Voltage Laptop adapter

Pagina: 1
Acties:

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik weet niet helemaal of het de bedoeling is dat ik hier een topic voor aanmaak, maar ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten vragen...

Ik heb een HP Zbook aangeschaft en zou daar graag een dockingstation bij kopen. Vaak worden die verkocht zonder stroom adapter.

Nou heb ik thuis nog van een (hele) oude HP laptop een adapter liggen. Deze is echter 18.5V ipv de 19.5V van de meegeleverde adapter.

Ik heb al even de 19.5V adapter in de oude laptop geprobeerd, dat gaf (niet direct) problemen.

Mijn vraag is nu of het schadelijk is om de 18.5V adapter voor mijn nieuwe laptop te gebruiken. Sommige bronnen op internet zeggen dat het voltage niet meer dan 10% mag afwijken, anderen zien dat al als schadelijk en hanteren een maximum van 5%. 18.5V ipv 19.5V zou net iets meer dan 5% zijn. Maar weten jullie of dit echt helemaal niets uitmaakt voor de levensduur? Gewoon die 18.5V adapter gebruiken of een nieuwe kopen :| Alvast bedankt!

Mvg JBee :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In mijn ervaring werkt dit meestal zonder problemen, omdat de invoer vrij tolerant is. Ik heb hier meerdere 20V adapters die ik gebruik op een notebook waar 18.5 of 19 in moet en andersom.De afwijking lijkt in de praktijk niet direct problemen te gevne in ieder geval.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Het werkt inderdaad prima en het kan ook wel maar op de lange termijn word de laptop er niet beter op. Ik zelf zou als ik voor €20 de juiste adapter kunt vinden dat doen gezien de laptop dit zelf fijner vind.

Daarnaast is een adapter de voeding van je laptop en vind dit zelf een belangrijk onderdeel van je laptop/pc. Gezien het ook al een (hele) oude adapter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39
Sinds wanneer worden dockingstations zonder adapter geleverd? Als je een dockingstation van HP koopt, specifiek voor jou type Zbook, dan zit daar gewoon een adapter bij.

Of je wilt natuurlijk een thirdparty dockingstation aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:25
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:30:
Sinds wanneer worden dockingstations zonder adapter geleverd?
Gebeurd wel vaker, je kunt namelijk soms de adapter van je laptop gebruiken voor je dockingstation, en deze laad dan gewoon je laptop op.

edit: "soms" toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Teddy op 28-08-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:39
De adapter van een Zbook 17 is toch extreem anders dan de adapter van het originele HP dockingstation dat ik er bij besteld had.

Adapter dockingstation is rustig 3 keer zo groot als de laptop lader, de aansluiting zal hetzelfde zijn, maar of het uitwisselbaar is...

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 28-08-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhojo270
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 16:48
De dockingstation adapter is gewoon te gebruiken op de notebook. Deze kan alleen meer Ampere leveren voor verschillende notebook modellen en de overige USB voeding etc van het dockingstation. Alle huidige HP adapters zijn allemaal uitwisselbaar ( al dan niet met een verloopje ) mits je voldoende Wattage hebt voor het desbetreffende apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jhojo270 op 28-08-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hey bedankt voor de reacties!
FastFred schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:30:
Sinds wanneer worden dockingstations zonder adapter geleverd? Als je een dockingstation van HP koopt, specifiek voor jou type Zbook, dan zit daar gewoon een adapter bij.

Of je wilt natuurlijk een thirdparty dockingstation aanschaffen.
Ik heb er een op gebruikt.com gekocht, voor 23.50 eentje die er serieus als nieuw uitziet. Heel erg blij mee
Jhojo270 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:51:
De dockingstation adapter is gewoon te gebruiken op de notebook. Deze kan alleen meer Ampere leveren voor verschillende notebook modellen en de overige USB voeding etc van het dockingstation. Alle huidige HP adapters zijn allemaal uitwisselbaar ( al dan niet met een verloopje ) mits je voldoende Wattage hebt voor het desbetreffende apparaat.
Maar zeg jij dan dat het voltage niks uitmaakt? 18.5V ipv de 19.5V die mijn laptop eigenlijk wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Appel105 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:16:
Hey bedankt voor de reacties!

[...]

Ik heb er een op gebruikt.com gekocht, voor 23.50 eentje die er serieus als nieuw uitziet. Heel erg blij mee

[...]

Maar zeg jij dan dat het voltage niks uitmaakt? 18.5V ipv de 19.5V die mijn laptop eigenlijk wilt?
Ja het is mogelijk om dit te doen ook werkt het op zich wel maar ben er zelf ook niet zon voorstander van. Zelf zou ik dit soort geintjes ook niet uithalen ook al werkt het prima op korte termijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:08
Kijk eens onder de accu op de laptop. Kans is groot dat daar staat dat de laptop op zowel 18.5 als 19.5v werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhojo270
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 16:48
@Jbee, dat klopt in geval van HP ;)
Pagina: 1