Tweakers pc-builder!

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Aangezien tweakers ook een pricewatch heeft, zou het handig zijn als ze er ook een pc-builder aankoppelen.

Zo kan je bijvoorbeeld een pc samen stellen, en dan worden de winkels getroond waar die het goedkoopst is.
Mocht het hele systeem (producten) niet allemaal bij 1 winkel zijn, het systeem een berekening doet waar die het goedkoopst is om in 1x te kopen.

En omdat er toch zoveel producten aanwezig zijn op tweakers, een pc-builder die zegt of het ook samenwerkt. Zoals bij alternate, ik kom vaker bij tweakers.net voor producten kijken dan alternate.

Dus zo'n pc-builder zou dan echt geniaal zijn!!

Natuurlijk zijn dit maar ideetjes, uitwerken va het idee (projectmatig) gaat een lange tijd kosten!!!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

een pc-builder die zegt of het ook samenwerkt
En daar wringt de schoen; als je een aantal topics/forums bekijkt op GoT, wordt er consequent door de moderators op gewezen dat iedereen zelf verantwoordelijk is om uit te zoeken wat er allemaal kan samenwerken. Vragen staat daarin niet vrij. Elk moederbord, wat de basis is voor een PC, heeft een uitgebreide technische ondersteuning (mail, telefoon, Facebook, Twitter) alsmede een flinke stapel (digitale) documenten waarin de fabrikant zelf aangeeft welke onderdelen sowieso werken.

De mogelijkheid tot de goedkoopste prijs is er nu ook al; als je een systeem bij elkaar hebt geklikt in Pricewatch, kan je zelfstandig laten berekenen door T.net welke winkel(s) op welke prijs komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

theduke1989 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:30:
En omdat er toch zoveel producten aanwezig zijn op tweakers, een pc-builder die zegt of het ook samenwerkt.
En vervolgens is Tweakers verantwoordelijk als jij producten bestelt die alsnog niet lekker samenwerken ondanks dat dat op papier wel zou moeten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• theduke1989
Daarom zei ik al, om een compleet product te krijgen gaat het veel langer duren.

Maar je hebt sowieso scheiding tussen mobo en cpu (type bij intel bv 1150, of de 2011, bij amd de fm2/3 etc) en dan nog met het geheugen etc.
Dus als je eenmaal een basis hebt wat dan ook correct is hoef je daar geen zorgen over te maken.
Dan zou je dus error scherm krijgen als iets niet bij elkaar past met daarin informatie :)

Je zou dan ook een stuk minder topics hebben op het forum denk ik omdat het toch allemaal via de builder gaat :) en eventuel topics omtrent wat kan er beter dan het samengestelde product...

Zo krijg je ook niet meer van die topics van mensen, waarvan de moderator weer denkt oh weer zo eentje niet eerst zelf op onderzoek etc. Maar nu heb je dan dus dat het al gedaan is..

[ Voor 61% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2015 14:54 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

theduke1989 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:50:
Dus als je eenmaal een basis hebt wat dan ook correct is hoef je daar geen zorgen over te maken.
Dat iets correct werkt (of niet), is geen garantie dat de afzonderlijke produkten doen wat er beloofd is. Ik durf ook wel te stellen dat een moederbord in de loop van de levensduur allerlei firmware-updates krijgt maar dat deze niet allemaal in de produktpagina worden vermeld. Hierdoor ga je mensen krijgen die "verplicht" een oudere CPU moeten bestellen terwijl je met de nieuwere BIOS gewoon een nieuwere CPU kan kopen.
En dan zou het ideaal zijn een betaalknop via tweakers, als dat kan of een soort deal sluiten met bedrijven etc. Geeft toch wat meer vetrouwen doet bol.com ook altijd betaling via hun, en versturen via het bedrijf...
http://tweakers.net/shopreview/ geeft alle info die je nodig hebt.

Er zijn ook voldoende topics van mensen die voor 30 cent minder bij een minder betrouwbare winkel hebben besteld; dat ging niet (helemaal) goed en dan wordt GoT platgepost over hoe mensen hun recht kunnen halen. Ik ben er niet van overtuigd "waarom" sommige mensen 900 Euro willen uitgeven aan een PC en dan op 5 Euro denken te moeten besparen omdat net die ene webwinkel goedkoper is dan de PC-boer om de hoek.

En wat NMe in "Tweakers pc-builder!" zegt; omdat veel Tweakers sowieso al de FAQs niet lezen, denken ze zometeen ook dat T.net de leverancier/betaalmaatschappij is en komen daar weer overbodige klachten/posts over.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Ik wil daaraan nog toevoegen dat ik de Pricewatch net handiger vind werken als de Alternate PC-builder, omdat die te strenge voorwaarden heeft. Ik weet dat je voorstelt om een soortgelijk systeem te maken en niet exact hetzelfde, maar praktisch gezien is dat echt een gígantische berg werk om te managen. Dan moet je vb. alle CPU koelers gaan updaten voor compatibility bij de release van een nieuw socket met dezelfde mounting holes, zou je een QLV van RAM voor elk moederbord moeten gaan gebruiken en ga zo maar verder.

Bovendien leert mijn eigen ervaring dat slechts een minderheid van de topics in DAA foute configuraties bevat qua compatibiliteit. Mogelijk hier en daar verkeerd ingeschatte wattages van PSU's of videokaarten die niet gaan passen, maar dat zijn zaken die je moeilijk in een builder kan steken.

Tl;dr Niet echt een realistisch (heel veel werk), noch zinnig (weinig problemen + Tweakers heeft als doelpubliek mensen die zelf wat uitzoeken) idee.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• theduke1989
tweakers update toch altijd de producten, dus dat zou dan toch meteen meegenomen kunnen worden.
Want alle informatie omtrent een product wat er nu staat is toch niet door de fabrikant ingevoerd of wel?
Als tweakers al nieuwe producten toevoegt is er toch makkelijk om een module hierin te maken die de compatibleit in orde houd.

Als je het uitgebreid wilt doen, zou je alle producten meenemen, dus ook de waar geen prijs meer van beschikbaar is.

Als dat te veel werk is, pak je een x aantal maanden/jaren oud.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2015 15:26 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wel zou Tweakers het samenklikken van een lijstje beter kunnen maken, het managen van een wishlist is toch best een gedoe soms nog (om bij de wishlist te komen al tig keer klikken, en weer terug naar PW, of tientallen tabs). Maar dat is ook al vaker aangedragen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

F.West98 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:29:
Wel zou Tweakers het samenklikken van een lijstje beter kunnen maken, het managen van een wishlist is toch best een gedoe soms nog (om bij de wishlist te komen al tig keer klikken, en weer terug naar PW, of tientallen tabs). Maar dat is ook al vaker aangedragen.
We hebben plannen om dat beter te maken.

Zo'n pc configurator met informatie over compatibiliteit is een mooi idee maar wel iets dat niet erg makkelijk geïmplementeerd kan worden en ook niet het eerste waar ik aan zou denken als we het kopen van het juiste product voor onze gebruikers makkelijker willen maken. Er zijn minder complexe vragen die vaker voorkomen zoals welke laptop het meest geschikt is voor een gebruiker.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Maar een aantal simpele checks zou toch best kunnen? Ik heb ook wel eens een lijstje gepresenteerd met een 1150 processor en een 1155 moederbord. Of een verkeerd soort geheugen. Een aantal basale checks zou niet eens zo heel veel extra moeite hoeven te kosten. Voor cpu's en moederborden bijvoorbeeld is al bekend wat voor aansluiting ze hebben. Een signaaltje* aan de samensteller als er iets gekozen is wat volgens de configurator niet klopt zou best leuk zijn.

* Alleen een signaaltje. Dus bv een uitroepteken of zo erbij. Niet domweg weigeren

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1