Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet + TV over powerline

Pagina: 1
Acties:

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:14
Hallo.

Ik heb een, naar mijn mening, vreemd probleem. Ik heb onlangs Devolo Powerline adapters aangeschaft omdat ik digitale televisie wou installeren. Dit werkt perfect.
Ter info: ik ben klant bij Scarlet internet en heb dus een SagemBox.

Ik heb geprobeerd om een schema te maken : klik

De Devolo adapters hebben 2 ethernetpoorten. Ik zou dus, naast het televisieverkeer, ook graag het internetverkeer (LAN) hierop aansluiten zodat ik bijvoorbeeld een playstation, printer, ... kan verbinden met het netwerk. Ik probeer dit te doen door ook een LAN poort aan te sluiten op de Devolo adapter, als volgt: klik

Als ik dit doe gebeuren enkele vreemde zaken:
  • Als ik de lampjes op de sagembox bekijk (bij de ethernetpoorten) lijkt het alsof het televisieverkeer plots via de LAN aansluiting begint te lopen. De LED's van de TV1 aansluiting flikkeren niet meer, de LAN1 aansluiting wel. Televisie blijft werken.
  • Een gewone internetverbinding kan niet meer tot stand gebracht worden via de powerline
  • het Wifi netwerk houdt ermee op. Er is nog een netwerk, maar ik kan vanop mijn smartphone niet meer connecteren (krijg melding foutief paswoord, terwijl dit 100% juist is). Via mijn laptop kan ik er wel mee verbinden, maar is het internet onbereikbaar.
Mijn vermoeden is dat de oorzaak bij de werking van de interne switch in de Devolo adapters ligt. Maar ik kan er weinig info over vinden hoe die dingen precies te werk gaan. Misschien kan één van jullie hier meer over vertellen? Ik zou dus graag het televisieverkeer én het internetverkeer over het elektriciteitsnet sturen, is dat uberhaupt mogelijk?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die devolo is een domme switch en kan dit niet.

• iRbn
KillerAce_NL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:09:
Die devolo is een domme switch en kan dit niet.
Bedankt voor je reactie.
Hoe kan ik dit dan oplossen? Kan dit bijvoorbeeld werken als ik zelf een switch tussen de sagembox en de devolo adapter zet als volgt?

sagemboxTV---------SWITCH-------Devolo
sagemboxLAN--------|

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Je hebt VLAN nodig, hiermee kun je verschillende netwerken(LAN en TV) gebundeld door dezelfde kabel sturen(en devolo`s ) en later weer splitsen.
Het komt er dan als volgt uit te zien:

sagembox[LAN EN TV]>Vlanswitch>Devolo>Devolo>Vlanswitch[LAN EN TV beschikbaar op verschillende poorten]

• iRbn
Tazzios schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:21:
Je hebt VLAN nodig, hiermee kun je verschillende netwerken(LAN en TV) gebundeld door dezelfde kabel sturen(en devolo`s ) en later weer splitsen.
Het komt er dan als volgt uit te zien:

sagembox[LAN EN TV]>Vlanswitch>Devolo>Devolo>Vlanswitch[LAN EN TV beschikbaar op verschillende poorten]
Bedankt!

Met andere woorden : met 2 van deze switches moet het perfect werken? (na instellen van de vlans)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Jeps, op die manier ziet het voor de apparaten er uit alsof ze met een eigenkabel op de sagem zijn aangesloten:

virtueel dus:
Sagembox(TV1)> Digitale Tv
Sagembox(LAN1)> playstation, printer

• iRbn
Sorry voor de massive bump, maar ik wou geen nieuwe thread maken.
Ik heb de managed switches intussen gekocht en vandaag opgezet. Alles werkt perfect over powerlines aan goede snelheid (1 VLAN voor internet, en 1 VLAN voor TV).

Echter, als er TV verkeer loopt (TV staat aan), dan gaat de wifi niet/zeer traag werken (<1Mbps terwijl vlot 20Mbps gehaald wordt over wifi als de tv uitstaat).

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Mijn provider is Scarlet, met een sagembox als modem.

EDIT: gefixed. Er was nog iets fout met de configuratie van de switches

[ Voor 7% gewijzigd door iRbn op 21-11-2015 17:14 ]

Pagina: 1