Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WSS2.0: upgrade naar Sharepoint 2010

Pagina: 1
Acties:

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 13:01
In het kader van een windows 2003 naar 2008R2 migratie probeer ik een sharepoint services 2.0 te migreren naar sharepoint 2010.
De server host slechts 1 site, er worden ook geen common templates gebruikt.

In alle documentatie die ik vind (technet en daarbuiten) komt quasi dezelfde procedure voor:
- Upgrade naar sharepoint 2007/WSS3.0 SP2
- export database, en importeer op sharepoint 2010 en laat deze updaten

Het probleem is al bij stap 1: het upgraden naar (in ons geval) wss3.0.
De procedure kan niet eenvoudiger zijn, je runt de installer, doe de pre upgrade scans en voer de config wizard uit.

Dit alles loopt zonder fouten, maar na het uitvoeren van de upgrade werkt de site niet meer.
Ik kan hem ook nergens terugvinden in het admin panel.

Nu heb ik niet veel sharepoint ervaring, dus zie ik hier misschien iets over het hoofd, maar ik kan er niet onmiddelijk iets over terug vinden.
Zijn er mensen met ervaring, ideëen of suggesties?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Begin eens met uitleggen wat er precies niet werkt...

Wat zijn de (fout)meldingen in de windows eventlog?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• IceTeaGX
IceTeaGX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:54:
Dit alles loopt zonder fouten, maar na het uitvoeren van de upgrade werkt de site niet meer.
Ik kan hem ook nergens terugvinden in het admin panel.
Daar komt het dus op neer.

Upgrade is zonder fouten verlopen, maar de sharepoint site is er gewoon niet meer.
op URL vind hij niks en vanuit het admin panel zie ik nergens een vermelding ernaar staan.

Ik heb ondertussen ook een stsadm backup en restore (op nieuwe server) geprobeerd, maar dan klaagt hij dat er bepaalde applications en/of sites niet aanwezig zijn.
Ik ga proberen dit op een of andere menier te reconstrueren, maar dit is mijn "kennis" van sharepoint al danig op de proef stellen.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Even puur uit interesse : waarom migreren jullie van oude meuk naar oude meuk? 2008r2 zit al sinds begin dit jaar in de extended support en is over ongeveer 4 jaar out of support.
SP2010 is in oktober in de extended support en gaat er ook per 2020 uit.

Op deze manier zitten jullie over een paar jaar met weer een noodzakelijke migratie.

• IceTeaGX
Multinational corporate politics. Ik ben er slechts als consultant.
Men is op de hoogte, maar ik dien natuurlijk de opgelegde voorwaarden te respecteren.

Om nog even verder te gaan: als niet-sharepoint persoon nog war verder zitten klungelen (thank god for VM's and snapshots)
Natuurlijk verlies ik heel veel tijd gewoon omdat ik zaken niet weet, en die nergens beschreven zijn/waarvan men van uit gaat dat ze geweten zijn. Daarom dat ik hier eens hoor of er iemand is die de situatie kent en weet wat ik over het hoofd zie.

Anders zal men externe experts moeten zoeken. Sharepoint was hoe dan ook best effort langs mijn kant.
Ik heb momenteel geen tijd om daar even een volledige bijscholing over mee te pikken.

• denpowel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 19:53
Staan er error's of warnings in de %COMMONPROGRAMFILES%\Microsoft Shared\Web server extensions\12\LOGS\upgrade.log ???

Of vind je hier effectief :
Finished upgrading SPFarm Name=<Name of Configuration Database>
In-place upgrade session finishes. Root object = SPFarm=<Name of Configuration Database>, recursive = True. 0 errors and 0 warnings encountered.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de content database wel zichtbaar in de Central Administration? Zo ja, probeer eens een content database detach / attach (in SharePoint, niet SQL Server).

• IceTeaGX
Spijtig genoeg is er besloten de migratie manueel uit te voeren naar SPS2010, en mijn termijn daar was ten einde.

Toch bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1