Windows 10 Pro 64 wordt Windows 10 home 32 bit?

Pagina: 1
Acties:

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Ik had een geactiveerde Windows 10 Pro 64 bit op mijn HDD staan. Ik heb de HDD vervangen door een SSD en heb via de creationtool van Windows een bootable USB stick gemaakt met Windows 10 Pro 64 bit.
Maar na het installeren staat er dus Windows 10 Home 32 bit op mijn SSD.
Is er een mogelijkheid om dat weer om te zetten naar het gewenste 10 Por 64 bit?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op wat voor systeem heb je die media gemaakt? Was dat een 32 bit systeem? Want de tool maakt wat je op dat moment draait.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• StugIII
Ik heb de usb stick gemaakt met de 64 bit tool.

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34

c0burn

Feed your head

Het al geïnstalleerde OS omzetten gaat sowieso niet lukken, als dat is wat je wil.

Remember what the dormouse said

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StugIII schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:17:
Ik heb de usb stick gemaakt met de 64 bit tool.
Omzetten zal niet lukken, betekend nieuwe, blanco installatie. Geld voor elk OS.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2015 09:32 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is zo wie zo een raadsel wat er precies is gebeurd.
Maar als de windows dan toch op de ssd is terechtgekomen, lijkt het me stug dat deze is geactiveerd.

Je zal het overnieuw moeten doen, en wel via een upgrade van het bestaande windows 8 systeem.

edit @hieronder, inderdaad niet goed gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Reepje op 27-08-2015 10:18 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Reepje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:55:
Het is zo wie zo een raadsel wat er precies is gebeurd.
Maar als de windows dan toch op de ssd is terechtgekomen, lijkt het me stug dat deze is geactiveerd.

Je zal het overnieuw moeten doen, en wel via een upgrade van het bestaande windows 8 systeem.
Hij heeft al een geactiveerde Windows 10 installatie op zijn staan. Hij kan dus op hetzelfde systeem gewoon een clean install van Windows 10 Professional doen....het invoeren van de key kun je dan overslaan en hij wordt dan op basis van de hardware geactiveerd.

De enige reden dat jij nu een 32-bits versie hebt draaien van Windows 10 Home kan alleen maar als de stick die jij gemaakt hebt die versie ook bevat :+

• StugIII
Probleem opgelost, heb een windows 10 pro 64 bit iso gedownload en die op de usb stick gezet, dit keer kon ik kiezen wat ik wilde installeren.
Gelukkig ook meteen weer geactiveerd.
Pagina: 1