HDMI geluid werkt niet op Compaq presario Q6o

Pagina: 1
Acties:

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12 15:27
Beste tweakers,
Ik heb onlangs van een medetweaker een Compaq Presario Q 60 overgenomen die deze geupgrade heeft met een AMD Athlon X2 QL 65 en intel 320 SSD en 4 gb geheugen en standaard met een videokaart .NVIDIA GeForce 8200M G [HP]
Origineel met Windows Vista maar geleverd met Windows 10.
Omdat HDMI totaal geen beeld noch geluid gaf heb ik Windows 7 er op geinstalleerd en met de originele HP drivers het HDMI signaal aan de praat gekregen echter zonder geluid.
Van alles gegoogled en verschillende drivers geprobeerd, bios update enz...
Btw als de hdmi kabel tijdens het rebooten in de laptop zit boot hij niet door en blijft het scherm op zwart.
Zonder kabel geen probleem.
Diverse tv's en kabels geprobeerd..wie heeft een oplossing

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Die GeForce 8000 series moesten met een intern audio kabeltje van geluidskaart/moederbord naar GPU voorzien worden van een audio stream; er zat geen geluidscapability op de GPU zelf. Kijk maar eens onder je audio devices...

• benniep
Staat er wel tussen Nvidia high definition audio...ook kan ik het kiezen in het audio pictogram op de taakbalk en zie ook beweging in het grafiekje bij een geluidstest.

• benniep
This solved the problem http://h30434.www3.hp.com...-on-HDMI-port/td-p/477495 oude vista driver topic kan dicht