Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit dus met het volgende probleem: Na een klein incident met statische elektriciteit 2 jaar geleden ben ik een nieuwe desktop beginnen bouwen. Helaas ontbrak het me aan tijd om hem af te werken toen, en ben ik er nu pas aan toe geraakt om hem af te werken.

De enige componenten die nog overblijven van de oude build zijn de HDD, case en GPU. De specs zijn als volgt:
Gigabyte Z77X-D3H
Corsair vengeance LP DDR3
Intel Core i5 3570K 3,4ghz
Scythe Mugen 3 revB
Corsair GS600
Gigabyte GTX 460 overclocked
Coolermaster HAF932
NZXT Sentry 2 fancontroller

Nu zit ik met het vervelende probleem dat wanneer ik op de power knop druk er een doodse stilte blijft en er helemaal niets boot. Ik verdacht de PSU ervan niet te werken (is al 2 jaar na aankoop dus geen garantie meer), of zou 600W niet genoeg zijn? (wat ik betwijfel).

Iemand een idee hoe ik kan uitvissen wat er precies mis gaat en welk onderdeel ik moet vervangen?
Alvast bedankt _/-\o_

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
tja. alle draden al nagelopen? helemaal die van de cpu 8-pins? die wordt nog wel eens vergeten,
En de 24 al een keer goed nagedrukt?

probeer eens een paperclip of schroevendraaier i.p.v de startknop. op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Op het mobo zelf heb ik maar een aansluiting van 4pins voor de CPU.. vond dit al raar?
Kortsluiten werkt niet.

• Elmo_b
klopt, ik zit net kijken naar een afbeelding van je mobo, en deze heeft alleen een 4 pins. dus dat is goed.

ja dan kan het inderdaad je voeding zijn maar ook nog je moederbord, (hoewel voeding de grootste kans maakt.)

is het niet mogelijk om er even een andere in te doen?
desnoods alles loskoppellen en een oude voeding gebruiken, zelfs een voeding van 7/8 jaar geleden hebben al een 4 pins aansluiting.?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier geen voeding liggen, en was dus van plan om een nieuwe te kopen, alleen niet zeker als 600W voldoende was? Eerder naar 700W gaan dan?

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 17:22
Branden er verder lampjes op het moederbord (mochten die erop zitten) of dat ook helemaal niet ?

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:09:
Heb hier geen voeding liggen, en was dus van plan om een nieuwe te kopen, alleen niet zeker als 600W voldoende was? Eerder naar 700W gaan dan?
600W is meer dan genoeg, je zou aan 300W al genoeg moeten hebben.

• Elmo_b
als je geen zware gpu hebt dan is 350w al meer dan voldoende

edit te traag ;) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Elmo_b op 27-08-2015 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rann schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:09:
Branden er verder lampjes op het moederbord (mochten die erop zitten) of dat ook helemaal niet ?
Nope, helemaal niets!

Ik waag het erop en bestel een nieuwe PSU, hopelijk is dat de oplossing! ;)
Pagina: 1