Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
Hi Tweakers,

Begin juni heb ik een abonnement voor mijn vader afgesloten bij mijn vrienden van BEN :/ . Zijn nummer zou van KPN naar BEN gaan. Na de bestelling kregen we meteen netjes mailtjes van BEN dat alles in gang was gezet en we hadden de Iphone5c (welke bij het abonnement hoorde) netjes binnengekregen een dag of twee later.

De simkaart van Ben ging pas in nadat KPN de nummerportering had goedgekeurd. Volgens Ben duurde dit ongeveer 10 werkdagen. Half juni heb ik gebeld met Ben dat ik nog niets gehoord had en kreeg toen het bericht dat de aanvraag bij Kpn ligt en zij wachten op antwoord. Begin juli nog maar eens gebeld hoe het zat en weer hetzelfde antwoord... ze vertelde mij toen wel dat het nummer op 29 aug over ging :? 29 augustus was toen nog 2 maanden wachten en daar hadden ze verder geen verklaring voor.. vreemd maar ach wij hadden geen haast.

Het laatste telefoongesprek is mij gezegd dat een week voor de nummerportering wij een mail zouden krijgen met de exacte datum. Omdat ik deze mail niet ontavngen had ben ik vandaag maar weer eens gaan bellen en kreeg weer te horen dat de aanvraag bij KPN lag. Ik heb het heft in eigen handen genomen en KPN zelf even een belletje gegeven, guess what.. ze hebben nooit iets van Ben ontvangen en het abonnement gaat vrolijk verder bij KPN.

Super weird dus.. ik heb Ben gebeld en gezegd dat wij de telefoon terug willen geven en het abonnement NIET in willen laten gaan. Dit was volgens de verkoper geen enkel probleem (wat mij verbaasde en achterdochtig maakte..). De telefoon is overigens nog nieuw in verpakking en ongebruikt (mijn vader heeft nog geen micro sim en de Ben simkaart deed het uiteraard nog niet).

De verkoper heeft wat gegevens opgeschreven en de hele aanvraag doorgezet naar de afdeling ''annuleringen''.. Ik zou voor vrijdag een mail krijgen met bevestiging van annuleren en een adres waar de telefoon naartoe kan worden gestuurd.

Nu mijn vraag: kan dit zomaar (abonnement is nog niet ingegaan en we hebben nog niets betaald). Ik ben namelijk bang dat die afdeling gaat zeggen ''ja meneer dat moest toch echt binnen 14 dagen jammer de bammer''.

Ik hoor graag jullie reacties!

PS: ik denk serieus dat als ik nooit had gebeld dat we een gratis telefoon hadden.. KPN keurt niks goed want die hebben geen aanvraag ontvangen en blijkbaar zorgt het bij Ben niet voor een trigger om contact op te nemen met mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
@mods.. ik denk dat dit bij telecom kan. Over het hoofd gezien!

Verwijderd

Nee, shopping is prima. Het gaat hier over aankooprechten. Maar die annulering zit wel goed hoor.
Het is niet geleverd binnen wettelijke termijn, en je hebt ook gewoon koop op afstand - de levering van de dienst is ook niet al in gang gezet.
Maar ik vermoed ook niet dat ze moelijk gaan doen - blijkbaar zou het al nooit in zijn gegaan en zoals je zegt niet opgemerkt worden. Zelfs kans dat ze de telefoon binnenkrijgen en dan niet kunnen vinden waar die vandaan komt.

Heb je bevestiging dat bij kpn niets ontvangen is ergens op mail (en de bevestiging van ben dat je kan annuleren) Het zal ook niet voor het eerst zijn dat het daar mis gaat en ze op gegeven moment alsnog het nummer overzetten. Mocht dat gebeuren is het handig te kunnen laten zien dat het zo is gecommuniceerd.

• ls789
misschien inderdaad verstandig om bevestiging van KPN te hebben op mail. Ik heb Ben om bevestiging gevraagd maar deze krijg ik dus voor vrijdag.. ben benieuwd!

• ls789
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:31:
Nee, shopping is prima. Het gaat hier over aankooprechten. Maar die annulering zit wel goed hoor.
Het is niet geleverd binnen wettelijke termijn, en je hebt ook gewoon koop op afstand - de levering van de dienst is ook niet al in gang gezet.
Maar ik vermoed ook niet dat ze moelijk gaan doen - blijkbaar zou het al nooit in zijn gegaan en zoals je zegt niet opgemerkt worden. Zelfs kans dat ze de telefoon binnenkrijgen en dan niet kunnen vinden waar die vandaan komt.

Heb je bevestiging dat bij kpn niets ontvangen is ergens op mail (en de bevestiging van ben dat je kan annuleren) Het zal ook niet voor het eerst zijn dat het daar mis gaat en ze op gegeven moment alsnog het nummer overzetten. Mocht dat gebeuren is het handig te kunnen laten zien dat het zo is gecommuniceerd.
nou hier een update... zojuist gebeld en ik kan dus NIET annuleren omdat ik pas na 14 dagen contact heb opgenomen met Ben.. te slecht voor woorden. Nu gaan ze een aanvraag indien om te kijken of ze uit ''coulance'' de boel kunnen annuleren. Pffff

Verwijderd

Ah, nee. Ze hebben de dienst nog niet in gang gezet, de levering is nog niet gestart. Ze houden zich dus gewoon niet aan de wet. Niks "Coulance". En er al helemaal niet intrappen als er gezegd wordt dat je voor een klein bedrag kan afkopen.

Je hebt gewoon recht op ontbinden.

Contacteer ze anders even via Facebook of Twitter, want de klantenservice bij vele telecomproviders is van diep triest niveau tenzij men publiek kan zien hoe het afgehandeld wordt. sad but true...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 14:40 ]

• ls789
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:39:
Ah, nee. Ze hebben de dienst nog niet in gang gezet, de levering is nog niet gestart. Ze houden zich dus gewoon niet aan de wet. Niks "Coulance". En er al helemaal niet intrappen als er gezegd wordt dat je voor een klein bedrag kan afkopen.

Je hebt gewoon recht op ontbinden.

Contacteer ze anders even via Facebook of Twitter, want de klantenservice bij vele telecomproviders is van diep triest niveau tenzij men publiek kan zien hoe het afgehandeld wordt. sad but true...
Ja en Nee denk ik.. de telefoon is namelijk geleverd maar het abonnement niet. Klopt het dan ook nog ;)

Ik heb zojuist een facebookpost geplaatst met het hele verhaal.. de klantenservice is echt belabberd. Had iemand die zelfs slecht Nederlands sprak aan de lijn en telkens lulde hij zichzelf vast. Hij verkondigde eerst dat het abonnement automatisch ingaat op de simkaart die bij de telefoon is geleverd (op een ander nummer) zodat je al wel gebruik kunt maken van je abonnement. Uiteraard wil ik dit niet en toen zei hij ineens weer dat dat niet automatisch ging.. weet dus niet meer wat ik moet geloven. 1 ding weet ik wel, ik wil het annuleren en wel zo snel mogelijk! Hopen dat ze via Facebook reageren.

Verwijderd

Ondanks dat veel telecomproviders doen alsof ze weinig met de telefoon te maken hebben, is het gewoon een gebundelde verkoop. Je krijgt de telefoon niet zonder abonnement, en hetzelfde abonnement is veel goedkoper te krijgen zonder telefoon. Koppelverkoop dus.

Je moet wel even kijken waar je het gekocht hebt; is dat bij Ben zelf, of ergens bij een andere winkel. Bij dat laatste moet je terug naar die winkel en daar ontbinden - want dan heb je de bundel daar gekocht.
Ze zullen ongetwijfeld zeggen dat het los gezien moet worden, maar dat is niet waar. Zoals gezegd zijn de aankopen onlosmakelijk verbonden. Zo betekent levering van een kapotte telefoon dat je abonnement nog niet in hoort te gaan, en dat het nog niet ingaan van het abonnement betekent dat de levering nog niet compleet is.

Je recht op koop op afstand, alswel je garantie gaan dan ook pas lopen als de levering compleet is, danwel als je de telefoon separaat echt in gebruik neemt.

Zie ook Wet Koop op afstand bij telefoonabonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2015 14:55 ]

• ls789
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:52:
Ondanks dat veel telecomproviders doen alsof ze weinig met de telefoon te maken hebben, is het gewoon een gebundelde verkoop. Je krijgt de telefoon niet zonder abonnement, en hetzelfde abonnement is veel goedkoper te krijgen zonder telefoon. Koppelverkoop dus.

Je moet wel even kijken waar je het gekocht hebt; is dat bij Ben zelf, of ergens bij een andere winkel. Bij dat laatste moet je terug naar die winkel en daar ontbinden - want dan heb je de bundel daar gekocht.
Ze zullen ongetwijfeld zeggen dat het los gezien moet worden, maar dat is niet waar. Zoals gezegd zijn de aankopen onlosmakelijk verbonden. Zo betekent levering van een kapotte telefoon dat je abonnement nog niet in hoort te gaan, en dat het nog niet ingaan van het abonnement betekent dat de levering nog niet compleet is.

Je recht op koop op afstand, alswel je garantie gaan dan ook pas lopen als de levering compleet is, danwel als je de telefoon separaat echt in gebruik neemt.

Zie ook Wet Koop op afstand bij telefoonabonnement?
Dank voor je info! ga ik gebruiken als tegenargumenten. Ik heb de telefoon incl abonnement bij ben.nl besteld ;)
Pagina: 1