Ik ben voor mijn studie aan het kijken naar enkele Macbooks. Ik heb hierbij eigenlijk alleen de Macbook Pro op het oog, de 2015 Retina versie. Nu heb ik de keuze tussen de 13- en 15-inch versie. Hoewel de grootte me niet heel veel uitmaakt, vind ik de 13-inch versie toch iets prettiger qua draagbaarheid etc. Ik wil de Macbook gebruiken om te werken tijdens het reizen of op de campus. Ik ben ervan overtuigd dat beide laptops in dit geval probleemloos kunnen tekstverwerken, browsen en films kijken. Nu wil ik echter thuis ook kunnen werken, maar dan op twee schermen tegelijk. Het gaat om twee 1920x1200 schermen, en hierbij hoeft het scherm van de Macbook niet actief te zijn. Heeft de Macbook Pro 13 inch Retina 2015 daar genoeg kracht voor? Of moet ik dan eerder aan een 15 inch model gaan denken? Ik wil zonder haperingen op twee schermen kunnen werken terwijl ik tegelijkertijd kan browsen, Spotify luisteren en tekstverwerken. Ook zal ik af en toe moeten video-bewerken en 3D-modelleren. Zou dit met het 13 inch-model mogelijk kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!