Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lichtgewicht OS die chrome kan draaien en plugins

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

• ---Roel---
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-04 18:22
Geachte medetweakers,

Ik zoek een OS dat chrome kan draaien en plugins op chrome kan installeren. Het liefst zo licht mogelijk en dat snel installeert. Chromium OS is geen optie want het kan geen chrome store plugins installeren. Het liefst zou ik het echte chrome OS gebruiken maar ik kan dat niet vinden. Het liefst geen windows aangezien het installeren van windows heel lang duurt.

Mijn prioriteiten zijn als volgt:
1: OS kan chrome met plugins draaien
2: Korte installatieduur
3: Lichteisend qua hardware

Bedankt voor het lezen :D

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In principe zal ieder OS de nodige tijd vragen voor een installatie.
Je geeft niet aan om wat voor hardware het gaat, maar op hedendaagse machines (en met een kale installatie van Windows) moet de installatie toch met een half uurtje bekeken zijn. Net als een willekeurig ander OS.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ---Roel---
het doel is dat ik zo vaak mogelijk een plugin kan installeren op chrome met een ander IP, kan ik dan beter een proxy gebruiken?

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07-07 22:22
Klinkt als misbruik? Als het dat niet is, dan VMs?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ramon schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:53:
Klinkt als misbruik? Als het dat niet is, dan VMs?
Gewoon lekker VDIs opspinnen met random user/password, automagisch inloggen, Chrome installeren en configureren op basis van de GUID van de random user, plugin draaien, VDI uitfaseren en opnieuw beginnen.

Maar inderdaad; aangezien de vraagstelling nogal algemeen is, lijkt het me handig om te weten wat je precies wil bereiken met de vraagstelling want er zijn meerdere wegen naar Rome.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ---Roel---
@Ramon
@MAX3400
Precies ja, VMs.
ISO openen in VMware, plugin installeren, VM uitzetten, VM verwijderen, het hele process opnieuw doen.

• MAX3400

MAX3400

---Roel--- schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:07:
@Ramon
@MAX3400
Precies ja, VMs.
ISO openen in VMware, plugin installeren, VM uitzetten, VM verwijderen, het hele process opnieuw doen.
Euh... Regel dat? Blijkbaar bevestigen wij jouw ideeen al dus: richt het in en succes met je omgeving?

Ik mis nu een beetje dus de link tussen de vraagstelling en de klaarblijkelijke bedachte oplossing van je.

• ---Roel---
MAX3400 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:09:
[...]

Euh... Regel dat? Blijkbaar bevestigen wij jouw ideeen al dus: richt het in en succes met je omgeving?

Ik mis nu een beetje dus de link tussen de vraagstelling en de klaarblijkelijke bedachte oplossing van je.
Wat bedoel je?

• MAX3400

MAX3400

Je start een topic met een hele open vraag zonder omlijning/ideeen. Dan geven Ramon en ik een gelijkwaardig antwoord over VM's/VDI's. En jouw antwoord daarop is dan ---Roel--- in "Lichtgewicht OS die chrome kan draaien en plugins"

Oftewel, jij bevestigt onze ideeen. Je hebt er dus al lang/kort over nagedacht. Ik snap dus niet (meer) waarom je het topic hebt geopend als je al zelf had bedacht om "ISO openen in VMware, plugin installeren, VM uitzetten, VM verwijderen, het hele process opnieuw doen." te gaan doen.

Wat is dus je daadwerkelijke vraag?

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-07 22:06

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True