Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome speelt geen mp4 (.gif) af

Pagina: 1
Acties:

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik loop nu al een paar weken tegen dit probleem aan en weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Probleem:
Chrome speelt geen .gif (mp4) bestanden af wanneer de laptop op integrated graphics draait.

Sinds wanneer is dit?
Dit is sinds enkele nieuwe versies van Chrome. Vanaf welke versie dit is begonnen weet ik niet meer. Ik draai momenteel de meest recente versie van Chrome.

Waar doet dit probleem zich voor?
Even wat recente voorbeelden:
http://9gag.com/gag/aOm8pNr
http://9gag.com/gag/a1YmVr2

Ook op andere sites komt dit voor, maar op 9gag merk ik dit het meest omdat ik daar dagelijks even rond snuffel.

Welke hardware/sofware draai je?
Asus ul30vt met Intel 4 series integrated graphics + Nvidia G210 i.c.m. laatste officiële driver van Asus.
Windows 7 Home Premium x64
Chrome versie 44.0.2403.157 m

Wat heb je geprobeerd:
  • Andere browsers getest (IE / FF) en beide vertonen dit probleem niet.
  • Gegoogled naar 'chrome does not play mp4' maar tot nog toe heeft geen enkele 'oplossing' geholpen.
  • Extensies uitgeschakeld, maar ook dit heeft geen enkel effect.
Waar denk je dat het aan ligt?
Aangezien dit probleem zich enkel in Chrome voordoet en uitsluitend wanneer ik op de integrated graphics draai kan ik een driver probleem uitsluiten. Ik denk dat het te maken heeft met een instelling in Chrome, maar welke instelling dat zou moeten zijn?

Hopelijk herkent iemand dit probleem :)

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Om het probleem te bevestigen kan je proberen hardware acceleratie uit te zetten in Chrome.

Dit kan onder Settings -> Show advanced settings.. -> Vinkje bij 'Use hardware acceleration when available' uitzetten.

Als dit het probleem oplost zal het inderdaad aan je integrated graphics liggen. Je kan dan eventueel nog de laatste drivers van Intel proberen ipv die van Asus (fabrikanten willen nog wel eens wat achterlopen).

[ Voor 0% gewijzigd door michiel_ op 27-08-2015 16:48 . Reden: vinkje uitzetten, niet aanzetten ]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
michiel_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:47:
Om het probleem te bevestigen kan je proberen hardware acceleratie uit te zetten in Chrome.

Dit kan onder Settings -> Show advanced settings.. -> Vinkje bij 'Use hardware acceleration when available' uitzetten.

Als dit het probleem oplost zal het inderdaad aan je integrated graphics liggen. Je kan dan eventueel nog de laatste drivers van Intel proberen ipv die van Asus (fabrikanten willen nog wel eens wat achterlopen).
8)7

In één klap opgelost! Zonder hardware versnelling werkt het weer _/-\o_

Voor wat betreft het updaten van de driver. Het probleem is dat het hier "hybrid gpu's" betreft. De driver is dus voor beide gpu's en is afkomstig van Nvidia (en aangepast door Asus) en ik weet niet of ik zonder problemen de intel gpu driver kan updaten naar een recentere versie?

Driver details:
Nvidia 28-8-2009 versie 8.15.11.8688

Toch vreemd dat dit pas vanaf een bepaalde versie van Chrome een probleem is geworden. Dan zou je toch denken dat het probleem bij Chrome ligt? Misschien een functie onder Flags die dit veroorzaakt?
Edit: Of staat hardware acceleratie sinds een paar versies automatisch aangevinkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Freakster86 op 27-08-2015 17:17 ]

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Op mijn werk heb ik er sinds een paar versies van Chrome ook last van (Intel IGP met oudere drivers).
Ik denk dat ze tegenwoordig gebruik maken van features die niet nog niet in de oudere drivers zitten. Hardware acceleratie is er volgens mij al een tijdje