Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie/werk.

Pagina: 1
Acties:

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
Mag gesloten worden, F205TA is het toch geworden.

Beste Tweakers,

Voor mijn parttime baan zoek ik een klein/betaalbaar laptopje waarmee ik makkelijk in de trein kan werken en op locatie. (Veel wisselen van ruimtes.)

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop zal worden gebruikt om voornamelijk Office te draaien, spotify en wat webbrowsen.
Ik ben nogal een multitasker en heb zo 5 word doc's, 3 powerpoints, 2 excels en een paar PDFjes open staan, dit terwijl spotify mij van muziek voorziet en ik Google Chrome (goodbye ram) gebruik om alle Feestboek items bij te houden.
Ik heb op al mijn systemen windows 10 staan en zou dit graag zo willen houden.

De HDMI uitgang zal veel gebruikt worden voor het projecteren naar Beamers/digiborden et cetera.

Wat is je budget?
Na de netbook roundup zou ik het graag in die prijsklasse willen houden, 200-300 euro.
Maar als het moet spaar ik liever nog even door voor iets waar ik meer m'n ding mee kan doen.

Schermgrootte
Omdat het lekker portable moet blijven en ik ook nog een beetje fatsoenlijk wil typen zoek ik iets in de 13" categorie.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Deze laptop zal 2/3 dagen in de week in mijn tas zitten, OV gebruik dus een lichte laptop met lange accuduur is gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, asus, toshiba of sony.
Liefste met een SSD of de mogelijkheid om deze in te bouwen.

Dit netbook had mijn interesse maar ik denk dat ik hier problemen mee ga krijgen mbt beperkte geheugen:
http://tweakers.net/price...-f205ta-bing-fd018bs.html

[ Voor 11% gewijzigd door Artilux op 02-09-2015 19:52 ]

Antfarmer

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb mijn vriendin een half jaar geleden deze gekocht: pricewatch: Asus F551MAV-BING-SX1008B maar de Cel. N2840 houdt niet over bij echt hardcore multitasken.

Voor 270€ een prima ding voor wat office dingen. Nu is dat echt wel minimum qua processor en geheugen, ik denk eerlijk gezegd dat je met 4gb ook nog wel uit de voeten kunt maar je eerder moet kijken naar een wat betere processor. Dan kom je al gauw uit op een laptop van rond de 400€ meegenomen is wel is dat je dan ook keuze hebt uit laptops met 6gb of 8gb geheugen.

Wat ik zelf wel zou doen is 100€ er naast leggen om de hdd te upgraden voor een 250gb SSD, heb je sowieso ruimte genoeg zonder dat het krap wordt en een flinke multitaskspeed boost(om het zo maar te noemen).

Je moet ook even aangeven waar je voorkeur ligt qua schermgrootte, daar ligt een wezenlijk verschil tussen 11/13/15 inch.

Mijn conclusie je moet er sowieso nog 100-200€ bij doen wil je iets fatsoenlijks in huis halen waar je je niet aan gaat ergeren.

http://tweakers.net/categ...zookwahdYGMrur8m8yBl2M8Qs

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
True schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:55:

Je moet ook even aangeven waar je voorkeur ligt qua schermgrootte, daar ligt een wezenlijk verschil tussen 11/13/15 inch.
Ik heb het aangepast.
Bedankt voor de tip, ik zoek zelf iets van het formaat 13". Ik vond het netbookje wat ik hierboven noemde qua formaat wel z'n charmes hebben. Lekker licht en klein, past zonder frommelen in m'n tas.

Het later uitbreiden naar een SSD was ik wel van plan, als het kan natuurlijk. Dat is een betaalbare upgrade die gebruiksgemak inderdaad een flinke boost geeft.

Ik ga mijzelf eens verder orienteren op jouw tip. _/-\o_

Ik ben mij er trouwens wel van bewust dat ik misschien iets rustiger aan zal moeten doen met m'n multitask gedrag. Een paar documentjes minder open hebben staan moet namelijk ook wel lukken.

Antfarmer