• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 11:10
Sindskort heb ik een server gekocht waar plex media server op draait, hierdoor is de mac mini die onder mijn tv staat een overkill geworden. De mac mini dient nu nog alleen maar als een plex media speler.

Ik zoek een?
Een mediaspeler die goed met plex werkt.

Wat is je budget?
100-150.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Enkel en alleen maar om plex te draaien, alle data staat op de server.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de rasplex bekeken, deze lijkt toch minder stabiel dan ik had gehoopt (volgens reviews). De ingebouwde plex client op mijn LG tv is ook niet echt stabiel, vaak slaat de applicatie gewoon vast.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Moet de cliënt plex zijn, of kan dit bijvoorbeeld ook kodi zijn?

Waarschijnlijk zijn veel Android boxen ook wel geschikt om als plex cliënt te functioneren.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

FreakNL

Well do ya punk?

Apple tv met plexconnect :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23

D4NG3R

kiwi

:)

Chromecast misschien?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Roku 3 via amazon.co.uk gekocht. En ben er eigenlijk zo tevreden over, dat mijn ouders er nu ook eentje hebben om via internet van mijn plexserver te kijken.

Zowel mijn kinderen (5 en 7 jaar), vrouw als ouders (65+) kunnen hem bedienen dus is redelijk makkelijk in gebruik.

Heb andere oplossingen geprobeerd, maar niets was zo stabiel en gebruiksvriendelijk als dit apparaatje.

Gebruik hem ook voor netflix en spotify.

Kost iets van rond de 120 euro geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door barber op 27-08-2015 19:34 ]

• thijskl
Kasj schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:20:
Moet de cliënt plex zijn, of kan dit bijvoorbeeld ook kodi zijn?

Waarschijnlijk zijn veel Android boxen ook wel geschikt om als plex cliënt te functioneren.
Zolang het maar goed om kan gaan met de plex media server.
Ik heb op dit moment een atv met plexconnect, ben alleen altijd een beetje bang dat bij iedere software update van apple alles niet meer werkt.. Gebruik het op mijn slaapkamer en ben er wel erg tevreden over.
Tijdje gehad, veel haperingen etc. Dat was wel toen de chromecast net uit was, kan natuurlijk zo zijn dat dit nu verbeterd is.
barber schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:30:
Ik heb zelf een Roku 3 via amazon.co.uk gekocht. En ben er eigenlijk zo tevreden over, dat mijn ouders er nu ook eentje hebben om via internet van mijn plexserver te kijken.

..............
Ondersteund hij alle codecs etc? Zag hem al eerder voorbij komen en lijkt erg smooth te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zo bang hoef je daar niet voor te zijn, het gaat al tig jaren goed. En je kan sowieso de update functionaliteit van de ATV blokkeren met PlexConnect :)

En anders wacht je op de nieuwe Apple TV met appstore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
FreakNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:03:
Zo bang hoef je daar niet voor te zijn, het gaat al tig jaren goed. En je kan sowieso de update functionaliteit van de ATV blokkeren met PlexConnect :)

En anders wacht je op de nieuwe Apple TV met appstore :)
Ziet het er naar uit dat plexconnect hierop ook gewoon gaat werken? Of je denkt meer in de trend dat de plex app dan in de app store staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Denk dat tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik heb nu een chromecast en ben daarmee met plex aan het rommelen. We hebben nu 2 HD films en 3 afleveringen van series gekeken en tot op heden werkt dat probleemloos.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 14:46
voor plex moet je een apparaat hebben met een goede browser, dan hoef je niet voor de app te betalen. Via de webinterface kun je namelijk ook synchroniseren en downloade, iets dat met de app alleen kan wanneer je plex premium hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
thijskl schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:29:
[...]
Ondersteund hij alle codecs etc? Zag hem al eerder voorbij komen en lijkt erg smooth te werken.
De Roku 3 ondersteund gewoon alles volgens mij wat plex ondersteund. Sinds kort is het Plex Channel ook gratis als ik de email goed heb begrepen, hiervoor moest je hem kopen voor eenmalig 5 euro ongeveer of een Plex Pass hebben. Maar ook zonder Plex Pass werkt het gewoon top.

2 puntjes waar je op moet letten:
- afstandbediening werkt via radiogolven (wifi direct zelfs), dus geen last met richten en zo. Maar niet geschikt voor universele programmeerbare afstandbedieningen.
- Hij kan niet uit. Er komt altijd een beeldsignaal uit de HDMI kabel, echter is dit wel een zwart scherm na een x minuten niet gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een slimme HDMI switch hebt die op basis van signaal switched, dan werkt dat niet.

Maar voor de rest een top apparaat. Geen haperingen, ook niet bij 1080p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
barber schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:27:
[...]

De Roku 3 ondersteund gewoon alles volgens mij wat plex ondersteund. Sinds kort is het Plex Channel ook gratis als ik de email goed heb begrepen, hiervoor moest je hem kopen voor eenmalig 5 euro ongeveer of een Plex Pass hebben. Maar ook zonder Plex Pass werkt het gewoon top.

2 puntjes waar je op moet letten:
- afstandbediening werkt via radiogolven (wifi direct zelfs), dus geen last met richten en zo. Maar niet geschikt voor universele programmeerbare afstandbedieningen.
- Hij kan niet uit. Er komt altijd een beeldsignaal uit de HDMI kabel, echter is dit wel een zwart scherm na een x minuten niet gebruiken. Maar als je bijvoorbeeld een slimme HDMI switch hebt die op basis van signaal switched, dan werkt dat niet.

Maar voor de rest een top apparaat. Geen haperingen, ook niet bij 1080p content.
en waar heb je de roku besteld? Overigens is het ideaal dat het geen IR is, kan hij mooi in de kast staan. :)
lj_tree schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:14:
Ik heb nu een chromecast en ben daarmee met plex aan het rommelen. We hebben nu 2 HD films en 3 afleveringen van series gekeken en tot op heden werkt dat probleemloos.
Ik zie inderdaad steeds meer positieve reacties, helaas moet ik dan wel alles via men telefoon of tablet doen. Een 'ouderwetse' afstandbediening heeft toch de voorkeur.

[ Voor 17% gewijzigd door thijskl op 31-08-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Via de engelse amazon http://amazon.co.uk
Hij kwam wel met een Engelse stekker, maar is wel geschikt voor 230V wat we hier hebben. Dus je hebt nog wel een plug nodig om van UK stekker naar europese stekker te gaan.
Zijn opzich ook wel goedkoop op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Heb zelf ook een Roku 3. Bevalt uitstekend. Voordeel tov Chromecast is dat je hem ook bedraad aan kan sluiten.
Eén kanttekening als je hem ook voor Netflix gebruikt:
- je kan de netflix app niet installeren in NL. Je moet de DNS van de router (eenmalig) aanpassen om de app te installeren. Werkt daarna als een zonnetje (tot je hem reset naar fabrieksinstellingen);
Pagina: 1