Toon posts:

ADSL en beschikbaarheid part 3

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is tegenwoordig ook mogelijk ADSL in de buurt van Leiden.

Heeft iemand het al en wat zijn de ervaringen qua uptime en bereikbaarheid, met casema is dat namelijk errug bagger. Ik wil daar dan ook graag vanaf. Maar als ADSL (behalve de snelheid dan) me alleen maar van de regen in de drup helpt dan liever geen snelheid dan dat ik nog minder vaak online kan.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier zijn al erg veel topics over geweest...

ADSL kan je erg lang online blijven, als het gewoon normaal werkt allemaal. Ik haal makkelijk een uptime van 10 a 12 dagen, en dan komt er een reboot van mn pc, dus always on is zeker van toepassing. Ik denk dat ik namens vele praat, ik heb weinig tot geen negatieve geluiden over ADSL gehoord. Verder heb ik pas 1 storinkje van een kwartier gehad, en dat in meer dan 4 maanden (XS4all)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik heb fast adsl in Leiden (aan 't Rapenburg, Leidscher is er bijna niet :P ) En dat draait best goed. Sinds januari een keer 4 dagen achter elkaar plat gelegen, maar tot nu toe kan ik wel zeggen dattie 95% uptime heeft. Vaak is downtime te wijten aan problemen bij jezelf....

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:20
Eigenlijk heb ik aan Zeef zijn reactie niets toe te voegen. Ik heb precies dezelfde ervaring (inclusief de 4 dagen downtime :) )

Maaruh, hoe kom jij eigenlijk aan casema in leiden :?

Verwijderd

Topicstarter
Jasper> ik woon niet in Leiden maar in Oegstgeest, en daar hebben we (gelukkig ;)) wel Casema.

Hoelang duurt het eigenlijk voor het hele zooitje aangesloten is

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 19 juni 2001 09:17 schreef dennis@wacky het volgende:
Jasper> ik woon niet in Leiden maar in Oegstgeest, en daar hebben we (gelukkig ;)) wel Casema.

Hoelang duurt het eigenlijk voor het hele zooitje aangesloten is
[ff offtopic]

Ken jij een rutger? die woont ook in Oegstgeest nl

[/ff offtopic]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Ik woon ook in Leiden, maar ik heb nu gigantische problemen met mijn ADSL (is overigens van Planet). Kan al bijna een week lang niet inloggen en ik word er redelijk gek van onderhand. Mijn huisgenoten worden er ook gek van en met z'n allen bellen we de helpdesk van Planet plat.

Misschien zijn er via een andere provider geen problemen.
Tip: neem in ieder geval geen Planet-Adsl
in Leiden
--off topic--
He Zeef,

Als ADSL het doet, zin in een potje online gamen (lekker lage ping times als we op dezelfde centrale zitten :)
--/off copic--

Verwijderd

In Voorschoten draait het als een tierelier, zonder problemen geinstalleerd onder Windows ME!! * Sherlock is very happy!!!

Verwijderd

casema internet in leiden?? leg uit...
en Cistron komt hier trwns wel.
Weet iemand trouwens hoe het zit als je nu nog adsl wil aanvragen in Leiden?? De postcode geefdt aan dat er in 2001 niks zal zijn oid, maar het is wel beschikbaar geweest, alle poorten bezet?? capaciteitsproblemen?? foutje?? kan ik het nog gewoon aanvragen??

Dan neem ik nl. een jaartje KPN en dan kijk ik weer hoe het is met cistron...

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hi Y'all!!
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat je daadwerkelijk een doe-het-zelf pakket krijgt thuisgestuurd? Ik sta nl. sinds vandaag in 3/7 (2235DC / XS4ALL) en heb vanmorgen een brief ontvangen dat de technische meting positief is.

Ze vermelden op de brief max. 4 weken :(, maar wat is de ervaring hier ???

ThX!

Like this yall...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:02 schreef mrFreeZe het volgende:
Hi Y'all!!
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat je daadwerkelijk een doe-het-zelf pakket krijgt thuisgestuurd? Ik sta nl. sinds vandaag in 3/7 (2235DC / XS4ALL) en heb vanmorgen een brief ontvangen dat de technische meting positief is.

Ze vermelden op de brief max. 4 weken :(, maar wat is de ervaring hier ???

ThX!
precies 3 weken!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Heb ff de topic ge-renamed, u kunt hier wederom terecht voor al uw ADSL beschikbaarheid vragen :) Omhoop schoppen toegestaan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:56 schreef havana het volgende:
Heb ff de topic ge-renamed, u kunt hier wederom terecht voor al uw ADSL beschikbaarheid vragen :) Omhoop schoppen toegestaan.
Ik zat al in mijn ogen te wrijven.... :?

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02

JK

Ik had mijn DHZ pakket na een week dat ik die melding had. Meteen aangesloten en gaan met de banaan.. aangezien ik al een IP-adres toegewezen had gekregen... anders kan je niet online ;)

Maar tot nu toe gaat het prima. Heb het normale abonnement, en up helaas maar 7 tot 8k, maar down altijd 60k en soms meer zelfs.

Dit werkt beter dan m'n Casema abonnement, wat ik direct heb opgezegd. :7

Verwijderd

Zijn hier al mensen uit Gorinchem met ADSL? Ik onvang als het goed is binnen 3 weken het DHZ pakket. :)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Zie onderschrift

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:20
Op dinsdag 19 juni 2001 15:58 schreef Belegen_Kaas het volgende:
Wanner? :9~
Weet iemand trouwens hoe het zit als je nu nog adsl wil aanvragen in Leiden?? De postcode geefdt aan dat er in 2001 niks zal zijn oid, maar het is wel beschikbaar geweest, alle poorten bezet?? capaciteitsproblemen?? foutje?? kan ik het nog gewoon aanvragen??
Ik zou het niet weten. Ik heb sinds iets meer dan dag 1 adsl hiero. Ik zou het gewoon aanvragen en maar zien wanneer je iets krijgt. Beter dan gewoon maar zitten te wachten.

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Mijn ervaringen met ADSl zijn prima, alleen haal ik een uptime van 40 uur en daarna moet ik rebooten (ik heb dan ook heel veel browsers open staan en IRC logs aanstaan, dus misschien heeft het dan te maken met teveel actief online zijn ofzo). Ik woon in Groningen en heb xs4all.
Alleen vandaag heb ik een storing meegemaakt van 6 uur, dus moest weer terug naar mijn 33k6.
Voor de rest ben ik zeker te spreken over de snelheid die ADSL bied en wat ze aanbieden, het komt namelijk meestal overeen, mits de servers ook dezelfde upstream hebben.

Nieuw, nu met Twitter

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Weet iemand van jullie wanneer er ADSL komt in Nieuwgein ZUID. Stelletje idioten bij kpn hebben eerst NOORD gedaan IK WIL ADSL!!!! wat gewoon k*t is dat een vriend van je ADSL heeft en 300m van je woont en je hebt t zelf niet
iemand?

MVG
grtz

Saddam
;)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op dinsdag 19 juni 2001 15:58 schreef Belegen_Kaas het volgende:
casema internet in leiden?? leg uit...

Dan neem ik nl. een jaartje KPN en dan kijk ik weer hoe het is met cistron...
Ik ga begin volgend jaar weer in Leiden wonen, en idd kan ik nu geen ADSL aanvragen. Mijn ouders hebben het wel, en ook op hun postcode kan geen ADSL.

Na een meeltje aan KPN kreeg ik de volgende meel terug:

--------------

Geachte heer van Zuijlekom,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Elke kwartaal wordt er een 'uitrolplanning' gemaakt voor een bepaalde
regio. Deze planning wordt om en/of binnen deze drie maanden aangepast
wanneer door onvoorziene omstandigheden de werkzaamheden niet tijdig
verricht kunnen worden. De planning wordt ook toegepast op de postcode
check. Hierdoor kan het dus zijn dat er voor een bepaald postcodegebied
verschillende data worden gegeven. Nu is het mogelijk dat de
postcode-check eerst aangeeft dat Mxstream wel beschikbaar is en dat
deze op een later tijdstip negatief uitvalt. Dit heeft dan te maken met
het feit dat er (teveel) aanmeldingen op deze centrale plaatsvinden
waardoor er geen plaats meer is voor nieuwe aanvragen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Albertine Treuren
KPN Telecom

-----------

Er is dus geen plaats meer in de centrales :(
Zoiets is toch altijd uit te breiden, doe dat dan PKN! Bij demon/versatel kan ik wel ADSL nemen, en cistron is misschien volgend jaar ook een optie.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1