• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Is iemand dit wel eens tegengekomen? Wanneer je een domeinnaam wilt koppelen aan een Office365 omgeving, moet je een verificatierecord aanmaken in de DNS waarna Microsoft weet dat het domein van jou is. Dit heeft altijd gewerkt en ik heb zonder problemen een hoop mensen blij kunnen maken door hun domeinnaam te koppelen.

Maar nu loop ik tegen iets raars. Ik voeg het record weet toe in de DNS, ik wacht totdat de wijzigingen doorgevoerd zijn en ga terug naar O365. Maar ik krijg dan een melding dat het niet gecontroleerd kan worden. Dan denk ik van dan wacht ik wel 24 uur, want soms moet dat blijkbaar. Maar een dag later heeft Office ineens de verificatiecode voor datzelfde domein verandert waardoor ik ineens een andere code in m'n DNS moet invoeren.

Dit doet ie nu al een paar dagen zo, ondertussen op Google lopen zoeken naar hulp maar kan niets concreets vinden. Heeft iemand dit wel eens eerder bij de hand gehad op deze manier? Kan me niet voorstellen dat ik nou zo uniek ben hiermee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien een hele voor de hand liggende vraag, maar wat zegt Microsoft als je ze belt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Als je zelf de records opvraagt zie je ze dan wel? De laatste keer dat ik zo'n melding kreeg was ik te snel en was het domein nog niet actief.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Kuch ... ik ben zo gewend alles zelf (of via google / fora) uit te zoeken dat ik niet eens meer aan de helpdesk denk ... maar goed idee ... dat bellen ... :$

Als ik zelf de records opvraag zie ik de mutatie inderdaad wel, dat is het stomme. Toen dacht ik van nou misschien loopt de DNS bij Microsoft achter dan wacht ik een dagje, maar probleem blijft. En dan verandert die ms= code ineens ook nog ;-)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Ik heb ooit voorbij zien komen dat wanneer de nameservers servers ipv6 praten dat MS er issues mee kan hebben.
Misschien sla ik de plank volledig mis. Volgens mij was dat zelfs hier op GoT.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.