Packard bell pav80 is aan vervanging toe(mini laptop)advies?

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:34
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn Packard Bell PAV80 mini laptop
Heb rugklachten dus ben op zoek naar een lichte laptop (+- 10 inch).

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 7 (absoluut geen win 8 of nieuwer).
Ik studeer aan het conservatorium, voornamelijk muziek software om transcripties en opnames te maken van mijn eigen spel (Transcribe!, Audacity,Word) en af en toe een filmpje kijken in de trein.
Als ik nu Sibelius open heb staan om te transcriben, en switch naar Transcribe! dan moet ik soms lang wachten, dit irriteert me behoorlijk.
Voor school moet ik ook mezelf opnemen en mijn eigen spel terugluisteren. Als ik dus met Transcribe iets afspeel, er zelf bij meespeel en het met audacity opneem dan gaat dat allemaal erg moeizaam.
Ben gewoon op zoek naar iets meer performance.

Wat is je budget?
Het liefst tweedehands, de packard bell PAV80 die ik nu heb is ook 2e hands (was 50 euro). Alleen heb ik gewoon graag wat meer snelheid en ik kan nu geen films kijken die van iets hogere kwaliteit zijn.
Iets van 100 euro? Ik weet niet wat realistisch is voor mijn eisen. Wil natuurlijk ook geen troep kopen.
(minimaal dual core 2 gb ram ??)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja , alleen maar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Licht van gewicht
- Snelheid
- Filmpje kijken moet kunnen (de packard bell pav80 hapert bij veel films als ze van te hoge kwaliteit zijn).

• saken
owja en accuduur, deze gaat nu iets van 4 a 5 uur mee dacht ik. Voldoet voor mij prima.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 15:01
Heb je zelf al eens rondgekeken in Vraag & Aanbod hier? Al eens op marktplaats gaan kijken?

Welke laptops heb je zoal gevonden? Waar twijfel je tussen?

Het is niet de bedoeling dat wij hier al het opzoekingswerk voor jou gaan doen ;)

Met jouw eisen gaat het even rondspeuren zijn want op tweedehands is het een stuk moeilijker te zeggen naar wat je precies moet kijken aangezien de prijzen nogal kunnen verschillen tussen verkopers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Death1ord schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:31:
Heb je zelf al eens rondgekeken in Vraag & Aanbod hier? Al eens op marktplaats gaan kijken?

Welke laptops heb je zoal gevonden? Waar twijfel je tussen?

Het is niet de bedoeling dat wij hier al het opzoekingswerk voor jou gaan doen ;)

Met jouw eisen gaat het even rondspeuren zijn want op tweedehands is het een stuk moeilijker te zeggen naar wat je precies moet kijken aangezien de prijzen nogal kunnen verschillen tussen verkopers natuurlijk.
Het probleem is dat ik niet precies weet wat momenteel qua processoren goed is.
In de tijd van de Athlon XP , Pentium 4 etc kon ik het nog bijhouden maar het is nu simpelweg zoveel geworden dat ik het overzicht kwijt ben. Ben eigenlijk ook geen echte tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
waar ik tussen twijfel

V&A aangeboden: Samsung NF310-A03NL

V&A aangeboden: HP laptop EliteBook 2530p met SSD, 6GB RAM en Windows 7 of 10 ( lijken me goede specs maar is wel iets groter, ik ben wel rug patient vaak rugklachten)

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH) (lenovo waren vroeger altijd goede laptops kan ik me herinneren)

V&A aangeboden: Asus VivoBook X202E-CT009H

Gewicht is voor mij ook wel belangrijk daar ik veel last van mn rug heb.
Touchscreen hoeft voor mij niet, lekker ouderwets muizen vind ik veel handiger.

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 14-09-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 15:01
saken schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:52:
waar ik tussen twijfel

V&A aangeboden: Samsung NF310-A03NL

V&A aangeboden: HP laptop EliteBook 2530p met SSD, 6GB RAM en Windows 7 of 10 ( lijken me goede specs maar is wel iets groter, ik ben wel rug patient vaak rugklachten)

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad X121e (NWS5RMH) (lenovo waren vroeger altijd goede laptops kan ik me herinneren)

V&A aangeboden: Asus VivoBook X202E-CT009H

Gewicht is voor mij ook wel belangrijk daar ik veel last van mn rug heb.
Touchscreen hoeft voor mij niet, lekker ouderwets muizen vind ik veel handiger.
De HP biedt het meest bang-for-the-buck omdat er een 80 GB SSD in zit ipv een HDD. Dit is de hoofd reden waarom nieuwe laptops nu zo snel zijn. De HDD vertraagt alles enorm en moet je soms lang wachten voor een programma is opgestart.

Nu, dit is wel 2x over jouw budget wat zeker niet mis is én het gaat over een Belgische tweaker (zoals ik) en wij gebruiken nog steeds AZERTY toetsenborden dus daar ga je rekening moeten mee houden dat dit toch wel wat anders in elkaar zit. Qua gewicht is deze niet zwaarder dan de andere laptops als de specs van de tweakers site correct is (1.3 kg)

De 2e optie is de Samsung. Deze heeft een hybride HDD (of een SSHD) wat betekend dat deze een traditionele HDD combineert met een SSD. Dit is een stuk sneller dan een HDD maar nog steeds traag tov een SSD maar met jouw budget is het een héél goede deal.

Die Samsung zal normaal geen probleem moeten hebben met filmpjes kijken en de overige zaken die je momenteel doet. En aangezien deze ook Windows 7 heeft (de HP draait vista) is het volgens mij een prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Sorry voor de late reactie, ik kon de link naar dit topic niet weer vinden.
De belgische laptop spreekt mij het meeste aan;wel iets groter dan de 10 inch scherm die ik nu heb.....
Helaas wel jammer van het AZERTY keyboard.
btw... ook niet geheel onbelangrijk, ik wil Windows 7 gaan draaien, en sommige films die ik kijk zijn wel HD.

Heb ondertussen nog even verder gekeken en kwam het volgende tegen:

V&A aangeboden: HP Pavilion dm1-3200sd E350/3GB/320GB

V&A aangeboden: HP Pavilion dv2-1030 (NM325UA)

V&A aangeboden: Dell Latitude E4200 ultra portabble U9600 12,1 inch & 256gb SSD

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad X220 i5-4GB-320GB (evt SSD) (wel wat aan de prijzige kant....)

V&A aangeboden: Acer Aspire V5-132P touchscreen laptop (weet alleen niet of dit sterke processor is)

marktplaats:

http://www.marktplaats.nl...87hZjO468qYdCWB463gnCScI0 (snap niet waarom de i7 goedkoper is dan de i5)

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr (een celeron processor, dat is toch niet met meerdere cores? )

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr (wellicht iets aan de grote kant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
http://www.marktplaats.nl...ail&utm_campaign=ASQ_MAIL is 13 inch, maar dat lijkt me niet echt compact.. (in de zin van mini laptop)
Pagina: 1