Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Business Contact Manager 2010

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 22:19
Ik bekijk MS BCM in Outlook 2010 om te zien of we dit voor onze projecten kunnen gaan inzetten.
Ik heb een testopstelling gemaakt met zo'n beetje het begin van de logica die we willen gaan gebruiken.

Een vraagje wat ik via Google niet kan achterhalen, ik wil een aantal project templates gaan gebruiken maar het aanmaken van een project met de standaard knop ligt erg voor de hand, dat gaat leiden tot de verkeerde typen projecten.
Hoe kan ik een knop maken die standaard een project op basis van het juiste template aanmaakt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerste hit op Google voor mij: http://blogs.msdn.com/b/b...1-form-customization.aspx

Ik mis een klein beetje wat je al hebt uitgezocht over de (mogelijke) programmability van BCM, wat je al geprobeerd hebt te maken/regelen en waar je daarin nu vastloopt

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mvandek2
Je link bevat wel de vraag maar niet het antwoord.

Ik heb het lint aangepast, een nieuwe groep aangemaakt en daar de knop "Project maken op basis van een sjabloon" in geplaatst.
Ik heb iets over het hoofd gezien denk ik want die opdracht zag ik eerder niet.
Bedankt voor de vlotte reactie i.i.g.!

Nog iets wat ik je graag voorleg, ik heb een veld met het projectbedrag in m'n aangepaste project template. Ik zou dit graag in het gerelateerde account record willen gebruiken voor een overzicht. Ik dacht dat je hiervoor het relatieveld diende te gebruiken maar dat werkt niet.
Heb je een idee hoe dat te realiseren?

Verwijderd

Wat voor een overzicht wil je precies? Wil je alleen de Accountnaam zien bij de projectgegevens? Want als het laatste het geval is dan kun je volstaan met het toevoegen van de kolom Accountnaam aan je overzicht met daarbij het veld Projectbedrag en de overige projectgegevens.

• mvandek2
Inderdaad lijkt het me ook nuttig de gekoppelde Opdrachtgever te tonen in het overzicht Zakelijke projecten maar die kan ik niet selecteren als kolom. Mijn eigen accounttype Opdrachtgever is op basis van het recordtype Account.

Wat ik bedoelde is in het Opdachtgever overzicht een grafisch overzicht van cummulatieve project omzet. Ik zie een gadget Belangrijkste klanten die het veld Omzet gebruikt, vandaar.

[ Voor 4% gewijzigd door mvandek2 op 28-08-2015 15:22 ]

Verwijderd

Het is misschien een beetje verwarrend, maar om de Opdrachtgever (= gekoppelde Account of Zakelijke contactpersoon) te tonen in het overzicht Zakelijke projecten dien je het veld ParentDisplayname toe te voegen. Ben je hiermee geholpen?

• mvandek2
Dat is 'm inderdaad, bedankt!
Ik moet zeggen wel enthousiaster te worden met BCM al moet ik wennen aan de logica.

Kan je me op weg helpen hoe ik een metriek kan maken van de financiële velden in een project?

• mvandek2
Anybody?

• mvandek2
Toch nog een poging op dit forum.

Ik vraag me af of BCM überhaupt een optie is voor wat ik voor ogen heb. Ik dacht een tool gevonden te hebben die klein en flexibel is zodat we dit met onze eigen afdeling kunnen opzetten, uitbreiden en onderhouden.
Ik heb te maken met intake gesprekken met personen en dacht per persoon een project aan te maken.
Ik heb 2 vragen waaruit denk ik gaat blijken of dit een logische opzet is.

1 - Een persoon kan al dan niet werknemer zijn van een bedrijf.
Dit regel je dan lijkt mij met het al dan niet koppelen van een zakelijk contact persoon aan een account.
2 - Het zou handig zijn onderscheid te kunnen maken tussen personen waarmee contact is geweest (dus waarvoor een project bestaat) en overigen.
Is het mogelijk zodra er een project met een (zakelijk contact)persoon gedaan is deze een aparte status te geven (bijv. client) en dit recordtype ook in een apart overzicht te laten terugkomen naast de overige zakelijke contactpersonen?

Bij voorbaat dank,

Mark

• mvandek2
Krijg de indruk dat de installed base van BCM erg beperkt is.
Kan natuurlijk ook dat BCM geen vragen triggered, dat is dan alleen maar positief uit te leggen.

Weet iemand een (actief) BCM forum ergens?
Pagina: 1