• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 22:32
Op de laatste twee facturen van mijn vader staan opeens flinke kosten voor een betaalde sms dienst van Telefuture. Hier kan je lezen dat verschillende mensen dezelfde klacht hebben. De klacht is bij iedereen hetzelfde, opeens ben je lid van een betaalde sms dienst en krijg je een hoge factuur.

Ik heb gekeken naar de "ontvangen" sms van Telefuture, eens per week worden er een aantal sms verzoden a 2,50 per stuk. Het verzenden van de sms'en gaat automatisch, 1 sms per seconde. De sms komen in werkelijkheid niet aan, dit zou natuurlijk heel erg opvallen.

Na het indien van een klacht bij Tele2 krijg ik niets anders te horen dan: "Je hebt jezelf aangemeld en je moet betalen.". Maar Tele2 komt niet met waterdicht bewijs dat de aanmelding werkelijk heeft plaatsgevonden. Ze geven zelfs aan dat ik moet bewijzen dat de sms voor het aanmelden nooit is verzonden.

Weet iemand welke gegevens een provider moet opslaan m.b.t. sms verkeer en voor wie de gegevens mogen inzien? Op de vraag "Via welke mast en vanaf welk imei is de aanmeldende sms verzonden?" kreeg ik geen duidelijk antwoord. Eerst waren de gegevens er niet en daarna mocht alleen de politie ze opvragen/inzien.

Alle andere tips om het geld terug te krijgen zijn welkom.

Als laatste een tip voor iedereen om niet in dezelfde put terecht te komen.
Blokkeer je nummer voor betaalde sms diensten op www.payinfo.nl.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Stomme vraag wellicht, maar als je vader zich heeft aangemeld (even hypothetisch), dan doe je dit toch door een SMS te sturen naar zo'n dienst (zoals PREMIUM SMS AAN oid) ?

Als dat zo is, staat er toch op de gespecificeerde rekening van je vader dat er op dag X , tijd Y een SMS gestuurd naar nummer Z vanaf zijn telefoon/simkaart ?

Of zijn er nog andere manieren om je aan te melden voor iets ? (wat mij stug lijkt, anders kan volgens mij de provider dit niet via de telefoonrekening laten lopen)

[ Voor 20% gewijzigd door Breezers op 27-08-2015 17:21 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• CyberFly
Breezers schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:17:
Stomme vraag wellicht, maar als je vader zich heeft aangemeld (even hypothetisch), dan doe je dit toch door een SMS te sturen naar zo'n dienst (zoals PREMIUM SMS AAN oid) ?

Als dat zo is, staat er toch op de gespecificeerde rekening van je vader dat er op dag X , tijd Y een SMS gestuurd naar nummer Z vanaf zijn telefoon/simkaart ?
Ja, het aanmelden gaat via een sms met een speciale code.

De uitgaande sms om aan te melden staat in het overzicht van de factuur maar niet in het toestel. Ik weet ook zeker dat mijn vader niet stom genoeg is om zichzelf bewust aan te melden voor zoiets.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Breezers schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:17:
Telefuture is toch die shit van Triviata ofzo? Op facebook heb je zulke acties gehad waar je mee kon doen, waar jij dus enkel met zo'n 'deelnameformulier' dus al een aanmelding deed op de sms dienst.

Edit, is Triviatu
http://www.consumentenbon...viatu-krijgen-geld-terug/

Zie de methode
http://www.consumentenbon...ermen-triviatu-aanbod.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 27-08-2015 17:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
CyberFly schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:23:
Ja, het aanmelden gaat via een sms met een speciale code.

De uitgaande sms om aan te melden staat in het overzicht van de factuur maar niet in het toestel. Ik weet ook zeker dat mijn vader niet stom genoeg is om zichzelf bewust aan te melden voor zoiets.
Uit het toestel kun je natuurlijk makkelijk een verzonden sms'je verwijderen. Dat Tele2 frauduleus een niet-verstuurd sms'je op de factuur zet, lijkt mij een stuk minder aannemelijk.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zover ik lees is Telefuture eigenlijk een overkoepelende aanbieder die SMS diensten weer aan affiliaties (aparte bedrijven dus) levert die zelf weer de eigen SMS diensten aanbieden naar de eindklant zoals: Albert Heijn Quiz, Kruidvat actie ....(veel facebook en acties zo te zien)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Heb ook wel eens gezien dat iemand mail kreeg " die en die wil je een speciaal bericht sturen voer je gsm nummer in" en dan zat je in een duur SMSabbonement. Bedrijf zat in Israel dus verhaalmogelijkheden quasi nihil, en vermoedelijk staan er op denwebpagina waar je uit zo n mail op komt ergens wel kleine letters in de trend van 2pob8pwsmsabracadrabranaar1234om stop te zetten.
Trap er zelf niet in maar dat zijn vuile praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt via Tele2 een aanmeldbewijs opvragen. Zo kun je precies zien wanneer en hoe er aangemeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik ken alleen maar mensen die er via hun trucs lid van zijn geworden... Wie gaat er nou vrijwillig 2,50 euro betalen voor een irritante SMS?
Wat mij betreft had dit nooit moeten bestaan, en zou het gewoon verboden moeten worden. Bij je brievenbus hoef je ook niet te betalen als iemand er iets in gooit.
Het mag duidelijk zijn dat de providers dit verzonnen hebben omdat ze er aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:13
SinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:26:
[...]
Op facebook heb je zulke acties gehad waar je mee kon doen, waar jij dus enkel met zo'n 'deelnameformulier' dus al een aanmelding deed op de sms dienst.
Niet "enkel" met zo'n formulier lijkt me, anders zou je willekeurige telefoonnummers op kunnen geven.
In de PDF die je geeft staat dit:
Overigens is het échte akkoord voor een sms-dienst pas een antwoord op een sms die je toegestuurd krijgt.
Ben wel benieuwd wat er dan precies in die sms staat.
Maar dus wel een extra horde om te nemen voordat je geabonneerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:11:
Je kunt via Tele2 een aanmeldbewijs opvragen. Zo kun je precies zien wanneer en hoe er aangemeld is.
Was het maar zo'n feest, Tele2 komt met geen enkel stukje hard bewijs. Alles wat ik kreeg wat een screenshot van een spreadsheet waar niet eens mijn vaders nummer in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Om wat voor Toestel gaat het ?
Volgensmij zijn er namelijk ook wel Malafide App's rondgaan in de Appstore / Playstore die uit zich zelf een Aanmeld SMS versturen, deze is dan niet te zien in de SMS programma, maar wordt dan wel degelijk vanaf jou toestel / sim verstuurd.
Pagina: 1