• macura
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-04 19:00
Hallo,

Ikl kan een i7 3770k overnemen van een vriend van mij, echter weet ik niet of mijn moederbord dit aan kan. hoe kan ik dit 100% zeker te weten controleren. als ik op internet kijk krijg ik twee site's met mijn mobo te zien en de een alat zien dat het wel kan en de andere niet:

http://www.msi.com/support/mb/P67AC43.html#support-cpu
deze zegt van niet.

http://us.msi.com/support/mb/P67AC43_B3.html#support-cpu
deze zegt van wel.

enige verschil wat ik zelf zie is de B3 versie.

volgens cpuid heb ik de: p67a c43 (ms 7673) en volgens de doos heb ik de B3 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als op de doos B3 staat dan heb je deze ook. En zal je de I7 3770 gewoon moeten ondersteunen.

Als je het nog niet zeker weet/ overtuigd bent kan je de processor ook gewoon testen in je moederbord en kijken of het werkt. Het is je vriend en als de mogelijkheid er is zou dit kunnen hoewel het bij iedereen een andere situatie is.

Je gaat de processor door even te testen niet slopen.

(Ik zit nu op telefoon dus kan de msi site niet goed openen maar je zou ook naar bios updates kunnen kijken..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:25

Mijnenveger

Veegt mijnen

Ik zou eerst van te voren een BIOS update doen en daarna pas de nieuwe CPU installeren. Het kan zijn dat je een oude BIOS erin hebt staan waardoor de i7 3770 nog niet ondersteund wordt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat heb je er nu in zitten eigenlijk?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Zorg idd dat je de laatste BIOS versie eerst installeert. Anders heb je kans dat het niet gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dit laat mooi zien dat je i7 2600k van 5jr geleden helemaal nog niet geupgradet hoeft te worden, zolang je maar een dedicated graphics card gebruikt.

dahakon in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 132"

Ik meende dat het toch wel wat meer frames zou schelen, maar het gaat echt om 1 a 3 procent.
Daarbij komt nog eens dat die 2600K fix veel verder OCt dan zijn opvolgers, dus mijn keuze is zo gemaakt. (mss dat een CF setup de pci-E 2.0 beperking wat meer roet in het eten gooit, maar dat betwijfel ik..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• macura
prutser001 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:08:
Wat heb je er nu in zitten eigenlijk?
Heb er momenteel een i5 2400 in zitten

• macura
Dank voor de tips. Ga het van het weekend proberen. zal eerst mijn bios updaten ( even uit zoeken hoe, :) )
en dan probeer ik de CPU gewoon en hopelijk werkt deze goed :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

macura schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:14:
Dank voor de tips. Ga het van het weekend proberen. zal eerst mijn bios updaten ( even uit zoeken hoe, :) )
en dan probeer ik de CPU gewoon en hopelijk werkt deze goed :)
Staat ook in de handleiding. Tegenwoordig is het kinderspel. Maar als het voor gaming is, zal je er weinig op vooruit gaan en is een gpu upgrade wellicht interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

CptChaos schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:22:
[...]
Staat ook in de handleiding. Tegenwoordig is het kinderspel. Maar als het voor gaming is, zal je er weinig op vooruit gaan en is een gpu upgrade wellicht interessanter.
Van een i5 2400 naar i7 3770k is toch een behoorlijke upgrade. Vooral omdat hij ook nog zijn eigen moederbord behoud en geen nieuwe aanschaft/ nodig heeft. Hij kan er nu inderdaad wel elke gpu op zetten zonder te ''bottlenecken'' (misschien niet de juiste term maar men begrijpt wat ik bedoel).

[ Voor 6% gewijzigd door Galinsky op 27-08-2015 12:31 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Galinsky schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:30:
[...]

Van een i5 2400 naar i7 3770k is toch een behoorlijke upgrade. Vooral omdat hij ook nog zijn eigen moederbord behoud en geen nieuwe aanschaft/ nodig heeft. Hij kan er nu inderdaad wel elke gpu op zetten zonder te ''bottlenecken'' (misschien niet de juiste term maar men begrijpt wat ik bedoel).
Qua performance onder games is het 5% verschil, maximaal. Dat is 4 fps in een game extra...
Wellicht dat een nieuwe gpu meer fps geeft. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2015 13:12 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Draai je de CPU op stock snelheid?
De i5-2400 kan overgeclocked worden naar Turbo snelheid + 400Mhz, in totaal 3.8GHz.
Een Sandybridge quad geeft goede prestaties op die snelheid en er is ook geen exotische koeling nodig.

• macura
CptChaos schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:11:
[...]
Qua performance onder games is het 5% verschil, maximaal. Dat is 4 fps in een game extra...
Wellicht dat een nieuwe gpu meer fps geeft. :)
Ik draai momenteel een EVGA GTX 970 FTW editie. Dus ik kan best naar een 980 gaan, maar als ik daat het geld voor had had ik die al lang gehaald natuurlijk :)

• macura
Zanac-ex schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:21:
Draai je de CPU op stock snelheid?
De i5-2400 kan overgeclocked worden naar Turbo snelheid + 400Mhz, in totaal 3.8GHz.
Een Sandybridge quad geeft goede prestaties op die snelheid en er is ook geen exotische koeling nodig.
Ik draai hem inderdaad gewoon stock, heb nog nooit overclocked en weer ook niet hoe ik dat moet doen. Hij wordt gekoeld door de mugen 4 cooler.
Pagina: 1