus hopelijk kan ik dan volgend jaar sneller Vodafone Thuis aan. Ik zou alleen het liefst gewoon morgen al overstappen maar dan is het dus behelpen met 16 mb internet.

Mn vraag is dus ook niet zozeer hoe ik mijn huidige verbinding kan verbeteren, dat lijkt echt niet te lukken, maar hoe ik dus kan testen hoe 16 mb internet zich gedraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door jorisvo op 27-08-2015 21:50 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
kun je in je router niet het e.e.a. instellen waardoor je down wordt je maximaliseert op 16 mb?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met de app Charles proxy kun je de snelheid regelen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
wellicht is dan investeren in een simpel usb naar ethernet adaptertje niet zo'n gek idee. Kun je dan echt checken waar het probleem zich bevind

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jorisvo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:47:
Mn vraag is dus ook niet zozeer hoe ik mijn huidige verbinding kan verbeteren, dat lijkt echt niet te lukken, maar hoe ik dus kan testen hoe 16 mb internet zich gedraagt.
Download de Hardware IO Tools van de developer website van Apple, en installeer de Network Link Conditioner. Vervolgens kan je in System Preferences -> Network Link Conditioner diverse netwerk situaties testen, waarbij je ook zelf condities kunt creëren. Dus 16Mbps down, 1Mbps up met 10% packet loss, een ping van 50ms en een DNS delay van 100ms, bijvoorbeeld.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
koentjuh1987 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:57:
kun je in je router niet het e.e.a. instellen waardoor je down wordt je maximaliseert op 16 mb?
lees de volgende keer ff wat beter mn openingspost, ik heb het zelfs dichtgedrukt gezet..

En @Whieee bedankt, ga er mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
als je internet uitvalt, doe dan even een simpele ping test naar het ip adres van je airport.
Dat het icoontje blijft staan maar er geen data over de lijn gaat kan namelijk 2 dingen betekenen:
- Het internet vanaf ziggo is uitgevallen
- Je verbinding naar het zich modem is weggevallen (rotte kabel/WiFi)

Als je WiFi gewoon wordt weggedrukt door een storingsbron (en dat vermoed ik) dan gaat ADSL je ook niets helpen.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, in je AirPort kan dat niet, maar met Network Link Conditioner kan het inderdaad wel goed getest worden zoals gesuggereerd.

Verder heeft pingen geen zin als je zinvolle data wil hebben, een ping werkt ook met MCS-Index 0, internet gaat dan wat minder goed. Je kan beter op het moment van een storing even Alt/Option inhouden en op je AirPort menu klikken, dan zie je alle netwerkdetails (signaal, ruis, SNR, MCS-index, ESSID/BSSID, Phy rate enz.) en daar kan je een stuk meer uit halen dan alleen een ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
johnkeates schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:07:
Nee, in je AirPort kan dat niet, maar met Network Link Conditioner kan het inderdaad wel goed getest worden zoals gesuggereerd.

Verder heeft pingen geen zin als je zinvolle data wil hebben, een ping werkt ook met MCS-Index 0, internet gaat dan wat minder goed. Je kan beter op het moment van een storing even Alt/Option inhouden en op je AirPort menu klikken, dan zie je alle netwerkdetails (signaal, ruis, SNR, MCS-index, ESSID/BSSID, Phy rate enz.) en daar kan je een stuk meer uit halen dan alleen een ping.
Kan je met network link conditioner dan ook metingen uitvoeren ipv een slechte verbinding emuleren? Dat wist ik niet :)

Eens hoor dat een ping niet heilig is en netwerkdetails belangrijk zijn. Maar lijkt me niets mis mee om eerst met een simpele ping naar je AP te beginnen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
nog ff over het probleem... ik ben lang niet de enige in nederland met dit euvel. Mijn buren sowieso en een aantal collega's die compleet ergens anders wonen hebben het ook. Ik ben het best zat om al dat soort dingen te testen al snap ik dat jullie daar naar verwijzen. Ziggo eruit lijkt me nog steeds het prettigst :-) maar dat wordt dus klein jaartje wachten minimaal.

thx voor de reacties het heeft me in elk geval geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een jaar wachten? Zij leveren niet het product wat je mag verwachten. Gewoon blijven bellen totdat ze er helemaal flauw van zijn en bij het 10 telefoontje zeggen dat ze niet leveren wat ze beloven, dus exit. Daarvoor hoeft je écht niet je contract uit te zitten.
Heb hier inmiddels naast de ingebouwde wifi van het modem 2 routers getest (Netgear en nu dus Apple), bij alle 3 hetzelfde probleem.
Om hier nog even op terug te komen: gebruik je de wifi van je modem niet? Draai de antennes er af zodat je zeker weet dat ze geen probleem vormen in de lucht. Hoe minder signaal je in de lucht hebt hoe makkelijker het voor jezelf en de buren wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvo
sypie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:57:
Een jaar wachten? Zij leveren niet het product wat je mag verwachten. Gewoon blijven bellen totdat ze er helemaal flauw van zijn en bij het 10 telefoontje zeggen dat ze niet leveren wat ze beloven, dus exit. Daarvoor hoeft je écht niet je contract uit te zitten.

[...]

Om hier nog even op terug te komen: gebruik je de wifi van je modem niet? Draai de antennes er af zodat je zeker weet dat ze geen probleem vormen in de lucht. Hoe minder signaal je in de lucht hebt hoe makkelijker het voor jezelf en de buren wordt.
Ik kan gewoon morgen opzeggen als ik zou willen maar dan moet je wel een alternatief hebben hè ;-) KPN biedt nu max 32mb, telfort vodafone xs4all etc max 16mb. KPN is 60 euro per maand wat ik echt veeeel te duur vind. en er zitten geen antennes op het modem :-)
Pagina: 1