Advies Home cinema "probleem"

Pagina: 1
Acties:

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zoek een?
home cinema of blu ray speler omdat mijn huidige systeem (DVD lezer) stuk is en reparatie te duur is

Wat is je budget?
200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zou idealiter mijn 3.1 boxen erop aansluiten zodat ik niet een geheel nieuw systeem hoef te kopen
Ik zal vooral films (DVD en blu-ray kijken. Daarnaast gaat het geluid van de TV ook via de boxen dus een optische ingang is gewenst, evenals Radio. Deze zijn echter niet noodzakelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb enkele blu-ray spelers met analoge uitgang gevonden. Probleem is dat deze vaak 5.1 of 7.1 zijn en ook de aansluiting (tulp) is anders dan mijn huidige stekkers. Ik weet niet of ik deze kan omzetten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben geen audiofiel, eerder een TV-freak. Dat betekent dat de DVD en blu-ray gewoon goed beeld moeten geven.
Daarnaast vind ik het zonde om mijn bestaande speakers niet te gebruiken. Idealiter vind ik dus een blu-ray/receiver met 3.1 set-up.

Ik heb zelf nu een samsung HT-C7300. Met subwoofer, twee zijspeakers en een frontspeaker. Het heeft wifi, smart-tv, optisch in, HDMI. Zoals gezegd zoek ik vooral een optische in en de mogelijkheid om mijn 3.1 speakers aan te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Batsu op 27-08-2015 09:18 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Advies Home cinema "probleem"

Crossposten is niet de bedoeling.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gelukkig is het nog volledig onduidelijk wat voor 3.1 setje je hebt en wat voor ingangen hij wel heeft

Iperf

• Batsu
het was mij niet duidelijk of het in deze topic moest of in de andere, vandaar

• Batsu
Fish schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:15:
Gelukkig is het nog volledig onduidelijk wat voor 3.1 setje je hebt en wat voor ingangen hij wel heeft
zal het aanpassen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1250 berichten hier en nog crossposten, dubbelposten, en onnodig kicken ....

wauw, als de je info nou in de kick had gepost was het nog nuttig geweest

edit: @beneden, nee hoor het ging er meer over dat het handig zou zijn als je zelf wat nuttigs toevoegde

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 27-08-2015 09:20 ]

Iperf

• Batsu
Fish schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:18:
1250 berichten hier nog nog crossposten, dubbelposten, en onnodig kicken ....

wauw, als de je info nou in de kick had gepost was het nog nuttig geweest
azijn gedronken vandaag? Je hoeft niet te reageren als je niets toe te voegen hebt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:12:
Ik zoek een?
home cinema of blu ray speler omdat mijn huidige systeem (DVD lezer) stuk is en reparatie te duur is

Wat is je budget?
200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zou idealiter mijn 3.1 boxen erop aansluiten zodat ik niet een geheel nieuw systeem hoef te kopen
Ik zal vooral films (DVD en blu-ray kijken. Daarnaast gaat het geluid van de TV ook via de boxen dus een optische ingang is gewenst, evenals Radio. Deze zijn echter niet noodzakelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb enkele blu-ray spelers met analoge uitgang gevonden. Probleem is dat deze vaak 5.1 of 7.1 zijn en ook de aansluiting (tulp) is anders dan mijn huidige stekkers. Ik weet niet of ik deze kan omzetten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben geen audiofiel, eerder een TV-freak. Dat betekent dat de DVD en blu-ray gewoon goed beeld moeten geven.
Daarnaast vind ik het zonde om mijn bestaande speakers niet te gebruiken. Idealiter vind ik dus een blu-ray/receiver met 3.1 set-up.

Ik heb zelf nu een samsung HT-C7300. Met subwoofer, twee zijspeakers en een frontspeaker. Het heeft wifi, smart-tv, optisch in, HDMI. Zoals gezegd zoek ik vooral een optische in en de mogelijkheid om mijn 3.1 speakers aan te sluiten.
Blueray spelers die enkel analoge uitgangen hebben? Onmogelijk lijkt me. Het lijkt me toch dat die minimaal HDMI hebben en vaak ook nog een optische uitgang.

Heb even de specs van je set opgezocht en volgens mij kan je daar iedere willekeurige bluerayspeler aanhangen met een HDMI uitgang. Gezien je systeem zou ik hier weinig aan uitgeven en op termijn als je wat meer centen hebt iets moois kopen.

Succes!

• Batsu
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Blueray spelers die enkel analoge uitgangen hebben? Onmogelijk lijkt me. Het lijkt me toch dat die minimaal HDMI hebben en vaak ook nog een optische uitgang.

Heb even de specs van je set opgezocht en volgens mij kan je daar iedere willekeurige bluerayspeler aanhangen met een HDMI uitgang. Gezien je systeem zou ik hier weinig aan uitgeven en op termijn als je wat meer centen hebt iets moois kopen.

Succes!
Super! Ik had er niet aan gedacht dat ik ook 2 HDMI ingangen heb. Hierdoor kan ik mijn huidige set als pass through gebruiken denk ik!?

Ik ga dat eens proberen thuis!

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Super! Ik had er niet aan gedacht dat ik ook 2 HDMI ingangen heb. Hierdoor kan ik mijn huidige set als pass through gebruiken denk ik!?

Ik ga dat eens proberen thuis!
Als je het echt goedkoop wil doen....hang je pc/laptop eraan. Klaar! ;)

• Batsu
helaas heeft die geen blu ray lezer :)

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:37:
helaas heeft die geen blu ray lezer :)
Marktplaats ff rondshoppen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier is de handleiding van dat ding: http://downloadcenter.sam...300_ELS_0506_bookmark.pdf
Als ik dat zie op pag 17 en verder dan heb jij een passieve subwoofer. Die ga je niet op een moderne receiver aan kunnen sluiten. Je beste keuze is dus een losse BR speler kopen en die met HDMI aansluiten. En dan hoop ik dat je behalve je TV niet nog meer dingen hebt die je met HDMI aansluit, want met maar 2 HDMI aansluitingen ga je anders aansluitingen te kort komen ;)

having said that: ik zou langs de Blokker of de mediamarkt gaan en een goedkope BR speler kopen. kan al vanaf 7 tientjes ofzo. Dan hou je de rest van het geld lekker in je zak om verder te sparen voor als de rest van het appraat het begeeft. Sowieso ga je die subwoofer iig niet bij een nieuw setje kunnen gebruiken - die verlangen in 99% van de gevallen actieve subwoofers namelijk :)
Center en fronts mogelijk wel. Maar die fronts kunnen als ik de specs zie net zo goed als rears dienen gezien hun frequentiebereik (140Hz~20kHz). Bovendien zijn ze allemaal 3Ohm qua impendantie. En da's leuk laagohmig maar ik zou ze niet op een goede receiver wilen hangen :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Pioneer VSX S510 kan ook passieve subs versterken. Gecombineerd met de bijpassende BDP170 kun je weer even vooruit en je houdt alle opties voor de toekomst open.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Batsu
De pioneer is te duur voor wat ik nu zoek.
Ik zoek dus inderdaad even een goedkope oplossing.

Ik zal de BR aansluiten op mijn huidige samsung (HDMI in). Wordt dit signaal dan via de smasung doorgegeven naar mijn TV?

Ik heb een kabel lopen van TV naar de Samsung, de optical voor geluid.
Ik heb dus sowieso nog een HDMI in over.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die Samsung was kapot toch? Als hij het wel nog doet kan je dat inderdaad op die manier doen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Batsu
mr.paaJ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:42:
Die Samsung was kapot toch? Als hij het wel nog doet kan je dat inderdaad op die manier doen.
nee de DVD lezer doet het niet meer, de rest werkt gewoon nog perfect. Laten repareren is duur.
Pagina: 1