Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop werkvakantie 12+GB

Pagina: 1
Acties:

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 17:56

pilsjesman

GEEN icon !

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ben op zoek naar een tijdelijke werklaptop voor een werkvakantie. Na x maanden zal deze door familie gebruikt worden als huis-tuin&keuken laptop.
Mijn gebruik zal programmeren en 1-2 VM's (win7, laag cpu/gpu verbruik, wel 2-6GB geheugen nodig) draaien zijn en wellicht wat gamen.
Overige gebruik zal films en series kijken zijn en browsen/office gebruik.
N.b remote werken is geen optie.

Minimale eisen:
- 256GB SSD (storage combo mag, maar dan minimaal 128GB snelle ssd).
- 8GB geheugen, uitbreidbaar naar 16 (wordt er dus bijgekocht en dus een vrij dim slot nodig).
minimaal 12GB is hier het uitgangspunt.
- Any quad core (zie vraag onderaan)
- Dedicated GPU, hoeft geen top kaart te zijn (middenweg tussen integrated en een redelijke game kaart).
- Full-hd @ 15-16 inch scherm
- win7 X64, installeer ik zelf.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
< 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Enkel in de tas het vliegtuig in, daarna 24/7 op een bureau (ook door familie).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
- Ingebouwde webcam voor skype zou mooi zijn, maar ik heb beschikking over een losse cam.
- Laptop zal door mijn gebruik merendeel 24/7 draaien dus koeling moet voldoende zijn (lawaai is geen punt).

Het volgende produkt lijkt aan mijn wensen te voldoen.
pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-124

Kan het met mijn eisen nog goedkoper dan dit?
De meeste goedkopere modellen vallen af door de te lage resolutie.
Ik weet niet hoe de huidige generatie i3 cores zijn, maar een i5/i7 lijkt voor mijn gebruik een must?

Bespaar ik in de praktijk meer als ik bijvoorbeeld een simpeler model laptop neem en onderdelen vervang, zoals SSD in -> random xxxGB disk out?
Enkele Acer modellen van rond de 800 euro komen bijvoorbeeld voor zo'n HD swap in aanmerking.
De overgebleven schijf kan ik dan prima als externe opslag gebruiken.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Wat vind je van zo iets?

pricewatch: Asus N551JQ-CN020H

Prima laptop met een sterke CPU en een GPU die wel redelijk presteert als je niet al te demanding games speelt.

Dan heb je nog budget over om er een 250 GB SSD in te steken zoals:

pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB

Je gaat zo een heel stuk meer bang for the buck krijgen als je de SSD er zelf in plaatst. De HDD die je eruit haalt kan je dan gerust in een externe HDD behuizing steken en zo als opslag gebruiken.

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 17:56

pilsjesman

GEEN icon !

Topicstarter
Death1ord schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:27:
Wat vind je van zo iets?

pricewatch: Asus N551JQ-CN020H

Prima laptop met een sterke CPU en een GPU die wel redelijk presteert als je niet al te demanding games speelt.

Dan heb je nog budget over om er een 250 GB SSD in te steken zoals:

pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB

Je gaat zo een heel stuk meer bang for the buck krijgen als je de SSD er zelf in plaatst. De HDD die je eruit haalt kan je dan gerust in een externe HDD behuizing steken en zo als opslag gebruiken.
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit voor het geld.

Ik kom er net achter dat er iets als een hdd caddy bestaat.
De dvd drive zal ik nooit gebruiken, dus een ssd hierin en als boot gebruiken betekend dat ik geen externe schijf meer hoef mee te zeulen.
Ervaringen lijken goed te zijn met dit produkt.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Dat is inderdaad een veel gebruikte optie. Hier kan je dan zowel de snelle ssd hebben als veel opslag.

Wat ik wel niet weet is of dat de sata aansluiting van de dvd drive een 600, 300 of 150 Gb poort is. Ik zou daarom de ssd op de plaats van de hdd steken en de hdd in de caddy.