Game PC ca €1400,-

Pagina: 1
Acties:

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:32
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan binnenkort na jaren weer eens een desktop aan te gaan schaffen. Grootste aanleiding is dat ik steeds vaker merk dat gamen op de laptop toch niet helemaal ideaal is. En na hier al lange tijd alleen maar rond gekeken te hebben, lijkt het mij nuttig om van jullie expertise gebruik te maken om een systeem samen te stellen. Het wordt voor mij ook de eerste keer om alles zelf in elkaar te zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd is het voornaamste doel gamen. En dan zoek ik een systeem dat goed geschikt is om race / simulatie games (bijv. Project Cars, ETS2, FS15, Train Simulator, Cities:Skylines, Banished) op ultra instellingen in 1920x1080 te kunnen spelen met voldoende fps en zo min mogelijk lag. Maar wellicht ook andere games (in evt. iets minder extreme instellingen), ik wil me daarnaast niet veel zorgen maken of andere gangbare games wel gedraaid kunnen worden.
Daarnaast wil ook wat (vooralsnog niet al te ingewikkelde dingen) gaan doen met Paint Shop Pro en Blender. Verder vind ik het prettig als het systeem robuust is opgezet en daarmee ook een tijd vooruit kan. Daarnaast is het uiteraard handig dat het huis- tuin en keuken surfen/mailen ook kan, maar daar maak ik me dan ook geen zorgen om.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van ca €1400,- voor het systeem, inclusief 24" monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ga uit van een compleet nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is voor een goed, betrouwbaar systeem incl. monitor en besturingssysteem. Maar ik hoef (zeker op dit moment) geen zoals 2 videokaarten. Daarnaast wil ik nog een racestuur (G27) gaan aanschaffen, maar dat laat ik maar even uit dit overzicht. Toetsenbord en muis zijn uiteindelijk ook nog nodig, maar ook die hoeven van mij nu niet in de opzet meegewogen te worden.

Ik heb nu iets samengesteld dat ooit was geïnspireerd door de BBG, maar ondertussen een aantal zaken van het mainstreamsysteem in mijn ogen ge-upgrade:
  • i5-4690 ipv i5-4460 voor een hogere processorsnelheid;
  • 16GB ipv 8GB intern geheugen
  • 500 GB SSD ipv 250 GB om meer ruimte te hebben voor games op de SSD
  • Aerocool DS 200 Red Edition ipv NZXT S340. Dit is vooral vanwege de looks van de DS200
  • Goedkope optische drive toegevoegd, voor het gemak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet heel specifiek. Voor de videokaart wel een voorkeur voor een NVidea GTX970. En als processor neig ik naar iets van Intel. Verder wil ik vooral degelijke spullen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is mooi meegenomen als het systeem relatief stil is. Maar verder geen hele bijzonder wensen. Het belangrijkste heb ik hierboven allemaal al genoemd.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie wat jullie vinden van de build die ik nu heb samengesteld. En omdat ik nog geen ervaring heb met bouwen, geef het ook aan als ik iets ben vergeten en of alle componenten wel met elkaar compatible zijn.
Verder nog een paar specifiekere vragen:
  • Aangezien ik niet wil overklokken heb ik geen extra processorkoeler opgenomen, is dat een juist uitgangspunt?
  • Zijn de meegeleverde fans van de behuizing voldoende, of moet ik daar nog wat bij monteren?
  • Is de 550W voeding genoeg om eventueel in de toekomst extra HD's/SSD's e.d. aan te kunnen?
  • Naar de monitor heb ik nog iets minder research gedaan. De gekozen Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart lijkt mij binnen zijn prijsklasse een geschikte keus. Maar ik sta open voor alternatieven (zonder daarbij het budget heel te moeten oprekken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 224,50€ 224,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 73,95€ 73,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,95€ 359,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,49€ 70,49
1Aerocool DS 200 Red Edition€ 102,50€ 102,50
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 159,90€ 159,90
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit€ 65,-€ 65,-
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/16€ 84,95€ 84,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,40€ 14,40
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.428,54

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Nou laten we eens beginnen......... De case is gewoon te duur, er zijn genoeg goedkopere cases met betere airflow en ook wel mooie looks. De intel i5 4690 presteert onder het gamen hetzelfde als een 4460, moederbord zou ik veranderen naar een sniper b6, de voeding is goed alleen wel aan de dure kant kun je nog iets anders van maken, 16GB ram heb je echt niet nodig alleen als je gaat renderen etc. SSD kun je op besparen door bijvoorbeeld een bx100 te nemen. Monitoren heb ik niet veel verstand van....... ;-).

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:32
Dan ga ik toch nog maar eens rondkijken voor een andere case. En ook op de andere overkill eens kijken wat er vanaf kan.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat je overhoudt zou je kunnen investeren in een duurdere monitor, misschien met wat meer pixels of zo (1920*1200)

Ryzen 3600 - GTX1060