Hallo.
Ik heb een, naar mijn mening, vreemd probleem. Ik heb onlangs Devolo Powerline adapters aangeschaft omdat ik digitale televisie wou installeren. Dit werkt perfect.
Ter info: ik ben klant bij Scarlet internet en heb dus een SagemBox.
Ik heb geprobeerd om een schema te maken : klik
De Devolo adapters hebben 2 ethernetpoorten. Ik zou dus, naast het televisieverkeer, ook graag het internetverkeer (LAN) hierop aansluiten zodat ik bijvoorbeeld een playstation, printer, ... kan verbinden met het netwerk. Ik probeer dit te doen door ook een LAN poort aan te sluiten op de Devolo adapter, als volgt: klik
Als ik dit doe gebeuren enkele vreemde zaken:
Ik heb een, naar mijn mening, vreemd probleem. Ik heb onlangs Devolo Powerline adapters aangeschaft omdat ik digitale televisie wou installeren. Dit werkt perfect.
Ter info: ik ben klant bij Scarlet internet en heb dus een SagemBox.
Ik heb geprobeerd om een schema te maken : klik
De Devolo adapters hebben 2 ethernetpoorten. Ik zou dus, naast het televisieverkeer, ook graag het internetverkeer (LAN) hierop aansluiten zodat ik bijvoorbeeld een playstation, printer, ... kan verbinden met het netwerk. Ik probeer dit te doen door ook een LAN poort aan te sluiten op de Devolo adapter, als volgt: klik
Als ik dit doe gebeuren enkele vreemde zaken:
- Als ik de lampjes op de sagembox bekijk (bij de ethernetpoorten) lijkt het alsof het televisieverkeer plots via de LAN aansluiting begint te lopen. De LED's van de TV1 aansluiting flikkeren niet meer, de LAN1 aansluiting wel. Televisie blijft werken.
- Een gewone internetverbinding kan niet meer tot stand gebracht worden via de powerline
- het Wifi netwerk houdt ermee op. Er is nog een netwerk, maar ik kan vanop mijn smartphone niet meer connecteren (krijg melding foutief paswoord, terwijl dit 100% juist is). Via mijn laptop kan ik er wel mee verbinden, maar is het internet onbereikbaar.