Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Pagina: 1
Acties:

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Beste mede-tweakers :),

Normaal los ik dit soort problemen zelf op, maar ik wil tóch even het een en ander weten.

Ik draai sinds 1 week Windows 10 64 bit (clean install gedaan). Het ging een week goed (met de laatste Nvidia drivers. Official Windows 10 355.60 Game Ready Display Driver).

Gisteren heb ik Geforce Experience ge-update naar versie 2.5.13.6 (de nieuwste), en ik heb de Black Ops 3 beta geïnstalleerd. Een paar potjes gespeeld, ging allemaal vlekkeloos. Af en toe als ik uit een lobby ging, crashte het spel. In de avond ging ik een aantal video's kijken, en foto's, die op mijn pc stonden. Mijn beeldscherm liep toen vast en kwam met de melding "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld". Dit heb ik in het verleden vaker gehad, maar dat kwam toen door de Nvidia driver.
Als ik de melding de hele tijd weg klik, blijven er maar meldingen komen over dat hij is gecrashed. Hij kwam ook een paar keer met de melding "shellexperienc has no acces to hardware". Die melding heb ik echter nog nooit eerder gehad, en uit mijn onderzoek blijkt dat shellexperience iets is van Windows 10.

Nou ben ik toch bang dat het een hardware probleem is. Al weet ik dat niet zeker.

Wat heb ik zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Ik kan nog meer dingen proberen (zoals Black Ops 3 deïnstalleren, maar ik weet niet of dat zal helpen).

- MSI Afterburner uitgeschakeld
- Geforce Experience volledig afgesloten
- Temperaturen gechecked van de videokaart. 74 maximum, full load. 63 idle).

De driver opnieuw installeren lijkt me het probleem niet, aangezien hij het altijd goed gedaan heeft. Tóch denk ik dat er een verband is met de crashes en Black Ops 3 beta.

Ik hoor graag van jullie of jullie dit probleem ook hebben of niet, en een oplossing misschien.

Mijn pc onderdelen vind je hieronder :).

Alvast bedankt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-08-2015 14:15 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Die melding van beeldschermstuurprogramma krijg ik hier om de zoveel tijd (Win10, Asus mobo, nVidia 660ti). Op Win8.1 nooit last van gehad.

Speel nooit games trouwens. Geen idee waar het aan ligt. Waarschijnlijk met een driver update wel verholpen.

Nickname does not reflect reality

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Brad Pitt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:16:
Die melding van beeldschermstuurprogramma krijg ik hier om de zoveel tijd (Win10, Asus mobo, nVidia 660ti). Op Win8.1 nooit last van gehad.

Speel nooit games trouwens. Geen idee waar het aan ligt. Waarschijnlijk met een driver update wel verholpen.
Bedankt voor je reactie :).

Ik heb er bijna nooit last van gehad, het probleem is pas sinds gister (nadat ik BO3 had geïnstalleerd en Geforce Experience had geüpdate).

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:18:
[...]
Ik heb er bijna nooit last van gehad, het probleem is pas sinds gister (nadat ik BO3 had geïnstalleerd en Geforce Experience had geüpdate).
Oh ok. En als je die Experience er weer afhaalt? Heb ik trouwens ook al geprobeerd, hielp niet :P

Nickname does not reflect reality

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Brad Pitt schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:19:
[...]

Oh ok. En als je die Experience er weer afhaalt? Heb ik trouwens ook al geprobeerd, werkte niet :P
Zat ik ook aan te denken. Dan ga ik dat vanmiddag proberen. Ik hoop dat het probleem dan is opgelost. Anders met DDU alles van Nvidia verwijderen. Dan nieuwste driver + nieuwste Geforce Experience installeren denk ik.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je toch al met Afterburner in de weer bent dan zou je de instellingen v.w.b. snelheden eens wat naar beneden kunnen schroeven, kijken of dat meer stabiliteit zal brengen?

Testing, one, two ...

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:23:
Als je toch al met Afterburner in de weer bent dan zou je de instellingen v.w.b. snelheden eens wat naar beneden kunnen schroeven, kijken of dat meer stabiliteit zal brengen?
Alleen de core clock neem ik aan? Want ik heb helemaal niks overgeclocked (vind ik niet nodig).

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou beiden doen om te kijken wat het brengt, en als dat verbetering geeft, daarna kijken welke instelling je de problemen bezorgd.

Testing, one, two ...

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Zo, net Black Ops 3 update uitgevoerd (er waren crashes verholpen etc etc). Het probleem trad toen nog steeds op helaas.

Toen besloot ik Geforce Experience te verwijderen. Pc opnieuw opgestart. De dingen uitgevoerd die ik deed waardoor hij vast liep. Tot nu toe nog geen problemen :D. Het probleem lijkt dus te liggen bij Geforce Experience. Ik zie alleen geen zelfde klachten op het forum van Geforce Experience.

Pagina: 1