[win7] Muis beweegt schuin

Pagina: 1
Acties:

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Sinds vanmiddag begint mijn muis uit het niets vreemd gedrag te hanteren. Muiscursor beweegt schuin ipv recht. Bewegingen horizontaal en verticaal lijken zo'n 10 graden af te wijken van de daadwerkelijke beweging. Ik was gewoon wat aan het surfen op internet (Firefox) toen het gedrag begon. Niets bijzonders dus. Het vreemde is dat soms de beweging schuiner is als de andere keer. Het is niet steeds constant al scheelt het wel weinig. Edit: op dit moment lijkt ie weer normaal te zijn.

Het gaat om Windows 7 Ultimate (64bit). Het probleem ondervind ik bij twee muizen (Logitech G500 en Rapoo 5G), dus het lijkt me geen hardware probleem.

Geprobeerd:
- Computer opnieuw opstarten -> geen effect
- Logitech muissoftware updaten -> geen effect (had muis 2 nog niet geprobeerd op dit punt)
- Andere USB poort -> geen effect
- Andere muis -> geen effect

Probleem lijkt dus in Windows zelf te zitten. Heb alleen geen idee waar het door zou kunnen komen. Heb recentelijk niks geinstalleerd ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 27-08-2015 16:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat compenseer je toch vanzelf?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je ook ander muismatje geprobeerd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:52:
Heb je ook ander muismatje geprobeerd?
Ik gebruik geen muismat. Muis ligt op het bureaublad.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

AzzKickah

06-CENSORED

Staat je scherm licht gekanteld? :P

Kun je in de Logitech-software de muisbewegingen niet opnieuw kalibreren? Dat kon ik vroeger met mijn Logitech Mouseman Dual Optical (van rond 2002?) al wel.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Gebeurt het met Linux ook? Probeer bijv. een Ubuntu Live USB stick. Dan kan je echt alles qua hardware uitsluiten.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga niet ff Linux ergens vandaan toveren voor dit, maar ik kan de Rapoo 5G wel uitsluiten van het probleem. Die werkt op een iMac van m'n werk prima (neem die muis altijd mee naar m'n werk, want werkmuis is kut).
Aangezien beide muizen het probleem hadden, ging ik er vanuit dat de Logitech G500 ook niet het probleem is.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 27-08-2015 17:56 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de 6 minuten die tussen jouw en zijn reactie zit had je makkelijk een Linux ISO kunnen downloaden en naar een USB stick kunnen rammelen. Even herstarten en je test is klaar. Past op een 1 GB stick.

Maar de meest voor de hand liggende oorzaak heb je 100% zeker geverifieerd? Oftewel, houd je niet onbewust de muis verkeerd vast? En je zegt geen muismat te gebruiken, wat voor ondergrond gebruik je dan? Is 't een bureau met houtmotief, of een strak blad in 1 kleur?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Boot eens met een LiveCD van Ubuntu of het daar ook in voorkomt. Dan weet je namelijk of het een driver of Windows probleem is.

Ik heb zelf wel eens een storing gelopen voor een melding waarbij de muiscursor vanzelf over het scherm wandelde. Het bleek dat er een tweede muis aangesloten was en die bengelde aan zijn snoer onder de tafel.

[ Voor 3% gewijzigd door donderdraak op 27-08-2015 21:57 ]

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:04:
In de 6 minuten die tussen jouw en zijn reactie zit had je makkelijk een Linux ISO kunnen downloaden en naar een USB stick kunnen rammelen. Even herstarten en je test is klaar. Past op een 1 GB stick.

Maar de meest voor de hand liggende oorzaak heb je 100% zeker geverifieerd? Oftewel, houd je niet onbewust de muis verkeerd vast? En je zegt geen muismat te gebruiken, wat voor ondergrond gebruik je dan? Is 't een bureau met houtmotief, of een strak blad in 1 kleur?
Nee, ik heb de muis niet verkeerd vast. Ik heb een hele vaste hand wat dat betreft. Daarnaast heb ik de muis langs een liniaal laten glijden. Ik heb een bureaublad met houtmotief (Ikea Galant serie).

Aangezien het probleem momenteel weg is, wacht ik even met het downloaden van die Linux distro. Mocht het probleem er weer zijn, ga ik dat checken. Maar één van de twee muizen vanmorgen nog mee gewerkt op een iMac zonder problemen vandaar mijn uitsluiting van beide muizen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om je 5 minuten tijd te besparen, kan je bij het optreden van 't probleem even een A4'tje onder je muis leggen als 'muismat'. Is het probleem gelijk weg, en treed 't weer op als je 't velletje papier verwijdert, dan weet je dat je bureau de schuldige is.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:15

Onbekend

...

Heb je in de bios ook een muis? Probeer het daar eens...

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:28:
Om je 5 minuten tijd te besparen, kan je bij het optreden van 't probleem even een A4'tje onder je muis leggen als 'muismat'. Is het probleem gelijk weg, en treed 't weer op als je 't velletje papier verwijdert, dan weet je dat je bureau de schuldige is.
Ga ik doen. Al lijkt het me sterk dat het bureau na 4 jaar op deze manier gebruikt te hebben nu ineens een probleem is.

Nee, in de bios geen muis.

• donderdraak
Zeror schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Ga ik doen. Al lijkt het me sterk dat het bureau na 4 jaar op deze manier gebruikt te hebben nu ineens een probleem is.
Optische muis? misschien een vuiltje bij de laser...

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
donderdraak schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:36:
[...]

Optische muis? misschien een vuiltje bij de laser...
Bij twee muizen tegelijkertijd? Lijkt me niet.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeror schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Het blad gebruik je 4 jaar. Denk je dat er geen slijtage ontstaat in die tijd? Vuil en oneffenheden zijn funest voor een muis. Net als hoge contrastverschillen.

• donderdraak
Zeror schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Bij twee muizen tegelijkertijd? Lijkt me niet.
Wie weet....

Ik heb net even gekeken welke soort muizen je hebt,
Is je rapoo 5g met een tweede Bluetooth adapter misschien verbonden?
Wat gebeurd er als je de die eruit haalt...

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Het blad gebruik je 4 jaar. Denk je dat er geen slijtage ontstaat in die tijd? Vuil en oneffenheden zijn funest voor een muis. Net als hoge contrastverschillen.
Ja, dat snap ik. Maar dan vind ik het nog vreemd dat twee muizen op hetzelfde moment hetzelfde probleem vertonen van de een op andere moment, terwijl ik dit probleem in de 4 jaar ervoor nooit dit gehad heb.
donderdraak schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Wie weet....

Ik heb net even gekeken welke soort muizen je hebt,
Is je rapoo 5g met een tweede Bluetooth adapter misschien verbonden?
Wat gebeurd er als je de die eruit haalt...
Ik heb behalve die van de Rapoo muis geen andere bluetooth adapters in huis. Dus nee.

• donderdraak
Zeror schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:57:
Het gaat om Windows 7 Ultimate (64bit). Het probleem ondervind ik bij twee muizen (Logitech G500 en Rapoo 5G), dus het lijkt me geen hardware probleem.

Geprobeerd:
- Computer opnieuw opstarten -> geen effect
Laptop computer?
of
Desktop computer?

Lol, probeer inderdaad onder je muis een A4tje als muismat. Of probeer een ander plekje op je werktafel.
Als je 4 jaar met je muis op dezelfde plek van het tafelblad heen en weer schuift dan slijt de coating van tafelblad inderdaad of veroorzaakt onevenheden. Bij de juiste verlichting zie je misschien reflectie waar je veel hebt gemuisd (zie het als schuurpapier effect).

Controleer je besturingssyteem op malware

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
In al die tijd nog steeds geen Linux geprobeerd? Of een derde muis? Vaak genoeg gezien dat twee muizen het allebei opeens niet meer goed doen op een oppervlak. Of dat het toch aan andere hardware bleek te liggen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is natuurlijk ook maar net hoe je erop let.

Als ik een grote + op een A4 teken en dit onder mijn muis leg.

Als ik vervolgens met mijn muis precies over die lijnen ga dan maakt mijn muis de beweging X

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb twee weken geleden mijn G500 vervangen. Begon ook rare zaken te vertonen, zoals niet juist werkende muisknoppen (epoxyhars fix heeft jaar gewerkt), muis beweging uit het lood (beweging naar rechts had afwijking).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1