Toon posts:

Beste Macbook om te werken op 2 monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mijn studie aan het kijken naar enkele Macbooks. Ik heb hierbij eigenlijk alleen de Macbook Pro op het oog, de 2015 Retina versie. Nu heb ik de keuze tussen de 13- en 15-inch versie. Hoewel de grootte me niet heel veel uitmaakt, vind ik de 13-inch versie toch iets prettiger qua draagbaarheid etc. Ik wil de Macbook gebruiken om te werken tijdens het reizen of op de campus. Ik ben ervan overtuigd dat beide laptops in dit geval probleemloos kunnen tekstverwerken, browsen en films kijken. Nu wil ik echter thuis ook kunnen werken, maar dan op twee schermen tegelijk. Het gaat om twee 1920x1200 schermen, en hierbij hoeft het scherm van de Macbook niet actief te zijn. Heeft de Macbook Pro 13 inch Retina 2015 daar genoeg kracht voor? Of moet ik dan eerder aan een 15 inch model gaan denken? Ik wil zonder haperingen op twee schermen kunnen werken terwijl ik tegelijkertijd kan browsen, Spotify luisteren en tekstverwerken. Ook zal ik af en toe moeten video-bewerken en 3D-modelleren. Zou dit met het 13 inch-model mogelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:20:
Ook zal ik af en toe moeten video-bewerken en 3D-modelleren. Zou dit met het 13 inch-model mogelijk kunnen zijn?
Ja dat kan op een 13" MBP. En op een 15" quadcore MBP nog beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar kan dat dan ook nog met 2 monitors die tegelijkertijd aangesloten zijn?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als het goed is heb je twee thunderbolt poorten op de Macbook Pro Retina. Aansluiten moet daardoor geen probleem zijn. Ik heb geen idee hoe het qua performance zit tijdens renderen en dergelijke.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Ja hoor. 2 full HD monitoren bevatten samen ongeveer even veel pixels als het scherm van de 13 inch mbp. Dat gaat dus wel soepel werken.
Video bewerken werkt ook prima op een 13 inch. 3D modelleren weet ik niet; dat heb ik nog nooit gedaan ;) tenzij je sketchup bedoelt, dat werkt prima op de 13 inch.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:20:
Ik ben voor mijn studie aan het kijken naar enkele Macbooks. Ik heb hierbij eigenlijk alleen de Macbook Pro op het oog, de 2015 Retina versie. Nu heb ik de keuze tussen de 13- en 15-inch versie. Hoewel de grootte me niet heel veel uitmaakt, vind ik de 13-inch versie toch iets prettiger qua draagbaarheid etc. Ik wil de Macbook gebruiken om te werken tijdens het reizen of op de campus. Ik ben ervan overtuigd dat beide laptops in dit geval probleemloos kunnen tekstverwerken, browsen en films kijken. Nu wil ik echter thuis ook kunnen werken, maar dan op twee schermen tegelijk. Het gaat om twee 1920x1200 schermen, en hierbij hoeft het scherm van de Macbook niet actief te zijn. Heeft de Macbook Pro 13 inch Retina 2015 daar genoeg kracht voor? Of moet ik dan eerder aan een 15 inch model gaan denken? Ik wil zonder haperingen op twee schermen kunnen werken terwijl ik tegelijkertijd kan browsen, Spotify luisteren en tekstverwerken. Ook zal ik af en toe moeten video-bewerken en 3D-modelleren. Zou dit met het 13 inch-model mogelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt!
Voor wat betreft de specs van de MacBook, op een 13" kan je volgens mij prima doen wat je wil doen. Ik zou wel kiezen voor 16GB RAM. Dan heb je genoeg voor de werkzaamheden die je noemt.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb geen ervaring met een 13 inch macbook pro retina.

Heb hier een 15 inch MBPr, 13 inch MBP (de non retina) en een mac mini uit 2012 die wel eens met 2 24 inch cinema displays gebruikt worden. Alle werken prima met de twee schermen, ook met 3D modelleren, vectortekeningen en renderen.

Lijkt mij dat een 13 inch retina twee schermen makkelijk aan moet kunnen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wander-Tosch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08 14:41
Ik heb een 15 inch 2014, 2 * thunderbolt display en macbook scherm open gaat moeiteloos. Vermoed dat de 13 inch dat ook prima kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:24
Gaat makkelijk. Voor de grap een keer 3 monitoren aangesloten op mijn 13 inch 2014. 1 cinema display (1920x1200) tv op hdmi (1920x1080) en een displayport > vga naar 1920x1080 monitor.

Het kan wel wat moeilijk gaan met 4 displays (dus ook macbook scherm zelf) op yosemite (animaties wat sloom) maar bij el capitan is dat ook opgelost.

Kortom, 2 displays kan makkelijk op een 13 inch.
Pagina: 1