Beste Tweakers, mijn broertje heeft me gevraagd of ik een PC voor hem bij elkaar kan stellen en bouwen. Ik heb nog geprobeerd om hem zelf wat laten uit te zoeken maar dan duurt het nog 2 jaar voordat hij besteld wordt dus ik heb hem zelf maar bij elkaar gesteld
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil eigenlijk maar 2 games gaan doen, CS:GO en Minecraft op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
720 euro, ik kom nu bijna perfect uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een toetsenbord en monitor. Nieuwe muis + muismat omdat z'n huidige acceleratie heeft, en dat niet heel wenselijk is bij CS:GO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen overkill componenten. De huidige Intel heb ik uitgekozen omdat hij erg future proof is en het erg goed doet met zo'n beetje elke game, mocht hij besluiten over een jaar toch nog een intensieve game te gaan doen kan hij er altijd een betere GPU inzetten en hoeft hij geen CPU vervanging (ik heb zelf een AMD en die doet het bij de meeste games niet echt goed
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, weinig geluid. Ik heb daarom gekozen voor de 950, deze is stil tijdens idle en onder load maakt hij ook niet heel veel geluid. Omdat de PC in de huiskamer komt te staan (mijn ouders moeten toezicht houden op zijn gegame
.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik postte dit eigenlijk voor een 'last check', ik zie nog wel eens dingen over het hoofd en wil niet een socket 1151 mobo bestellen terwijl ik 1150 nodig heb
250GB SSD is niet nodig, hij gebruikt nu amper 30GB inclusief Mac OSX. Later kan er altijd een HDD bij
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil eigenlijk maar 2 games gaan doen, CS:GO en Minecraft op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
720 euro, ik kom nu bijna perfect uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een toetsenbord en monitor. Nieuwe muis + muismat omdat z'n huidige acceleratie heeft, en dat niet heel wenselijk is bij CS:GO.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen overkill componenten. De huidige Intel heb ik uitgekozen omdat hij erg future proof is en het erg goed doet met zo'n beetje elke game, mocht hij besluiten over een jaar toch nog een intensieve game te gaan doen kan hij er altijd een betere GPU inzetten en hoeft hij geen CPU vervanging (ik heb zelf een AMD en die doet het bij de meeste games niet echt goed
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, weinig geluid. Ik heb daarom gekozen voor de 950, deze is stil tijdens idle en onder load maakt hij ook niet heel veel geluid. Omdat de PC in de huiskamer komt te staan (mijn ouders moeten toezicht houden op zijn gegame
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik postte dit eigenlijk voor een 'last check', ik zie nog wel eens dingen over het hoofd en wil niet een socket 1151 mobo bestellen terwijl ik 1150 nodig heb
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | CM Storm Alcor | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Steelseries Qck+ | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 57,62 | € 57,62 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 70,16 | € 70,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 692,93 | |
250GB SSD is niet nodig, hij gebruikt nu amper 30GB inclusief Mac OSX. Later kan er altijd een HDD bij