Kan opeens geen mail meer ontvangen via 3G op mijn iPhone 6

Pagina: 1
Acties:

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-06 19:30
Sinds een aantal weken kan ik geen mail meer ontvangen via 3G op mijn iPhone. Ik heb een simyo-abonnement en een mailadres van ziggo. Verzenden lukt ook niet, maar dat is niet nieuw. Wifi werkt probleemloos.

Nu ben ik een voormalig upc-klant, dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Dat ziggo het een en ander heeft omgezet en ik nu de pineut ben? Ik heb gebeld natuurlijk maar simyo wijst naar ziggo en ziggo naar simyo en laat me na een uur telefonisch 'advies' gewoon stikken |:(. Ik heb mijn account eraf gegooid en een nieuwe account gemaakt. Alles correct ingesteld volgens het stappenplan op de site van ziggo.

Het maakt niet uit of ik als uitgaande server de oude pop3-server van upc gebruik, of de imap-server van ziggo, beide werken niet. Herkent iemand dit? Advies is zeer welkom, want ik ben voor mijn werkopdachten afhankelijk van e-mail en het is bijzonder onhandig dat ik onderweg mijn mail niet kan checken.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 13:15
zilver7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:33:
Sinds een aantal weken kan ik geen mail meer ontvangen via 3G op mijn iPhone. Ik heb een simyo-abonnement en een mailadres van ziggo. Verzenden lukt ook niet, maar dat is niet nieuw. Wifi werkt probleemloos.

Nu ben ik een voormalig upc-klant, dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Dat ziggo het een en ander heeft omgezet en ik nu de pineut ben? Ik heb gebeld natuurlijk maar simyo wijst naar ziggo en ziggo naar simyo en laat me na een uur telefonisch 'advies' gewoon stikken |:(. Ik heb mijn account eraf gegooid en een nieuwe account gemaakt. Alles correct ingesteld volgens het stappenplan op de site van ziggo.

Het maakt niet uit of ik als uitgaande server de oude pop3-server van upc gebruik, of de imap-server van ziggo, beide werken niet. Herkent iemand dit? Advies is zeer welkom, want ik ben voor mijn werkopdachten afhankelijk van e-mail en het is bijzonder onhandig dat ik onderweg mijn mail niet kan checken.
Ik zie vaker issues met e-mailadressen van providers, zoals Ziggo en KPN. Wat ik meestal aanraad in dit soort gevallen is het gebruik van Gmail. Laat je mails doorsturen van je Ziggo-account naar je Gmail. Stel Gmail in dat 'ie doet alsof de mails die je zendt vanuit Gmail, worden verstuurd vanuit je Ziggo-account.

Stel vervolgens Gmail in op je telefoon en voila, klaar ben je. Hoop dat dit soelaas biedt.

• zilver7
Dat kan een oplossing zijn, maar ik vind het zo vreemd dat ie gewoon überhaupt geen mail meer ophaalt, terwijl het altijd gewoon gewerkt heeft. Van problemen met verzenden heb ik vaker gehoord, maar nu verschijnt er onmiddellijk een bericht dat de pop3-server (of imap-server) van ziggo niet reageert als ik probeer mijn mail op te halen.

Wie kan mij uitleggen wat er precies gebeurt bij zo'n verzoek? De inkomende mailserver van ziggo krijgt een verzoek om via het netwerk van kpn mijn mail op te halen. Wat kan er dan geblokkeerd raken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

zilver7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:03:

Wie kan mij uitleggen wat er precies gebeurt bij zo'n verzoek? De inkomende mailserver van ziggo krijgt een verzoek om via het netwerk van kpn mijn mail op te halen. Wat kan er dan geblokkeerd raken?
Uitleg zal jouw probleem niet oplossen; de info hoe POP3/IMAP werkt, kan je eenvoudig Googlen.

Je zegt dat beide leveranciers naar elkaar wijzen; dat is vervelend. Maar je geeft ons ook geen informatie of het bijvoorbeeld wel werkt als je op WiFi zit (geen Ziggo Hotspot maar gewoon van jezelf of van werk). Ook de meldingen die je geeft zijn geen correcte omschrijving; ik had toch gehoopt dat een iPhone 6 een duidelijker melding geeft.

Ik denk dat ik het zou zoeken op het netwerk van Simyo. Op moment van typen heb ik mijn Outlook open en kan ik de mail van Ziggo gewoon uitlezen op mijn Windows 10 machine; wat voor mij betekent dat de mailservers en responses in orde zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zilver7
'Wifi werkt probleemloos' (2e zin openingspost). De melding die ik krijg is: "E-mail ophalen is mislukt. De e-mailserver pop3.upcmail.nl reageert niet. Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen."

Maar de accountinfo bevat geen fouten, ten minste niet volgens ziggo's stappenplan, dat ik dus tot de letter nauwkeurig heb gevolgd. Max, jij denkt dus dat de problemen bij Simyo liggen. Dat klinkt logisch, maar zij beweren dat ik bij ziggo moet zijn. Zucht.

• MAX3400

MAX3400

zilver7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:17:
'Wifi werkt probleemloos' (2e zin openingspost). De melding die ik krijg is: "E-mail ophalen is mislukt. De e-mailserver pop3.upcmail.nl reageert niet. Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen."

Maar de accountinfo bevat geen fouten, ten minste niet volgens ziggo's stappenplan
Dan heb je dus niet goed gelezen: https://www.ziggo.nl/klan...rder/Verder/Verder/Verder (oftewel, stap 9 moet je bereiken)
+
Heb je hulp nodig bij het instellen van e-mail op je iPhone? We leggen je graag stap voor stap uit hoe je dat snel en makkelijk doet. Deze e-mailinstellingen gelden voor alle e-mailadressen van Ziggo (@ziggo.nl, @upcmail.nl, @quicknet, @Home, @casema, @chello.nl en @a2000.nl). Heb je een e-mailadres met een andere domeinnaam? Raadpleeg dan de provider van dit e-mailadres voor de juiste mailserverinstellingen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kuXcxmuYO98KQz4KGMVb1zAQ/full.jpg
Je hebt/zegt dus gewoon dat je UPCMail hebt ingevuld in je telefoon terwijl Ziggo zegt dat het Ziggo moet zijn O-)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2015 16:22 ]

• zilver7
Zal je link bekijken zodra de site van ziggo weer bereikbaar is! (Weer een storing nu).

• zilver7
Uit mijn openingspost: "Het maakt niet uit of ik als uitgaande server de oude pop3-server van upc gebruik, of de imap-server van ziggo, beide werken niet".

Dit verhaal uit je screenshot werkt helaas net zo min.

• Question Mark
  • Laatst online: 28-06 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je gezien dat er een opmerking in de screenshot staat mbt uitgaande mail?
Zit je op het netwerk van een andere internetprovider? Voer hier van de gegevens in van de uitgaande server van deze provider....
Oftewel, als jij via het 3G netwerk van Simyo het internet gebruikt werkt de smtp-server van ziggo niet. Die is nl. alleen benaderbaar via het ziggo netwerk. Dat is ook de reden dat het thuis met je wifi verbinding via ziggo wel werkt....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Uitgaande server van Ziggo of UPC gebruiken op een Simyo netwerk kan niet en gaat nooit werken.

Daarnaast is pop ontvangen en smtp verzenden.

Op 3G (mobiele data) moet je een ander smtp server hebben die bijvoorbeeld toestaat dat je via poort 2525 oid mail mag versturen.

Op het Ziggo netwerk thuis via wifi bijvoorbeeld kan/mag je dus wel de Ziggo smtp server gebruiken om mail te versturen.

Het ontvangen van mail via de pop server zou gewoon moeten werken via 3G :

Server: Pop.ziggo.nl
Gebruikersnaam: naam@ziggo.nl
Gebruik SSL
Identiteitscontrole: wachtwoord
Poort: 996

Werkt hier gewoon op Iphone

Ps : als je zakelijk afhankelijk bent van je e-mail, dan is een Ziggo of ander generiek mailadres niet echt handig en kan je best een zakelijk mailadres aanschaffen ?

[ Voor 33% gewijzigd door Breezers op 27-08-2015 21:54 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MAX3400

MAX3400

Question Mark schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:04:
Heb je gezien dat er een opmerking in de screenshot staat mbt uitgaande mail?
+
Breezers schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:43:
Uitgaande server van Ziggo of UPC gebruiken op een Simyo netwerk kan niet en gaat nooit werken.
Het ontvangen van mail via de pop server zou gewoon moeten werken via 3G
Tja, volgens de startpost werkt dat ook niet; inkomende mail is al weken niet opgehaald, zegt de TS. Helaas is de wet der deductie nog niet in werking gezet dus het testen op een ander device, ander OS of met andere mail-client, zou veel meer info opleveren dan waar we nu naar gissen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je wel met dezelfde inloggegevens inloggen op de webmail via mail.ziggo.nl ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• zilver7
Zoals gezegd zit het probleem 'm idd in het ophalen van de mail, dus de pop3 (UPC) of imap (ziggo) server. Dat ik niet via 3G kan verzenden weet ik.
Poort voor inkomende mail is nu 110 bij geen ssl. Pop.ziggo heb ik trouwens nog niet geprobeerd, alleen IMAP.ziggo. Zal dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er staat in de handleiding letterlijk dat je moet kiezen voor "IMAP" als mailservertype. Je kunt dan testen wat je wilt met een "POP" mailservertype, maar dat gaat niet werken.

Het staat allemaal letterlijk in de link en afbeeldingen die MAX3400 al gepost heeft.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Ik heb dat stappenplan van Max al meerdere keren gevolgd. zowel met pop3.upc.nl als met imap.ziggo.nl Wifi werkt dan prima, maar 3G WERKT NIET.

Zojuist nog een keer gebeld met ziggo. Werd nu gelukkig wel normaal te woord gestaan. Alle instellingen nogmaals met de medewerker doorgelopen, maar ze konden me toch niet verder helpen. Ze weten het gewoon niet. Het is een niet-bestaande fout.

Volgende stap die hij aanraadde was account aanmaken op de Windows phone van mijn partner en kijken of dat wel werkt, om uit te sluiten dat de fout bij ziggo ligt. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
zilver7 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:49:
Ik heb dat stappenplan van Max al meerdere keren gevolgd. zowel met pop3.upc.nl als met imap.ziggo.nl Wifi werkt dan prima, maar 3G WERKT NIET.

Zojuist nog een keer gebeld met ziggo. Werd nu gelukkig wel normaal te woord gestaan. Alle instellingen nogmaals met de medewerker doorgelopen, maar ze konden me toch niet verder helpen. Ze weten het gewoon niet. Het is een niet-bestaande fout.

Volgende stap die hij aanraadde was account aanmaken op de Windows phone van mijn partner en kijken of dat wel werkt, om uit te sluiten dat de fout bij ziggo ligt. Wordt vervolgd.
In acht nemend dat je dus geen mails kan verzenden, zou ik dus de route die ik voorstelde, nemen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Volkan1984 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

In acht nemend dat je dus geen mails kan verzenden, zou ik dus de route die ik voorstelde, nemen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
En wat gebeurt er dan als ik wil replyen op een mail die vanuit Ziggo in Gmail terecht is gekomen? Dan ziet de ontvangende partij mijn Gmail-adres en misschien wil ik dat wel helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

En wat gebeurt er dan als ik wil replyen op een mail die vanuit Ziggo in Gmail terecht is gekomen? Dan ziet de ontvangende partij mijn Gmail-adres en misschien wil ik dat wel helemaal niet.
Nee je kan dit zo instellen dat Gmail doet alsof het dat Ziggo-account is. Zie deze link: https://support.google.com/mail/answer/22377?hl=en. Je kan als default bijvoorbeeld het Ziggo-account instellen als "From"-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan krijg je als probleem dat je verzonden mail in sommige gevallen bij de ontvanger als spam gemarkeerd wordt, vanwege het niet matchen aan de huidige spf-records.

De volgende stap voor TS, is gewoon het testen op andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Question Mark schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:43:
Dan krijg je als probleem dat je verzonden mail in sommige gevallen bij de ontvanger als spam gemarkeerd wordt, vanwege het niet matchen aan de huidige spf-records.

De volgende stap voor TS, is gewoon het testen op andere devices.
Oh hiervan was ik niet op de hoogte, excuses. Toch weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Ik heb met mijn ziggo accountgegevens een account aangemaakt op de Windows Phone van mijn partner. Hiermee kan ik dus wel mijn mail ophalen via 3G.

Ergo, het probleem ligt niet bij Ziggo. Het zit bij Simyo of toch in de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

zilver7 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:09:
Ik heb met mijn ziggo accountgegevens een account aangemaakt op de Windows Phone van mijn partner. Hiermee kan ik dus wel mijn mail ophalen via 3G.

Ergo, het probleem ligt niet bij Ziggo. Het zit bij Simyo of toch in de iPhone.
Fijn om te lezen dat het probleem dus niet aan Ziggo ligt of aan jouw account (in zijn algemeenheid). Dan weten we ook gelijk dat onze adviezen tot op zekere hoogte niet nutteloos waren. Belt je partner ook via Simyo of weer via een andere provider?

Volgende opties: Simyo bellen en het probleem nogmaals proberen aan te kaarten. Of (maar soms heeeel lastig) je iPhone een factory-reset geven en kijken of het dan lukt. Ik denk dat Simyo het probleem zelf moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342289

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 5S en heb mijn abonnement bij Vodafone. Vermoedelijk met dat het probleem met de update naar IOS 8.4.1 is ontstaan. Ik heb inmiddels IOS 9 en nog steeds blijft het probleem dat de mail via wifi perfect werkt en via 4G niet. Heb je het inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 342289 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:23:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 5S en heb mijn abonnement bij Vodafone. Vermoedelijk met dat het probleem met de update naar IOS 8.4.1 is ontstaan. Ik heb inmiddels IOS 9 en nog steeds blijft het probleem dat de mail via wifi perfect werkt en via 4G niet. Heb je het inmiddels opgelost?
nieuws: IOS 9 kan mobiel internet op iPhones blokkeren door overschrijven apn...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat is een compleet ander probleem... Bij dat probleem kan nl. in het geheel geen mobiel internet gebruikt worden omdat de instellingen van het APN foutief overschreven worden of verdwijnen.

TS kan prima mobiel internetten, alleen niet bij zijn mail via IMAP via het mobiele netwerk van Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Het probleem bestaat nog steeds helaas. Ik heb op het Simyo-forum een draad gestart want telefonische support is helemaal beperkt, maar daar geen oplossing gekregen. Het kan volgens Simyo niet aan Simyo liggen 'want zij leveren alleen internet en geen mail'. Tja dan houdt het op.
Wel heb ik inmiddels Ziggo Mail geïnstalleerd (webmail-versie van mijn vaste Ziggo-account). Hiermee kan ik via 3G mijn mail ophalen en ook verzenden. Als ik instel dat ik permanent aangemeld blijf, werkt dit redelijk comfortabel. Ik klik op het icoontje van Ziggo Mail en kan m'n mail checken.
De volgende stap is weer met Ziggo bellen en vragen hoe ik kan uitsluiten dat het aan mijn toestel ligt. Maar voor nu werkt de workaround met Ziggo Mail gelukkig.
Veelie, heeft Vodafone niet ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342289

Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Het bleek dat via instellingen -> mobiel netwerk -> gebruik voor mobiele data bij mail op uit stond.

Vreemd dat de iPhone niet aangeeft maar meld dat hij de pop-server niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Fijn dat je het hebt opgelost. Dat staat bij mij allemaal goed. Helaas is dat dus niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Laatst online: 22-06 19:25
blijft slecht van simyo dat ze zulke settings niet met je doornemen als je problemen hebt met mail ophalen via hun internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180341

Ik heb hetzelfde oude probleem met imap.gmail.com als de OP gebruikmakend van iOS Mail. IMAP server van mijn werk is evenmin op deze manier bereikbaar. Nog geen verklaring of oplossing gevonden.

iPhone 5s met iOS 10.1; 3g via Orange.
Pagina: 1