Toon posts:

Philips 109S20 / 109B20 / 109P20

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welke zou ik nemen voor 2d toepassingen (coderen, internet, enzo, geen games)?

ik heb ook geen reuze budget...

en wat zijn de belangrijkste verschillen?

thx

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15
De 109P20 is het duurst en het best. Heeft een triniton scherm. Die andere 2 niet, dacht ik (109S20 zeker niet).
Het verschil tussen de 109S20 en de 109B20 weet ik niet zo goed, ik weet wel dat de S-serie het goedkoopst is...

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
109P20 natuurlijk wel de duurste maarja kwaliteit is dan ook zeer goed (brilliance van philips is alijd goed)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:19
m'n pa heeft de 109P

SUPERSTRAK beeld, echt een perfecte monitor.

maarja, kost idd wel $$$$$$$$$$

wij hadden nog geluk, konden hem (nieuw) van het werk overkopen voor hfl 500 :o

Nu moet ik alleen nog proberen, om dat ding te krijgen :)
Ik heb nu een 15" (17" normaal) LCD monitor, maar met wat geluk wil mien pa wel ruilen :P

moet toch maar ff gaan praten.... >:)

• Rico
  • Laatst online: 23-08 21:17

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb zelf de 109P20 en werkelijk een super scherp beeld. Ook alle instellingen zoals convergentie en geometrie stonden bij mij vanaf fabriek al zeer goed ingesteld.
De 109P heeft dus trinitron en de 109B heeft geen trinitron en dus niet een compleet vlak scherm.
De 109S heeft een normaal bol scherm.
Ik denk dat tussen de B en de P ongeveer 150,- tot 200,- verschil zit dus zou toch echt voor de 109P20 gaan.
De 109P heeft wel de 2 lijntjes over het scherm omdat het trinitron is. Als je dit niet wilt moet je de 109B nemen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bol is dat scherm? maakt dat veel uit? is het beter/slechter voor je ogen?

Verwijderd

Topicstarter
op de site van philips heb ik volgend beeld van de 109S20 (ik heb een linkje geplaatst, want het is nogal groot)

http://www.ce-europe.philips.com/downloads/products/109s20_h.jpg

nu wat er in het scherm staat, dus IE met hun siteje, denken jullie dat dat een echte foto is, of hebben ze gewoon screenshot gemaakt, wat geroteerd en dan geplakt op een foto van de monitor :?

ik vind het nl. een rare foto, het scherm dat een beetje bol is, en dan de screenshot die mooi recht is...

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ook de Hz frequentie van de 109p ligt hoger dan die van de 109b. Dus beter voor je ogen, en trillingsvrij op hogere res.

• dextertje
Op dinsdag 19 juni 2001 13:46 schreef Jppr het volgende:
nu wat er in het scherm staat, dus IE met hun siteje, denken jullie dat dat een echte foto is, of hebben ze gewoon screenshot gemaakt, wat geroteerd en dan geplakt op een foto van de monitor :?
Dat screenshot is niet geheel recht, kijk maar naar de horizontale lijn van IE zelf, bovenaan, die loopt krom. Vreemd dat de lijnen eronder wel recht lopen.
Meestal zijn plaatjes van monitoren gemonteerd en worden er afbeeldingen ingeplakt, maar deze ziet er best echt uit, eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
kan het wel dat dat beeld zo dicht bij de rand van de monitor ligt?

• dextertje
Op dinsdag 19 juni 2001 14:17 schreef Jppr het volgende:
kan het wel dat dat beeld zo dicht bij de rand van de monitor ligt?
Hmmm, bij mijn monitor (109P20) in elk geval niet. Hoe groot ik het beeld ook uitrek, ik zie altijd wel een zwart randje, vanuit elke hoek... Dus misschien had je gelijk en is ook in dit plaatje het beeld gewoon erin geplakt.

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de nadelen van bolle beeldbuizen?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 19:13 schreef Jppr het volgende:
wat zijn de nadelen van bolle beeldbuizen?
minder scherp(maar toch nog best redelijk goed)
veel minder contrast als een P.
de kleuren zijn minder bij de P zijn ze echt heel erg mooi!.

kheb ze naast elkaar staan een 109b van een jaar oud(toen waren ze nog bol) en een van een week oud brilliance 109p dit is echt de mooiste monitor die ik ooit heb gezien!!!
et enigste nadeel zijn de 2 horizontale lijntjes waar ik int begin niet eens vanaf wist.
maar echt de kleuren zijn zo moooiiiiiiiiiii
bij een P

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 10:15 schreef Rico het volgende:
Ik heb zelf de 109P20 en werkelijk een super scherp beeld. Ook alle instellingen zoals convergentie en geometrie stonden bij mij vanaf fabriek al zeer goed ingesteld.
De 109P heeft dus trinitron en de 109B heeft geen trinitron en dus niet een compleet vlak scherm.
De 109S heeft een normaal bol scherm.
Ik denk dat tussen de B en de P ongeveer 150,- tot 200,- verschil zit dus zou toch echt voor de 109P20 gaan.
De 109P heeft wel de 2 lijntjes over het scherm omdat het trinitron is. Als je dit niet wilt moet je de 109B nemen.
bewijs me dat de 109P20 een trinitron beeldbuis heeft!!!!!!!!! :)

volgens mij (en ik heb h'm zelf ook) is het gewoon een diamondTron die heel goed is afgesteld...

maar als jij dat zegt, dan moet je het ook kunnen bewijzen.

• dextertje
Op dinsdag 19 juni 2001 21:15 schreef Tequila4alvin het volgende:
bewijs me dat de 109P20 een trinitron beeldbuis heeft!!!!!!!!! :)
Uh... Mja, diamandtron, trinitron... Een pot nat. :+ Okee, er is natuurlijk verschil, maar het ging op 't principe. Ik was gewoon er ff niet bij met m'n hoofd, is hetzelfde effect als het Luxaflex(R) of het Aspirine(R) effect. :o

Als jij zegt dat het Diamondtron en geen Trinitron is, geloof ik dat onmiddellijk. :)

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Op dinsdag 19 juni 2001 14:12 schreef dextertje het volgende:

[..]

Dat screenshot is niet geheel recht, kijk maar naar de horizontale lijn van IE zelf, bovenaan, die loopt krom. Vreemd dat de lijnen eronder wel recht lopen.
Meestal zijn plaatjes van monitoren gemonteerd en worden er afbeeldingen ingeplakt, maar deze ziet er best echt uit, eigenlijk...
Zeker gemonteerd kijk maar naar de lijntjes aan de rechter linker kant van het scherm! om de paar centimeter maken ze een knikje, veel te dicht op de rand, beeld ligt altijd iets dieper dan de plastic rand....

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:37

Hu9o

Schokkend

Volgens mij is de foto ook nep. (ik bedoel dus dat het plaatje erover is geplakt)

En ik heb nog een vraag, ik hoor steeds de term CONTRAST terug keren. Kan iemand uitleggen wat daar precies mee bedoeld wordt?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel wat contrast is maar ik kan het niet zo goed uitleggen. als je bvb een zwart-wit foto hebt, en er is hoog contrast, dan zie je heel duidelijk het verschil tussen het wit en zwart. Is er weinig contrast, dan zie je niet duidelijk het verschil, en is alles wat meer grijs.

nu we toch aan het woordenboeken zijn, kan iemand moiré uitleggen?

Verwijderd

contrast (inderdaad moeilijk uit te leggen)
is de félheid tussen wit en zwart.
net als bij de nieuwe philips tv's zie je dynamic contrast min med max, als je daar naar kijkt zie je heel goed wat et doet, vooral bij spelletjes!!op een tv.
moiré is om die hinderlijke strepen (soort van magnetische afbuigingslijnen) weg te krijgen.
alhoewel je et meestal beter uit kan laten staan.

Verwijderd

Topicstarter
in reviews zeggen ze soms dat een monitor last heeft van moiré... wat is dát dan?

Verwijderd

Topicstarter
omhoog die post :P

• dextertje
Op dinsdag 19 juni 2001 23:48 schreef dragak het volgende:
moireé is om die hinderlijke strepen (soort van magnetische afbuigingslijnen) weg te krijgen.
Ehm, nee. Moire is het effect dat je op tv ziet als er iemand een kledingstuk met fijne ruitjes draagt. Dit geeft een bepaald patroon (kan het ook niet zo goed uitleggen).
Enige monitor waarbij ik dat duidelijk gezien heb, is m'n pa's monitor (Iiyama Vision Master Pro 450), bij het afsluiten van Windows. Dan krijg je zo'n grijze waas voor je scherm en op zijn monitor geeft dat duidelijke moire-effecten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. ik denk dat ik ondanks het bolle toch voor de S20 ga...

Verwijderd

Topicstarter
of toch niet: ik heb in een winkel de S20 bekeken, en idd, dat bolle scherm is toch nogal oud. Ik ga wat doorsparen voor die P20. Kost niet zoooo veel meer...

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Goede beslissing.
Heb ook de P20 en wat een scherm. Hoef de komende jaren geen andere meer.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem wsl bij Dell.be kopen (ik woon in België). Hoe zit dat met garantie?

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

garantie is goed.
Binnen 24uur een andere monitor bij een storing.

• Kirpeknots
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik wou ook een 109P20.

Maar ben voor een dell triniton flattron gegaan. (Dell P991)

Voor hefl 749,- excl. btw bij http://www.lebox.nl

Ik werd getipt door iemand op tweakers

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de verschillen? ben je tevreden van het beeld?

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Hij komt als het goed is vandaag binnen.

Ik kan je het verschil geven met een Philips 107S die hij gaat vervangen.

Ik heb met het grotere broertje van dit scherm gewerkt (P1110) en die bevalt me erg goed. Zodra hij binnen is zal ik het resultaat posten.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt

• Hu9o
  • Laatst online: 13:37

Hu9o

Schokkend

Op dinsdag 26 juni 2001 12:46 schreef Kirpeknots het volgende:
Hij komt als het goed is vandaag binnen.
Is hij al binnen? ik ben namelijk ook wel beniewd. Zelf wil ik een Iiyama 452 Pro kopen, maar je zeker geen ervaring met die....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Er bestaat ook nog een Philips BR201CS 21" van ruim 5000 piek. Wat is daar zo speciaal aan?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
dat het een 21" is :P

en ook heel duur

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Heb gebeld.

Het wordt morgen. Maar posten zal ik.

De Dell P991 is een 19" flat triniton (flattron)
Pagina: 1