Toon posts:

DreamSpark Windows 7 en 8(.1) naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Via school heb ik toegang tot Microsoft DreamSpark. Er is mij verteld dat de Windowslicenties daarvan op 3 of 6 (weet niet precies hoeveel) computers tegelijk gebruikt kunnen worden. Mocht dit inderdaad zo zijn, hoe zit het dan als je de licentie op 1 van die 3-6 computers upgrade naar Windows 10?
Dit, omdat als je normaal gesproken een retail versie upgrade naar Windows 10, je je oude licentie waar je vandaan kwam niet meer kunt gebruiken op een andere pc. Maar aangezien je de DreamSpark versies op meerdere pc's tegelijk kunt installeren met dezelfde productcode, vraag ik me dus af hoe dit nou zit. Dus als je op 1 computer de licentie upgrade naar Windows 10, of de licentie nog voor andere pc's bruikbaar is.

Weet iemand hier meer over?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:41:
Goedenavond,

Via school heb ik toegang tot Microsoft DreamSpark. Er is mij verteld dat de Windowslicenties daarvan op 3 of 6 (weet niet precies hoeveel) computers tegelijk gebruikt kunnen worden. Mocht dit inderdaad zo zijn, hoe zit het dan als je de licentie op 1 van die 3-6 computers upgrade naar Windows 10?
Dit, omdat als je normaal gesproken een retail versie upgrade naar Windows 10, je je oude licentie waar je vandaan kwam niet meer kunt gebruiken op een andere pc. Maar aangezien je de DreamSpark versies op meerdere pc's tegelijk kunt installeren met dezelfde productcode, vraag ik me dus af hoe dit nou zit. Dus als je op 1 computer de licentie upgrade naar Windows 10, of de licentie nog voor andere pc's bruikbaar is.

Weet iemand hier meer over?
Beetje laat, maar ik heb even hier in "windows clients" gezocht naar "dreamspark" en kwam dit topic tegen. Ik heb gisteren in het installatie en upgrade uitdagingen ook een vraag gesteld over MSDN. Daar zei iemand dat 1 key van Onthehub/Dreamspark voor 2 computers tegelijk gebruikt mag worden. En hij denkt te weten dat je ook beide machines kunt upgraden naar 10 als je 1 basislicentie van 7/8/8.1 hebt. Dus het zou zo moeten zijn dat je met 1 dezelfde key van win 7/8/8.1 van dreamspark hebt dat je kan kiezen om beide machines te upgraden naar Windows 10, óf dat je 1 systeem op je huidige Windows laat en de andere naar 10 upgrade. Jij hebt het overigens over 3-6 computers, ik lees vooral 2 computers, en soms lees ik dat je wel 7 computers zou kunnen installeren met 1 key. 100% zeker weet ik niet hoe onthehub haar licentievoorwaarden zijn/waren, maar dit lijkt mij ook wel aannemelijk wat ik hier net zei over dat upgraden naar 10.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen had ik al een antwoord gekregen van een docent. Hetzelfde wat jij verteld eigenlijk. Toch nog bedankt voor je reactie :)

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:33:
Ondertussen had ik al een antwoord gekregen van een docent. Hetzelfde wat jij verteld eigenlijk. Toch nog bedankt voor je reactie :)
Geen dank! Hoeveel computers heb je nu uiteindelijk geupgrade naar 10 met 1 licentie? 2 pc's dus naar 10? Of nog meer pc's maar dan bijvoorbeeld 3 licenties x 2 pc (1 licentie voor 2 pc's)= 6 computers? Want jij had het over 3-6 computers :p

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 12-11-2015 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen één nog eigenlijk, was meer benieuwd mocht het een keer zover komen. En ja die docent had het vorig jaar eerst over 3 pc's, later over 6 en begin dit schooljaar weer over 2, dus wat het nu precies is, geen idee.

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:39:
Geen één nog eigenlijk, was meer benieuwd mocht het een keer zover komen. En ja die docent had het vorig jaar eerst over 3 pc's, later over 6 en begin dit schooljaar weer over 2, dus wat het nu precies is, geen idee.
Ik dacht eerlijk gezegd eerst ook dat het er meer als 2 waren. Maar goed als ik jouw zo hoor heeft jouw leraar bevestigd dat je in elk geval met 1 basislicentie van 7/8/8.1 twee computers upgraden naar 10. En dat stond ook in het upgrade en installatie topic. Dus dan is het gewoon denk ik een kwestie van even je basislicentie op papier schrijven en bijzetten op welke computers hij in gebruik is. Dus om misverstanden te voorkomen dat als je bijv. 2 pc's hebt geupgrade vanuit één basislicentie dat je niet ook nog eens een derde of vierde machine met 1 key gaat activeren. Wellicht dat het technisch wel kan maar goed..
Pagina: 1