Navigatie en GPS in categorie Geluid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:30
Ik was even opzoek naar prijzen voor een tomtom dus ik pakte de pricewatch erbij.

Welke categorie zou dat staan? Op basis van wat ik zie zou ik zeggen: Randapparatuur of Huishoudelijk. Geen categorie navigatie. Laptops en systemen dan? Nee, ook niet. Domotica dan? Nee.

Dan maar zoeken...ah, ik vind TomToms, dus schijnbaar staan ze er toch in. Maar waar?

In de categorie Geluid 8)7.

Nu kon ik ook al niet plaatsen in welke categorie ik moest beginnen met zoeken, maar ondanks dat er wellicht geen duidelijke hoofdcategorie voor is, zou ik hem in ieder geval niet in Geluid plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

maarud schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:10:
Ik was even opzoek naar prijzen voor een tomtom dus ik pakte de pricewatch erbij.

Welke categorie zou dat staan? Op basis van wat ik zie zou ik zeggen: Randapparatuur of Huishoudelijk. Geen categorie navigatie. Laptops en systemen dan? Nee, ook niet. Domotica dan? Nee.

Dan maar zoeken...ah, ik vind TomToms, dus schijnbaar staan ze er toch in. Maar waar?

In de categorie Geluid 8)7.

Nu kon ik ook al niet plaatsen in welke categorie ik moest beginnen met zoeken, maar ondanks dat er wellicht geen duidelijke hoofdcategorie voor is, zou ik hem in ieder geval niet in Geluid plaatsen?
Heel vroeger (Tweakers 6, dus < 2012), stond deze categorie onder Draagbare Media (ik ben blij dat ik nog altijd een overzicht heb staan van de oude categorieboom :p). Dat segment bestaat niet meer en alles wat daaronder stond is verplaatst naar een van de huidige segmenten of categorieen. Destijds is bedacht dat de categorie Geluid het meest passende is, waarschijnlijk omdat drie andere auto-gerelateerde categorieen (autoradio's, -speakers en -versterkers) daar wel logisch staan.

Maar inmiddels zijn 2 van de 3 auto-gerelateerde categorieen ook al opgeheven, dus staat het helemaal gek. Om praktische redenen kan ik de categorie niet zomaar verplaatsen, wel kan ik een alias maken onder een van de andere hoofdcategorieen. Heb jij wellicht een suggestie? Randapparatuur is niet geschikt, want dat is bedoeld voor computer-randapparatuur. Huishoudelijk is ook niet passend, dat lijkt mij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:30
Ik zou het ook zo 1,2,3 niet weten eigenlijk :P

Laptops en systemen:
- Argument voor: Navigatiesysteem, het is een kant en klaar apparaat, geen component
- Argument tegen: Het is geen computer en past dus niet tussen de laptops en de PC's.

Tablets en telefoons:
- Argument voor: Enige argument is dat bijvoorbeeld een wearable (die staat er ook tussen) geen tablet of telefoon is, dus staat hij per definitie verkeerd, en dus past een navigatiesysteem hier ook wel tussen. Maar een wearable gebruik je wel icm een telefoon en je navigatie weer niet.
- Argument tegen: Het heeft helemaal niks met telefoons te maken

Kortom, alleen computers en systemen zou het dichtst in de buurt komen.

En dan houdt het ook wel op...het is geen domotica, het is niet huishoudelijk, het is geen randapparatuur tenzij je de navigatie misbruikt als cardreader...etc.

Je zou er bijna een nieuwe categorie voor moeten aanmaken :o

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 28-08-2015 10:12 ]