Toon posts:

5.1 speakers aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een laptop gekocht (Lenovo Z50) en wil nu mijn 5.1 speakerset van Logitech aansluiten op mijn laptop. Hier zit maar 1 audio plugin in terwijl bij de speakerset er 3 zitten (zwarte, groene, oranje). Zijn er splitters voor zodat ik hem ook kan gebruiken op de laptop en zit er nog beetje verschil in de kwaliteit ervan?

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 19:07
Dan zal je een usb geluidskaart erbij moeten nemen. Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie deze:

pricewatch: LogiLink USB Soundcard

Maar daar kan die zwarte niet in en ben niet van plan om 25 euro neer te tikken haha.
Zijn hier verder geen splitters voor?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 16:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Logilink USB Soundcard "Simulates 7.1 surround sound effects", heb je niks aan. Er zijn wel USB kastjes met echte 5.1 aansluitingen.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_41289_1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 27-08-2015 15:29 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:20:
Zijn hier verder geen splitters voor?
Heb je, maar niet in de zit dat je 5.1 krijgt. Je laptop geeft uitsluitend stereo, dus je kan je front en rear via een 3,5 jack spitter doen, maar je front/sub gaat een probleem worden (L wordt front, R wordt sub, dat gaat em niet worden). En zelfs als je front/sub combineerd, krijg je best raar geluid uit je sub (bij een normale 5.1 setup krijgt je sub ook enkel geluid door voor de sub)

Zoiets bv.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31opB2DBF3L._SX466_.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 27-08-2015 15:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 13:58

FeaR

In GoT we trust

Dat is een Logitech Game Adapter welke van RCA naar jack gaat. TS bedoelt wellicht meer iets als dit wat inderdaad doet wat jij zegt (en wat die Game Adapter doet): Front Left en Front Right over alle kanalen gooien en dat leidt niet tot surround.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FeaR schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Dat is een Logitech Game Adapter welke van RCA naar jack gaat. TS bedoelt wellicht meer iets als dit wat inderdaad doet wat jij zegt (en wat die Game Adapter doet): Front Left en Front Right over alle kanalen gooien en dat leidt niet tot surround.
Die 2 doen gewoon hetzelfde, jack stereo of RCA input, blijft gewoon een stereokanaal -> 3x stereo.

Verschil is dat de Logitech versie front en sub mixed tot mono, zo'n directe splitter houd front/left, en sub/right.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 13:38
Is dit iets voor de 5.1 kwaliteit?

http://nl.aliexpress.com/...-converter/921207028.html

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 16:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Ziet er in ieder geval uit dat je alle 5.1 speakers normaal kunt aansluiten. Over de kwaliteit valt niet veel te zeggen. Wel handig om te weten of de drivers voor je OS erbij zitten.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1