Toon posts:

Welke PCI 5.1 geluidskaart is geschikt voor Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus M5 A78L-M usb3 moederbord en ik gebruikte de onboard geluidchip.
Maar na upgrade naar Windows 10 geen geluid meer en ik kan ook geen software update vinden.
Dus nu op zoek naar een geluidskaart maar daar staan nog weinig gegevens over Windows 10 bij.
Dus graag advies.

Groet, Gerard. 8)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En wat heb je zelf al uitgezocht?
Drivers voor W7/W8 werken meestal prima onder W10, andere versies enz. geprobeerd en als je dan alsnog een nieuwe koopt: welke eisen, aansluitingen op moederbord en geluidskaart en noem het maar op aan informatie die je wel even zelf mag opzoeken en dan hier mag verwerken ;)

Fixing things to the breaking point...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:26:
Ik heb een Asus M5 A78L-M usb3 moederbord en ik gebruikte de onboard geluidchip.
Maar na upgrade naar Windows 10 geen geluid meer
Voordat je een nieuwe audio kaart koopt, zou ik eerst proberen je onboard te laten werken. Stappen:
1. Drivers automatisch laten zoeken in apparaatbeheer, dit wil nog wel eens helpen.
2. 8.1 Drivers installeren van de Asus website
3. Windows 10 drivers installeren van de VIA website.

Kan me namelijk niet voorstellen dat jou bord niet werkt, zelfs op mijn Asus moederbord uit 2008 werkt alles nog in combinatie met Windows 10.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De sound blaster z werkt met Windows 10.

Verwijderd

Topicstarter
@ rens-br: Op VIA website kan ik alleen drivers tot windows 8 vinden.
Als ik via apparaatbeheer drivers laat updaten dan zegt hij dat alles up to date is.
Maar nog steeds geen geluid.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:16:
Als ik via apparaatbeheer drivers laat updaten dan zegt hij dat alles up to date is.
Heb je die drivers waar rens direct naar linkt gedownload en geprobeerd? Want die zijn van 18-08-2015 en het lijkt mij sterk dat die alleen voor win 8 zijn. Dat apparaatbeheer beweert dat alles up to date is zegt weinig.

Er kan best meer aan de hand zijn maar dit zou ik toch als eerste proberen.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://danielkawakami.blo...-driver-60111000-for.html

How do you save a random generator ?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dan heb je niet goed gezocht vermoed ik. De Drivers die ik linkte zijn de Windows 10 drivers ;)

Mochten ook die niet helpen. Zou je ook in apparaatbeheer je audio kaart kunnen verwijderen en daarna Windows opnieuw laten opstarten. Windows gaat dan automatisch opzoek naar Drivers, worden deze niet gevonden. Nog een keer de Via Windows 10 drivers proberen.

ps. Als je mijn berichten quote dan krijg ik een notificatie en zie ik je bericht sneller.
Pagina: 1