Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De afgelopen weken valt mijn PC uit tijdens het gamen. De oorzaak was dat mijn CPU boven de 100 graden kwam.
Koelpasta vervangen en nog steeds kwam die boven de 100 graden.

Nou heb ik een nieuwe koeler gehaald en deze gemonteerd maar nou draait de fan van de GPU koeler nauwelijks, als ik mijn vinger erop hou stopt hij en gaat hij ook niet meer draaien.

Me PC start ook niet op.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

MVG,

Dennie

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Om te beginnen zet eerst eens je specificaties van je PC in de openingstopic. Dat werkt een stuk gemakkelijker om advies te kunnen geven.

Om eventueel uit te sluiten dat de fan kapot is, sluit deze eens aan op een andere fanaansluiting op het mobo of fancontroller en kijk of de fan nu wel goed z'n werk doet. Een 2e mogelijkheid is dat misschien de aansturing van de CPU fanconnector op het mobo niet meer goed is of in de BIOS anders ingesteld moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: ga-x58a-ud3r
CPU: i7-930 Boomfield
GPU: Zotac GTX 560
Voeding: Corsair 950 watt
RAM: Corsair tripple kit 6 GB

Voorheen altijd de stock koeler gehad van de i7.
Vandaag een Cooler Master Hyper TX3 aangeschaft.

CPU koeler op een andere aansluiting aangesloten maar nog steeds het zelfde probleem jammer genoeg...

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dus je pc wil ook helemaal niet meer opstarten na het vervangen van de koeler? Heb je ook de CPU uit de socket gehaald om de oude pasta prut er goed af te krijgen misschien?

Want dan heb je die waarschijnlijk niet goed teruggeplaatst met alle gevolgen van dien. Of je hebt geen koelings probleem, maar is er heel wat anders aan de hand...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude pasta met alcohol doekjes eraf gehaald.
Ik ga voor de zekerheid even de processor los halen en opnieuw plaatsen.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:03:

Ik ga voor de zekerheid even de processor los halen en opnieuw plaatsen.
Daarmee creëer je alleen maar extra mogelijke oorzaken van het niet willen werken denk ik...

Voor de duidelijkheid, met de oude standaard Intel koeler werd de pc bloedheet maar werkte deze wel en na het vervangen van de koeler ineens helemaal niet meer?

Specs

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
bvk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:24:
Voor de duidelijkheid, met de oude standaard Intel koeler werd de pc bloedheet maar werkte deze wel en na het vervangen van de koeler ineens helemaal niet meer?
Het kan natuurlijk puur toeval zijn dat eventueel de PSU het begeven heeft, maar waarschijnlijk (denk ik) zal dat niet het geval zijn.

Heb je alle stekkertjes, die je hebt los gehad, ook weer vast gezet?
Zit de 24 polige stekkergoed in het mobo?
Heb je, tijdens het wisselen van de koeler en het schoonmaken van de CPU, wel antistatisch gewerkt? Statische elektriciteit kan veel kapot maken.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Dit zegt niets. Bij de een is "hij start niet op" vanwege een vasthangend windows logo, bij de ander is het dat er niet eens een ledje brand. Wat doet hij wel/niet, aangezien de fan blijkbaar wel begint met draaien?
Pagina: 1