Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt soms weg, geen idee waardoor

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 11:17
Dag allemaal,

Ik heb al, eigenlijk zeker twee jaar, een heel raar probleem met internet. Ter verduidelijking eerst een schets van de netwerksituatie:

Kabel van Ziggo vanuit de straat -----[huis in]-----Ziggo Modem------[kabel naar andere kamer]-----Apple Time Capsule 1 in Bridge Modus------------[kabel naar boven]----------Apple Time Capsule 2 in volledige routermodus met Wi-Fi.

Dan zit er aan Time Capsule 1 nog een goedkoop TP-Link routertje voor de wifi in die kamer.

Nu zit ik zelf met m'n Macbook verbonden met de Wi-Fi van Time Capsule twee. Regelmatig valt het internet daarbij weg. Gek genoeg blijft radio op de achtergrond gewoon doorspelen en als ik Google probeer te pingen krijg ik een normale respons van 13 ms. Hij blijft echter eindeloos pagina's proberen te laden en er verschijnt niks op het scherm. Op m'n iPhone doet op zo'n moment alles het prima (ik zit dan ook op hetzelfde wifinetwerk), inclusief browsen, wat op de Mac dus niet werkt.

Op zo'n moment is het geen enkel probleem om met de TP-link te verbinden en via daar te internetten, maar via de Time Capsule werkt het op zo'n moment niet meer.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. De Time Capsule talloze keren naar fabrieksinstellingen hersteld, een tweede Time Capsule erbij gehaald (degene die nu in Bridge Modus staat) en die als router gebruikt, en ook heb ik, voordat ik de tweede Time Capsule had, de TP-Link als Bridge gebruikt. Wat ik ook doe, ik blijf het probleem zeker twee keer per dag hebben. Als ik na een kwartiertje weer van TP-Link naar de Time Capsule switch, werkt het allemaal weer prima.

Waar zou dit in hemelsnaam aan kunnen liggen? Hoop dat ik een beetje duidelijk verhaal heb kunnen schrijven maar als er meer info nodig is hoor ik het graag.

• enterz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:48
Ik heb zelf weinig ervaring met de Time Capsules, maar de netwerk setup kan in deze best wel complex zijn als je ze niet goed aansluit.

Wat ik een beetje mis aan informatie is welk apparaat nu je router is in je netwerk? Is dat de Ziggo modem (/router) je TP-Link router, TimeCapsule 1 of TimeCapsule 2. En hoe staat het Ziggo ding (merk, type, instellingen) aangesloten? Is dit in Bridge modus (aangevraagd bij de Ziggo helpdesk!)?

Je wilt in een (simpel) netwerk maar 1 router hebben en niet meer dan dat. In jouw geval, als je zaken niet juist hebt aangesloten, heb je er 4! Dit kan allemaal vreemde problemen met zich meebrengen.

Wat je wilt is dus 1 router (waarschijnlijk je Ziggo modem/router?) en de rest van je wifi apparatuur (time capsules en tp-ling) in AP mode. Dit is meestal vrij simpel door de netwerkkabel in een LAN poort te duwen ipv de WAN poort. Hierover is een heel topic te vinden: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point